16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок музичного мистецтва. 7 клас. "Українська естрадна пісня".

Про матеріал

Розробка розрахована на знайомство з авторами та виконавцями української естрадної музики ХХ ст., розширення та поглиблення знань про імена, що стояли біля витоків сучасної музики ХХІ ст.

Перегляд файлу

Тема:  Українська естрадна  пісня.

В. Івасюк  «Червона  рута» -  розучування.

укр. нар. пісня «Чом ти не прийшов» - виконання .

Пісні з репертуару  С. Ротару  «Водограй»,  В. Зінкевича «Ніби  вчора»,

Н. Яремчука  «Родина»  – слухання.

Тональність  -  повторення , головні ступені ладу – пояснення.

Мета: розширювати  знання  учнів  про  життя  та  творчість   метрів  української  естради;  розвивати  вокально-хорові   навички (чистоту інтонування, розширення діапазону, навички двоголосого співу), емоційне виконання та сприймання;  виховувати  інтерес  до  виконавців української естрадної   пісні.

Хід  уроку:

(учні заходять в клас під мелодію  «Тече вода»  у виконанні Софії  Ротару)

І.  Організаційний  момент.

C:\Users\Администратор\Desktop\урок фото\Изображение 016.jpgІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.

          Середину   ХХ   століття  називають  « зоряним»  часом  нашої  духовності,  коли  раптом  розкрилися  численні  таланти  у  різних  галузях  науки  та  мистецтва.  Поміж  них -  творчість  Володимира  Івасюка,  Василя  Зінкевича,  Назарія  Яремчука  та  Софії  Ротару  і  багатьох   інших  чудових  авторів  та  виконавців  української  пісні.

          Цей  період  характеризується  новаціями,   пов’язаними  з  проникненням  у  професійне   мистецтво  народних  традицій,  що  стають  його  невід'ємною  складовою.  Вони  зверталися  до  фольклору,  поєднуючи  його  із  сучасними  засобами  музичної  виразності (головним елементом виступає ритм, а мелодія відіграє другорядну роль).  Цей  підхід  у  професійному  мистецтві  відомий  як  «нова  фольклорна  лінія

C:\Users\Администратор\Desktop\урок фото\Изображение 015.jpgІІІ. Оголошення  теми  та  мети  уроку:

   Яскравий  представник  «нової  фольклорної  лінії»  -  Володимир  Івасюк.

       Сьогодні  на  уроці  ми  познайомимось  із  його  творчістю,  а  також  із  першими  виконавцями  його  пісень:  Н. Яремчуком, В.Зінкевичем  та  С. Ротару  -  учасниками  гурту  « Смерічка».  Їхні долі склалися по різному,  але  пісні у  їхньому  виконанні   і досі  хвилюють серця. 

(роздаю карточки на яких учні працюють впродовж уроку)

 

 

Представники  української естради

Вид діяльності

Ваше ставлення

Софія Ротару

 

 

Володимир Івасюк

 

 

Назарій Яремчук

 

 

Василь Зінкевич

 

 

 

ІV. Основна  частина  урок:

C:\Users\Администратор\Downloads\ььььбббьььбббб.jpg         Лірична  пісня  -  провідний  жанр  творчості  Володимира  Івасюка.  З  його  ім’ям   пов’язана  ціла  епоха  в  пісенній  історії  української   музики.  Його  незабутні  пісні  -  це  вершина  розвитку  естрадного  жанру  в  Україні.

       Він  створив  близько  100  пісень.  Найкращі  з  них - «Червона  рута», «Пісня  буде  поміж  нас»,  «Я  піду  в  далекі  гори»,  «Водограй»   і багато  інших.

 

Слухання   та  інтерпретація  музичного  твору.

В.  Івасюк  «Водограй» - слухання.  

Завдання :  прослухайте  пісню, а  потім  працюючи  в  парах,  створіть музичний  образ (характеристику).

Слухання  та  аналіз  прослуханого  твору.

      -     Слухаючи  цю  чудову  пісню  чи  пізнали  ви  її  виконавця?

  •   Це  голос  Софії  Ротару.

C:\Users\Администратор\Downloads\ціву.jpg Перший  учень:    Софія  Ротару

   Народна  артистка  СРСР,  Молдавії  та  України.

    Народилась   у   селі  Моршинці   Чернівецької   області,  навчалась   у  музичному  училищі,  а  потім   був   інститут  культури  у  Кишиневі. Дебютувала  на  ІХ  фестивалі  молоді  у    Болгарії.  Так  почалась  її  професійна  діяльність.

     Ще   співаючи  у  ансамблі  « Смерічка»  вона  познайомилась з  майбутніми  зірками  української  естради  Назарієм  Яремчуком  та  Василем  Зінкевичем.   А  потім  були  концерти,  записи  нових  пісень,  гастролі .   Саме  Софія  Ротару  виконала  більшість  пісень  Володимира  Івасюка.

 

C:\Users\Администратор\Downloads\чвакккккк.jpgДругий  учень:    Назарій  Яремчук   (1951 -  1995).

     Народний  артист України.  Народився   і  виріс  у  селі  Рівня,   біля  міста  Вижниця,  що  в  Чернівецькій  області.  Співати  почав змалку,  бо  в  сім’ї  співали  всі.

    Спробував  вступити  на  географічний  факультет  Чернівецького  університету,  а  попав  на  прослуховування    в  ансамбль  «Смерічка».

    Тут  познайомився  із  талановитим  виконавцем    Василем  Зінкевичем   та  молодим  автором   пісень  Володимиром  Івасюком, з  якими  здружився  на  все  життя.  Побував  на  гастролях  у   Канаді,  США,  Бразилії.  Шанувальники  його  таланту  живуть   в  Угорщині, Чехії,  Румунії.

     Сьогодні  про  нього  нагадують    записи  пісень  з  його  голосом,  меморіальна  дошка  в  Чернівцях,  вулиці  названі  на  честь  Назарія  Яремчука  та  глибока  повага  до  нього  як до  співака  і  просто  людини.  

   Муз. О. Злотника

Вірші  В. Крищенка

 «Родина» - слухання ( виконує  Н. Яремчук)

Завдання  до  слухання:   (робота  в  парах).

  •  Що  хотів  нам  сказати  словами  пісні  Н. Яремчук?

C:\Users\Администратор\Downloads\мпрпппрррр.jpgТретій  учень:  Василь  Зінкевич  ( 1945 -  ……)

     Український   естрадний  співак, народний  артист,  герой  України.

        Родом  з  міста  Вижниця   Чернівецької  області.   Закінчивши  Вижницьке  училище  декоративно – прикладного  мистецтва  став  художнім  керівником  ансамблю  « Смеричина» .  Перший  чоловік – соліст  в  ансамблі,  а  через  рік   там  почав  співати  і  Назарій  Яремчук.  А  згодом   їх  обох  запросили  до  Чернівецької  філармонії  у   ВІА «  Смерічка»,  де  відбулось  знайомство  із  Софією  Ротару.   Разом  знялися  в  музичному  фільмі   «Червона  рута»,    який    відразу  приніс   всесоюзну  славу  співакам.

       Зараз  Василь  Зінкевич  легенда  української   естради.  В  його  репертуарі  понад  сотня  пісень. 

Муз. І.  Білозора

«Ніби  вчора,  моя  мамо…»  - слухання.  (виконує  В. Зінкевич)

Завдання  до  слухання:  ( робота  в  парах) 

           -  А  якими  словами  ви  б  звернулись  до  своєї  мами?

Вокально-хорова  робота:

Роз співка.

Звичайно, що в основі  будь якого музичного твору лежать ряд нот.

(використовую таблицю «Звукоряд»)

  • Метод сольфеджування – спів нот по інтервалах від першої ноти до кожної наступної. (працюємо над розширенням діапазону та чистотою інтонування);
  • Легато - стакато (працюємо над протяжністю дихання);

      Багато  сучасних  пісень  мають  фольклорне  коріння.  Заспіваємо одну  із  таких  народних обрядових  пісень  «Марина» .

Спів  по  нотах.  (  робота  над  тривалостями,  висотою  нот  та  словами).

Кругом  мариноньки  ходили  дівоньки,

стороною  дощик  іде.

Стороною,  та  на  мою  руженьку  червону.

(працюємо  над  чистотою  та  емоційністю  виконання,  протяжністю  дихання).

Співи.

      Ця   пісня  нагадала  нам  давні  традиції  купальської  ночі,  коли  самі  найсміливіші  ідуть  у  ліс  шукати  таємничий  цвіт  папороті.

 

         А  от  у  Карпатах  існує  своя  легенда  про  дивну  квітку  руту,  яка  зацвітає  червоним  цвітом,  і  дарує  її  володарю  таємничі  знання.

 

В. Івасюк  «Червона  рута» - розучування.

 

Робота з підручником  ст. 89 – 90. учні  слідкують за  текстом.

Показ –  (запис  mp3 з  програвача)

Під час розучування:

  • звертаю увагу  на  будову, авторів, перших виконавців;
  • аналізуємо мелодію та лад (використовуємо стенд «Засоби музичної виразності»);
  • розучуємо по фразах (спів ланцюжком);
  • у приспіві працюємо над двоголоссям.
  • виконуємо 1к. та  приспів.

 

Музична грамота.

Зверніть увагу  на мелодію  останньої  фрази  приспіву.

  • Як і куди вона рухається ?
  • На якій ноті закінчується  приспів ?

Тональність – пояснення.

          Кожна мелодія має певний звук навколо якого вона будується. Найчастіше саме на ньому і закінчується  музичний твір. Це – тоніка.

Тоніка – головний ступінь ладу.

Тональність – співвідношення звуків ладу відносно тоніки.

         Скільки нот існує в звукоряді  -  скільки і тональностей у музиці.  Тональність можна змінювати  (піднімати  або понижувати). Для жіночого голосу підбираються високі тональності, а  для чоловічого  -  низькі.

Головні ступені ладу.

(при поясненні використовую  наочність)

І ступінь – тоніка.  (Т)

ІV  ступінь –  субдомінанта  ( S )

V ступінь –  домінанта.   ( D )

Саме за  таким принципом створюються музичні твори.

Закріпимо знання:  спробуйте знайти   Т, D  від   «ре»,  «фа».

C:\Users\Администратор\Desktop\урок фото\Изображение 022.jpg«Чом ти не прийшов» - виконання.

На повторення ми виконаємо укр. нар. пісню «Чом ти не прийшов».

(виконується  пісня  в ролях: козак в  шапці, дівчина у  вінку).

Під час виконання звертаю увагу на дихання,  та емоційне виконання.

       І недаремно  ми  співаємо саме народну пісню,  бо саме вона  є  основою  естрадної музики.

V.   Заключна  частина:

 

 Бесіда

      -    Про  якого  композитора  говорили  на  уроці?

  •  Які  виконавці  представляють  українську  естраду?
  •  Про  що  дізналися  на  уроці?
  •  Чи важливі головні ступені ладу в музичних творах?

Робота  в  парах.

Завдання:  заповнити  таблицю.

(Після  виконання  роботи  я  збираю  картки  для  перевірки).

 

VI.     Оцінювання.

 

    VII.   Домашнє  завдання:

 Знайти в Інтернеті  інші пісні української естради  та порівняти  із сучасними українськими  виконавцями. Вияснити – що змінилось в українській музиці за  50  років?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Товкач Наталія
Додано
14 серпня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку