Конспект уроку
музичного мистецтва
для 1 класу
(до підручника Т.Є.Рубля, Т.Л.Щеглова, І.Л. Мед)
вчитель музичного мистецтва
Старокостянтинівського НВК
«Спеціалізована школа І ступеня, гімназія»
імені Героя України С.М. Бондарчука
Мороз Н.І.
Урок №9
ТЕМА : Як створюється краса
Мета :
навчальна: дати учням розуміння слів «композитор- виконавець-слухач
розвивальна: розвивати вокально – хорові навички; вміння розрізняти настрої у творах мистецтва.
виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва, художній смак.
Музичний матеріал: Укр. нар. Пісня «Веселі гуси». Е.Гріг «Ранок»
Наочні посібники: ілюстрації до даної теми; портрет Е. Гріга
Обладнання: фонохрестоматія, музичний інструмент (фортепіано),ТЗН (ноутбук); відеозаписи музичних творів
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
Учні заходять до класу під музику «Ранок» Е.Гріга
I . Організаційний момент
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Музика може зачаровувати, викликати певні настрої, створити різні враження. Вона передає красу співу птахів у лісі, дзвінкоголосого водограю і тихого таночку осіннього листя. (показ картинок)
Композитор і композиторка- це люди, які створюють чарівну музику. Вони пишуть твори для гри на музичних інструментах, музику для кіно і мультфільмів.
Люди, які слухають музику, називаються- слухачами. Люди, які виконують музичні твори, називаються виконавцями.
Отже, для того, щоб музика змогла «прийти» до нас, їй потрібно подолати великий шлях, на якому кожен виконує свою роль.: композитор- створює музику, виконавець -виконує, а слухач -слухає. Якщо б на світі не існувало такого ланцюжка, чи змогла б музика дійти до нас? Ні, тому що кожен виконує свою роль, яка є дуже важливою.
ІІІ. Основна частина
Слухання музики
Зараз ми спробуємо побути в ролі одного з елементів ланцюжка і насолодитися чарівною музикою. Ми будемо – слухачами. Сьогодні прослухаємо музичний твір норвезького композитора Е.Гріга «Ранок»
Невеличка розповідь про композитора, демонстрація портрета композитора.
Слухання музики Е.Гріг «Ранок»
-Яким ви уявили ранок?
- Якою за звучанням була музика?
- Якими музичними засобами передано ранкову красу?
Повторне слухання музики Е.Гріг «Ранок»
Фізкультхвилинка «Гусі- потягусі»
Вокально-хорова робота
Розспівування
Яскравого сонячного дня вийли на прогулянку два веселих гусачки. Сьогодні ми про них вивчимо українську народну, жартівливу пісеньку і побуваємо в ролі одного з елементів ланцюжка- виконавцями.
Слухання укр. нар. пісні «Веселі гуси».
Розучування укр. нар. пісні «Веселі гуси» (звертаю увагу на чистоту інтонування, чіткість дикції, артикуляції)
Плескання ритмічного малюнку пісні.
ІV. Підсумок уроку
- Хто такі виконавці?
- Поміркуйте, де ви можете побувати виконавцями, а де слухачами?
- Чи може музика існувати без композитора?