Урок музичного мистецтва Чарівники в кіно

Про матеріал
Урок музичного мистецтва для учнів 5 класу. Тема уроку "Чарівники в кіно". Ознайомити учнів з історією винекнення кінематографу.
Перегляд файлу

 

Урок № 3

 

Тема: Чарівники в кіно.

Мета:  формування ключових компетентностей: вільне володіння державною мовою, формувати інтерес до опанування культурних і мистецьких здобутків України та світу, шанобливого ставлення до культурних традицій інших держав, ділитися творчими ідеями, коментувати й оцінювати власні художні результати і творчість інших, працювати в команді для вирішення художньо – творчих завдань.

Формування предметних компетентностей:                                                        ознайомити учнів з історією виникнення і розвитку кінематографу; сприяти формуванню естетичного смаку вчити аналізувати художній зміст фільмів та формулювати власні враження, отримані після перегляду творів кінематографу. Збагатити уяву учнів про музику до кінофільмів, в основу яких  покладено літературний сценарій. Зосередити увагу учнів на кінофільмах,  у яких музика є «дійовою особою» або допомагає яскравіше розкрити зміст та образи героїв.                                                                                                                                 Розвивати вміння визначати головну думку «музичних кінофільмів». Розвивати вокально- хорові  навички. Виховувати естетичний смак учнів. Формувати культуру художнього сприйняття, тобто здатність до його переживання і розуміння

Тип уроку: комбінований урок.                                                                        Обладнання:  ноутбук, презентація, підручник «Мистецтво» для 5 класу, фрагменти фото записів перших кінофільмів, фото мистецьких діячів, які сприяли розвитку кінематографу.

Основні поняття для засвоєння: Кіномистецтво, «мюзикл», музика до кінофільмів.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Пісні з мюзиклу « Мері Поппінс до побачення», « Пригоди Електроніка»,» Пригоди Буратіно», « Звуки музики»( уривки)
  • « Пісня про чарівників» сл.В.Лугового муз. Г Гладкова. Розучування.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

     - Музичне вітання.

Добрий день вам,  добрий день

В світі музики фантазій і пісень!

Добрим будь,

Щирим будь!

І з мистецтвом в дивну путь!

  • Перевірка готовності і визначення настрою до уроку.

2. Актуалізація опорних знань учнів

На минулому уроці ми говорили про зв'язок музики з різними видами мистецтва. Які види мистецтва ви знаєте? Чим вони споріднені між собою?

 

3. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні неможливо уявити наше життя без кіномистецтва. Але зовсім недавно, трохи більше як сто років тому, людство нічого не знало про це диво техніки і уяви. І тому сьогодні піде розмова про кінематограф.( перегляд презентації)

3.1. Музичний словничок.

Кіно - мистецтво відтворення на екрані за допомогою кінознімання реальних, спеціально інсценізованих або створених  засобами анімації подій.

          Кіномистецтво – одне з наймолодших серед усіх видів мистецтв. Воно поєднує в собі ознаки літератури, театру, образотворчого мистецтва і музики.

Ідея рухомого зображення виникла не на безплідному ґрунті, а була підготовлена усім попереднім розвитком.                                                                                              В ХІХ ст. існував кінетоскоп Едісона (апарат для спостереження швидко змінюваних фотографій, що створював ефект руху об’єктів). Роботу кінетоскопу досконало вивчили брати Луї та Огюст Люм’єри і в 1895 р. запатентували кінематограф.

Перший кіносеанс відбувся 28 грудня 1895 р. в Парижі в підвалі «Гран кафе» на бульварі Капуцинів – це були сцени, відзняті з натури   «Вихід робітників із заводу Люм’єра», «Прибуття поїзда на вокзал Ла Сьота».                                                                                                       В перші роки свого існування кіно залишалось німим, лише  супроводжувалося грою піаніста-ілюстратора. Перший звуковий фільм з’явився в 1928 році. Великий інтерес до кіномистецтва з боку усіх верств населення сприяв швидкому розвитку індустрії кіно, розширенню його матеріальної бази, наукових основ техніки зйомки.  

                                                                                                                                    Важливого значення музика набула і для героїв твору, з яким ми познайомимося сьогодні. Це кінофільм-екранізація  американського режисера Роберта Уайза «Звуки музики».

 

                                                                                                                                  

Події фільму відбуваються в австрійському місті Зальцбурзі  напередодні Другої світової війни. В родині фон Трап семеро веселих, але неслухняних і непосидючих дітей, вони залишилися без матері, з ними не міг упоратися жоден вихователь. З появою молодої гувернантки Марії (героїні фільму), щирої, доброї та життєрадісної, яка змогла захопити дітей творчістю, в дім повертається сміх і музика.

Їхня нова вихователька дуже любила музику, гарно співала і складала для дітей пісні. Діти теж полюбили музику. Завдяки музиці вони залишилися такими ж веселими і життєрадісними, проте перестали бешкетувати, стали слухняними і створили гарний сімейний ансамбль. 

Мюзикл – музична вистава, у якій на основі літературного сюжету поєднуються виражальні можливості музичного, хореографічного, драматичного та оперного мистецтв. Американський музичний фільм «Звуки музики», ство¬рений на основі однойменного мюзиклу композитора Роберта Роджерса.  Цікавий різноманітними, часом драматичними подіями сюжет цього фільму приваблює ще й тим, що музика приносить героям фільму радість, добро, наділяє їх дружбою та любов'ю, допомагає у скрутні моменти.                                                                                                                                                                            

Музика відіграє дуже важливу роль у кіномистецтві. Вона звучить не тільки в мюзиклах, музичних фільмах і комедіях, а  у  документальному й художньому кіно.                                                                                                                        Сюжет про перші кроки кінематографа та його вплив на людей втілено в художньому фільмі «Людина з бульвару Капуцинів» режисера Алли Сурикової. 4. Виконання творчого завдання « Озвуч кадри відомих фільмів».

4. Творче завдання.

Перегляд відео фрагментів. Завдання: які пісні виконують улюблені герої? Озвучте кадри з фільму - заспівайте відому пісню( караоке за вибором вчителя)

 

5.  Музичне сприймання.

Пісня «Сінема»  з кінофільму «Людина з бульвару Капуцинів»,  перегляд фрагменту із кінофільму «Звуки музики».                                                          

Будь -  яка музика, що звучить у кінофільмі, має відповідати характеру дії на екрані, але головне – вона повинна вразити, тобто «запасти в душу».

 

6. Аналіз музичних творів.

- Яка музика звучить?

- Які пісні звучать у цих фільмах?

-  Музика з яких кінофільмів  вам запам’яталася? Чим саме?

7. Ритмічно- танцювальна хвилинка.( пісня «33 корови» з кф-му « Мері Попінс до побачення»)

8. Вокально-хорова робота                                                                                                          Розспівки, виконання по співок.

«До – ре - мі» із кінофільму «Звуки музики».

 Розучування пісні.  « Пісня чарівників».                                                                                                Виконання пісні вчителем. Розучування першого куплету пісні та приспіву.

9. Виконання творчого завдання.

Вчитель. Музика в кіно може звучати не тільки в екранізаціях музично-театральних жанрів - операх, балетах, мюзиклах. Чудові пісні звучать в музичних фільмах. Вплітаючись у розвиток сюжету кінострічки, вони допомагають краще зрозуміти героїв, їх почуття, часто починають жити окремим життям, стають символами фільму, хітами. Пригадаймо  прекрасні дитячі музичні фільми:«Пригоди Буратіно», «Мері Попінс, до побачення!», «Пригоди Електроніка».

Спробуйте виконати вправу « Стоп-кадр» під музику з кінофільму « Пригоди Електроніка».

10.  Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

- Як пов’язана музика та кіномистецтво?Що у них спільного?

- Хто пише музику до фільмів та створює їхній звуковий супровід?

Зробимо підсумок уроку. Сьогодні ми дізналися про роль музики в кіно (екранізація музично-театральних жанрів, музичні фільми, інструментальні теми), познайомилися з жанром мюзиклу.

 Вчитель. Музика  потрібна людині, вона дарує їй радість творчості, вона дає можливість відчути себе повноцінною людиною, відчути себе щасливою. Музика об’єднує, дарує щастя. Як це відбулося з героями сьогоднішнього твору. А  що для вас означає музика? Яке значення вона має в вашому житті?

Музика справді об’єднує, вона дарує диво, як подарували диво нам сьогодні сім веселкових нот.

           11. Домашнє завдання. Послухати музику вдома.

 

 

doc
Додав(-ла)
Давидюк Оксана
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку