3 клас
Тема: Краса народного мистецтва
Мета:
Обладнання: фортепіано, підручник, презентація, ілюстрація музичних інструментів, підручник.
Тип уроку: комбінований
Музичний матеріал:
Хід уроку
І Організаційний момент
Музичне вітання
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми поринемо у світ музичних інструментів та розглянемо одні з найстаровинніших, прослухаємо їх звучання.
ІІІ Актуалізація опорних знань
Перед вивченням нової теми, пригадаймо, що ми вивчали на попередньому уроці.
ІV Виклад нового матеріалу
Із давніх-давен люди співали і грали на музичних інструментах. Так вони виражали свої почуття. Першим музичним інструментом став голос людини. А одного разу очерет, який ріс біля річки, зіткнувся з голосом вітру і заспівав… Так з’явився чудовий музичний інструмент — сопілка. У деяких народів існує музичний інструмент, схожий на сопілку, — флейта Пана. Сопілка і флейта Пана — стародавні музичні інструменти.
Сопілка — український народний дерев’яний духовий музичний інструмент. Спочатку виготовлявся з стовбура бузини чи калини. Теперішні сопілки — з клена, горіха, бука або з пластмаси. Сопілка зазнала значного удосконалення. Сучасна сопілка має досконалий стрій, доволі великі технічні можливості, сталу інтонацію. Вона слугує сольним інструментом і провідним в ансамблях та оркестрах українських народних інструментів. Існують різні типи сопілок. Вони мають різну довжину та діаметр. Різняться своїм діапазоном і тембром звука.
Флейта Пана — багатоцівкова флейта, що складається з кількох (трьох і більше) бамбукових, очеретяних, кістяних або металевих дудок, порожнистих трубок різної довжини, що ступінчасто зменшуються, закритих знизу. Назва інструмента походить від імені давньогрецького бога Пана, атрибутом якого був подібний інструмент. Існує багато різновидів флейти Пана.
V Слухання музики
Зараз ми прослухаємо, як звучать ці інструменти.
(Джеймс Ласт «Самотній пастух», Є. Козак — М. Корчинський «Співуча
Сопілка»).
Обговорення прослуханої музики
Перегляд мультфільму «Світ чекає на відкриття. Сопілка»
Обговорення мультфільму
- Поміркуйте, який шлях пройшла сопілка, щоб стати музичним інструментом.
- З якого матеріалу її виготовляють?
- Що треба зробити, щоб сопілка зазвучала?
VI Фізкультхвилинка або ритмічна вправа
VII Розвиток вокально-хорових навичок
VIII Підсумок уроку
Ось і підходить до завершення урок.
Пригадаймо, що ми сьогодні вивчали.