Розробка уроку музичного мистецтва
для учнів 2 класу
«Кіно і пригоди»
Підготувала учитель
музичного мистецтва
Білолуцького ЗЗСО І-ІІ ступенів
Бондар С.В.
Тема: Кіно і пригоди
Мета: вчити визначати роль музики у кінофільмі , познайомити із саундтреком та народними піснями , які представлені у фільмі «Тіні забутих предків» , які написав та здійснив обробку М.Скорик, вивчити пісню-веснянку-гру «Вербова дощечка», розвивати музичний слух, виховувати любов до народної музики.
Музичний матеріал: саундтрек до фільму «Тіні забутих предків», твори та обробки народних пісень М.Скорика – слухання, інтерпретація, «Вербова дощечка» - вивчення з рухами.
Відеоматеріал: уривки з фільму «Тіні забутих предків» де звучить музика, розповідь про музичний інструмент – трембіту.
Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, підручник Мистецтво Г.Кізілова Тернопіль Астон 2019, допоміжник «Мої емоції та почуття», дитячі шумові ударні інструменти, акордеон.
Організація класу: дошка підготовлена до роботи, на робочих місцях учнів лежать підручники, допоміжники «Мої емоції та почуття» , музичні інструменти; визначено місце для виконання пісні – гри.
Тип уроку: засвоєння, формування та застосування знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учні заходять до класу під пісню О.Тарнавської «Весняний концерт» , яку вивчаль у першому класі
ІІ. Музичне привітання.
Настроювання на акордеоні тризвуку гами Сdur. Висхідне положення- До-брий-день! (учитель), нисхідне – До – брий – день! (учні)
Створення емоціонального настрою.
Виконання пісні Д.Суботенка «Мистецтво»
https://www.youtube.com/watch?v=-gWaOS5GKHE
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Важко уявити побут сучасної людини без звучання різноманітної музики. Де ми можемо чути музику? Яку ми можемо чути музику? Так: телебачення, торговий центр, спортивний зал, транспорт… Перелік можна ще продовжувати справді довго. Давайте згадаємо дитяче кіно яке ви недавно переглянули. Яку роль відіграла музика у цих фільмах? Так, хороша музика в кіно – беззаперечний успіх фільму.
ІV. Введення в тему уроку.
Фільм «Тіні забутих предків» сколихнув світ! Стрічку , знату в Карпатах, було нагороджено на багатьох світових кінофестивалях . Окреме місце у фільмі зайняла музика, її написав український композитор Мирослав Скорик ( візуалізація – портрет М.Скорика)
V. Розкриття теми уроку.
1)Слухання та інтерпретація музики :(Вчитель наголошує на правилах слухання музики) Послухаємо «Гуцульський танець» та саундтрек до фільму, який розпочинається звучанням трембіт. Будемо характеризувати музику за допомогою допоміжників «Мої емоції та почуття».
https://www.youtube.com/watch?v=tzfeDHxH7zc
https://www.youtube.com/watch?v=9r3qmw1ez_w (тільки музика)
2) Знайомство з музичним інструментом –трембіта.
VІ. Руханка.
https://www.youtube.com/watch?v=ro320aiyesc
VII.Розспівка.
https://www.youtube.com/watch?v=URqPEcjFPWI
VIIІ. Музикування.
Також у фільмі звучить багато народних пісень. Послухай одну з них.
https://www.youtube.com/watch?v=Ap7TEYkj_Ss
Проплескай ритмічний малюнок пісні за нотним записом. А тепер на музичних інструментах.
IX.Вокальна робота.
1)Заспівай першу фразу, дотримуючись руху мелодії, а потім – другу. Співай у помірному темпі за нотним записом. У мінорному чи мажорному ладі вона звучить?
2) Українська народна пісня «Вербовая дощечка» - це пісня гра. Станьте парами в колону, підніміть з’єднані руки. Дівчинка, яка виконує роль Насточки, вибирає пару з дітей і стає першою. Дитина , яка залишилася без пари, стає Насточкою. Давайте виконаємо цю пісню-гру.
Х. Перевірка засвоєного матеріалу.
Перевіримо засвоєні на сьогоднішньому уроці знання виконавши інтерактивну вправу.
https://learningapps.org/watch?v=p54awata521
ХІ. Підсумок уроку.
Так яка ж роль музики у кінофільмах ?
З яким фільмом сьогодні познайомилися?
Музику до цього фільму написав та здійснив обробки народних пісень який композитор?
Яку вивчили пісню-веснянку-гру ?
Багато сучасних співаків та музикантів виконують народні пісні та музику М.Скорика у всьому світі. Пишаймося українським шедевром світового мистецтва!
ХІІ. Оцінювання.
Вербальне оцінювання. Всі учні добре працювали на уроці ,були уважні наступні учні…А деяким учням потрібно ще попрацювати над своїм співом.
ХІІІ.Музичне прощання.
Настроювання на акордеоні гами Сdur від до - соль. Висхідне положення- До-по-ба-че-ння! (учитель), нисхідне – До-по-ба-че-ння! (учні)