Урок музики в 3 класі

Про матеріал
Тема уроку: розвиток музики. Мета уроку: - навчальна – узагальнити тему «Розвиток музики»; - розвивальна - розвивати вокально-хорові навички, вміння виступати на сцені; - виховна - виховувати інтерес до співів, любов до музичного мистецтва. Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Музичне мистецтво 3 клас

Урок № 26

Тема уроку:  розвиток  музики.

Мета уроку:

  • навчальна      узагальнити тему «Розвиток музики»;
  • розвивальна  -  розвивати вокально-хорові навички, вміння виступати на сцені;
  • виховна           - виховувати інтерес до співів, любов до музичного мистецтва.

Тип уроку:  урок узагальнення знань, вмінь та навичок.

Форма уроку: урок – концерт.

Обладнання: ноутбук, акордеон, шумові музичні інструменти, лялька лисички, портрети композиторів М. Лисенка, Ф. Шопена, Ф. Шуберта, Й. Брамса,

 С. Прокоф’єва.

Перебіг уроку.

  1. Організаційний момент.

Музичне вітання:  «Проспівав дзвінок, починається урок.

                                  З божої ласки, з маминої казки,

                                  З щирого старання, гомінких пісень.

                                  Добрий день вам, діти !

                                  Добрий день!»

      Сьогоднішня зустріч незвичайна, тому що на ній присутні гості. Давайте  привітаємось із ними.

  1. Основна частина.

  Оголошення теми та мети уроку.

      Сьогодні на  уроці  ми  згадаємо, про що дізналися протягом чверті.

«Розвиток музики» - так звучить тема, яку що уроку ми вивчали. Згадаємо  про які музичні таємниці дізнались, з якими піснями познайомились.

       Спробуємо скласти асоціативний кущ із слова «розвиток».

Діти: «зміни», «життя», «настрій», «рух», «гучність».

Вчитель: протягом вивчення теми «Розвиток музики» ми познайомились із видами розвитку. Асоціативний кущ, який ми склали допоможе згадати їх.

На дошці розташована квітка, в серцевині якої написано «розвиток музики». На пелюстки почергово закріплюємо назви видів розвитку (інтонаційно-мелодійний, ладовий, темповий, динамічний, варіаційний, симфонічний, жанровий, народна пісня у творах композиторів).

       Дивіться, до нас завітала  казкова гостя. Здогадайтесь хто вона.

    Лялька  Лисички співає пісню з опери М. Лисенко «Коза-дереза».

Діти: до нас завітала  Лисичка з опери «Коза –дереза».

Вчитель: хто придумав цю оперу.

Діти: Микола Лисенко.

Вчитель: а що ми знаємо про нього?

Діти: М. Лисенко – український композитор, як першим почав створювати українську класичну музику.

Вчитель: він опікувався долею талановитих дітей, які не мали грошей на оплату навчання. За грошову  нагороду Лисенка в  м. Києві була побудована музично-драматична  школа, куди  запросили на навчання талановитих діток  з бідних сімей. Ця школа існує і досі.

Слухання музики.

        Музика  Лисенка допомогла зрозуміти нам, як народна пісня допомагає композиторам створювати власні твори. Послухаємо веснянку «А вже весна» з опери М. Лисенка «Зима і весна».

Слухаємо уривок пісні «А вже весна» з опери М. Лисенка «Зима і весна»

   Вчитель: діти, поясніть Лисичці, що означає ладовий розвиток?

Діти: це коли ми відчуваємо зміни настрою в музиці.

Вчитель: так. Пропоную послухати уривок з твору «Вальс» Ф. Шуберта.

 Пограємо в гру «Диригент». Коли буде звучати мінорна частина рухи під музику виконуємо синіми олівцями, а коли відчуєте зміну настрою змінюєте олівець на червоний.

Слухаємо уривок з твору «Вальс» Ф. Шуберта.

Вчитель: а тепер треба пояснити Лисоньці, що таке темповий та динамічний розвиток.

Діти: музика може змінювати швидкість та силу звучання.

Вчитель: правильно. Давайте послухаємо «Угорський танець» Й. Брамса та знову пограємо.

 Отже, пропоную завдання. Коли музика буде швидкою будемо плескати в долоні, а коли вона стане тихою та спокійною піднесемо пальчик до ротика.

Слухаємо «Угорський танець» Й. Брамса.

Вчитель:  як пояснити нашій гості, що таке варіаційний розвиток?

Діти: варіаційний розвиток –  це звучання однакової мелодії в багатьох частинах твору, але кожного разу зі змінами, прикрашеннями.

Вчитель: наступне завдання – при звучанні музики, відчуваючи  зміні ви маєте змінити свій малюнок певним прикрашенням.

Слухаємо уривок твору В. Моцарта «Варіації на тему фр. нар. пісні «Пастушок»

Вчитель: Лисичка, а тепер послухай про симфонічний розвиток. Є чудова музична симфонічна казка «Петрик та вовк» С. Прокоф’єва, яка допоможе зрозуміти, який розвиток буває у симфонічній музиці.

            Скажіть, що ви, діти знаєте про симфонічну музику?

Діти: симфонічна музика виконується симфонічним оркестром, який є найчисленнішим у світі. Керує ним диригент.

Дивимось уривок мультфільму «Петрик та вовк».

Фізкультхвилинка.

Вчитель: про мелодійний  розвиток  наша  гостя  дізнається завдяки вивченим пісням. Перед виконанням музики нам необхідно згадати певні правила.

 Діти: треба  сидіти рівно, плечі розгорнуті, спина пряма. Під час співу не кричати, тому що це може зашкодити голосу, а рота  відкривати активно.

Виконання пісень.

Розспівування.

Вчитель: згадаємо пісню «Чому ведмідь взимку спить».

Пропоную обрати співаків, оркестр та диригента.

Виконуємо пісню «Чому ведмідь взимку спить».

Вчитель: а тепер для Лисички виконаємо українську народну  пісню «Грицю, Грицю до роботи».

Виконуємо пісню «Грицю, Грицю до роботи».

Вчитель: не так давно ми святкували жіночий день та познайомились дуже гарною піснею «Рушничок». Згадаємо її.

Виконуємо пісню «Рушничок».

Вчитель: наш концерт продовжуємо виконанням пісні «Подарунок мамі».

Виконуємо пісню «Подарунок мамі».

  1. Заключна частина.

Підсумок уроку.

Вчитель: підійшов до завершення наш підсумковий урок концерт. Сьогодні ми ще раз згадали  тему «Розвиток музики», створили гостям і собі гарний настрій віночком чудових пісень, отримали безліч подяк у вигляді наліпок. Прошу кожного порахувати їхню  кількість, щоб визначити хто з вас отримав найбільше. Отже, переможець за кількістю подяк  ---- (прізвище, ім’я учня).

Музичне прощання: «Наш урок завершено – до побачення!»

 

 

         

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку