18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок музичного мистецтва для учнів 2 класу "В очікуванні свят"

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 2 класу з посиланнями на музичні твори, відео . Робота з музичними інструментами.
Перегляд файлу

 

Розробка уроку музичного мистецтва

для учнів 2 класу

«В очікуванні свят»

                                                          Підготувала учитель         

                                                          музичного мистецтва

                                               Білолуцького ЗЗСО І-ІІ ступенів

                                                                    Бондар С.В.

 

C:\Users\1\Desktop\25.jpg

 

 

Тема: В очікуванні свят.

 

Мета:

вчити традиції відзначеня свята Новий рік та Різдво Христове, познайомити з народною щедрівкою у обробці М.Леонтовича «Щедрик» та народною колядкою «Добрий вечір тобі, пане господарю», вчити створювати ритмічний супровід на зданий текст та музику, вивчити поняття «сильна доля», «пульс», розвивати музичний слух, виховувати любов до народних традицій та музики.

 

Музичний матеріал: 

 інструментальна, англомовна, вокальна версії «Щедрика»,  - слухання, інтерпритація, колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю»- знайомство, розучування, «Сніжна пісенька»-виконання.

 

Відеоматеріал:

інструментальна та вокальна версії «Щедрика» ,колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю».

 

Обладнання:

комп’ютер, інтерактивна дошка, підручник Мистецтво Г.Кізілова Тернопіль Астон 2019, допоміжник «Мої емоції та почуття»,  дитячі шумові ударні інструменти, акордеон.

 

Організація класу:

 дошка підготовлена до роботи, на робочих місцях учнів лежать підручники, словники естетичних емоцій, музичні інструменти.

 

Тип уроку:

засвоєння, формування та застосування знань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

 Учні заходять до класу під англомовну версію «Щедрик» М. Леонтовича.

https://www.youtube.com/watch?v=FsjoLhbD5m4

 

ІІ. Музичне привітання .

Настроювання на акордеоні тризвуку гами Сdur. Висхідне положення- До-брий-день! (учитель), нисхідне – До – брий – день! (учні)

 

Створення емоціонального настрою.  

 

Виконання пісні Д.Суботенка «Мистецтво»

https://www.youtube.com/watch?v=-gWaOS5GKHE

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Сьогодні ви зайшли до музичного класу під мелодію відому у всьому світі М.Леонтовича «Щедрик». Який викликала настрій ця музика? Так святковий. А чи пам’ятаєте ви яких ми чекаємо свят? Які свята ми відзначаємо взимку? Які світські? Які церковні? Може хто знає як традиційно у нас в Україні зустрічають Новий рік та Різдво Христове?

ІV. Введення в тему уроку.

 

Тож і тема сьогоднішнього уроку- «В очікуванні свят». Ми будемо вчити традиції відзначеня свята Новий рік та Різдва Христового, познайомимося з народною щедрівкою у обробці М.Леонтовича «Щедрик»  та народною колядкою «Добрий вечір тобі, пане господарю», будемо вчитися створювати ритмічний супровід на зданий текст та музику, познайомимося з поняттям «сильна доля», «пульс», будемо розвивати музичний слух, виховувати любов до народних традицій та музики.

 

V. Розкриття теми уроку.

1)Слово вчителя: Взимку ми відзначаємо найцікавіші свята – Новий рік та Різдво. У цей час збираються всі близькі та друзі, а мама та бабуся готують смачні страви. Новий рік, Різдво завжди відзначають у родинному колі і, звичайно, співають. Дитячі голоси  , як янгельські дзвіночки, славлять Різдво Христове колядками. Колядки співають на Різдво , а щедрівки – на Новорічні свята . Діти – посівальники ходять від хати до хати і співають побажання як подяку Богові за прожитий рік і сподівання на щастя, врожай у новому році.(візуалізація – картинка «Щедрувальники вінщують»)

2) Створення ритмічного супроводу: У нашого українського народу існує безліч щедрівок та колядок. Одна з них «Щедрівочка, щедрувала…» на яку ми сьогодні створимо ритмічний супровід.

Щедрівочка щедрувала, під віконце підбігала:

-Що , бабусю, напекла, то нам дай – до вікна. Не щипай, не ламай, а по цілому давай.

 

Запишемо  на дошці ритм цієї щедрівки .За інтонацією визначимо довгі та короткі звуки. Перетворимо графічне зображення у нотне. Виконаємо ритмічний малюнок плескаючи у долоньки, та на музичних інструментах.

 

3)М.Леонтович ( візуалізація – портрет М.Леонтовича)зробив обробку народної щедрівки для хору. Давайте розглянемо у підручнику нотний запис цього твору. Які ритмічні тривалості  використано? Який рахунок? Що ви ще бачите? Так. Перша нота у кожному такті зафарбована червоним кольором . Давайте ногою відіб’ємо виділені ноти . Це «сильна доля». Так ми відбиваємо «пульс» пісні. Давайте об’єднаємося у дві групи. Одна буде відбивати пульс а інша плескати ритм. А тепер із музичними інструментами.

 

VІ. Руханка.

https://www.youtube.com/watch?v=ro320aiyesc

VII. Слухання та інтерпритація музики.

Діти, ви сьогодні, вже не один раз чули мелодію «Щедрик» у різних версіях. Пропоную послухати інструментальну

 https://www.youtube.com/watch?v=YZQ8IeOtfPw

та вокальну

https://www.youtube.com/watch?v=EGnJVfck-FA

версії цього твору та порівняти їх. Визначити звучання музики за допоміжником  «Мої емоції та почуття»(Вчитель нагадує про правила слухання музики)

VIII. Розспівка.

https://www.youtube.com/watch?v=URqPEcjFPWI

IX.Вокальна робота.

  1. На минулих уроках ми вивчили «Сніжну пісеньку».

https://www.youtube.com/watch?v=xiOcOKrDm6A

 Давайте її повторимо та заспіваємо з руховим супроводом , будемо чітко виконувати текст та мелодію.

Х. Пошукова робота.

Новорічні та Різдвяні свята асоціюються в українців з народною колядкою «Добрий вечір тобі, пане господарю». Давайте послухаємо цей твір у виконанні Національного заслуженого академічного народного хору України імені Григорія Верьовки. Підспівуйте колядку. Який настрій створила ця чудова пісня? Хто керує хоровим колективом? Знайдіть у підручнику.

Давайте вивчимо мелодію цієї колядки.

 

ХІ. Перевірка засвоєного матеріалу.

 

 Про які зимові свята ми сьогодні говорили?

Як називається твір М. Леонтовича, що має популярність у всьому світі?

Які пісні співають на Новий рік а які на Різдво Христове?

У музичному творі яка сильна доля?

 

ХІІ. Оцінювання.

Вербальне оцінювання. Всі учні добре працювали на уроці ,були уважні наступні учні…А деяким учням потрібно ще попрацювати над своїм співом.

 

ХІІІ.Музичне прощання.

Настроювання на акордеоні  гами Сdur  від до - соль. Висхідне положення- До-по-ба-че-ння! (учитель), нисхідне – До-по-ба-че-ння! (учні)

 

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку