Урок музичного мистецтва "Хорова музика", 5 клас

Про матеріал
Конспект уроку музичного мистецтва та презентація до нього з теми "Хорова музика" 5 клас
Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок № 19

Тема.Хорова музика

Мета: 

навчальна:

навчати учнів виявляти спільне й відмінне між музикою та літературою у відображенні навколишнього світу, характеризувати особливості вираження жит­тєвого змісту вокальними жанрами; ознайомити учнів із поняттями «хор», «хормей­стер», «а капела», «унісон»;

розвивальна:

формувати художньо-естетичну культуру учнів, естетичні критерії у ставленні до різних проявів світового мистецтва; формувати вміння виражати власну точку зору, виразно виконувати народні та композиторські пісні, дотримува­ти правил фразування І дихання під час виконання музики;

виховна:

прищеплювати толерантність, зацікавленість питаннями культури.

Обладнання: ТЗН; фонохрестоматія, нотна хрестоматія; портрети С. Рахманінова,

Дж. Гершвіна.

Музичний матеріал: С. Рахманінов «Вокаліз» (у виконанні дитячого хору); Дж. Гершвін «Clap your hands» (у виконанні дитячого хору); І.Карабиць «Пісня на добро».

Очікувані результати: після уроку учні зможуть:

  • знати поняття  «діапазон», «хорова музика», «вокальна музика», «а капела», «унісон»;
  • розрізняти типи хорів;
  • порівнювати твори різних композиторів;
  • знати про творчість С.Рахманінова та Дж.Гершвіна;
  • коритуватись електронними ресурсами.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

    Перевірка готовності класу до уроку.

    Музичне вітання

ІI. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми і завдань уроку

Розподіл на групи.

Учитель. На попередньому уроці ми слухали сольний спів — вокальну музику у виконанні співаків-солістів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Закінчити речення»

  • Музика, в якій голос відіграє чільну або рівноправну з інструментами роль – це….
  • Відстань між найнижчим та найвищим звуками, які може здолати інструмент або голос-
  • Сопрано, меццо-сопрано, контральто – це…
  • Тенор, баритон, бас – це…    

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Робота з поняттями

Тему сьогоднішнього уроку ми дізнаємось, якщо виконаємо вправу.

Виконання вправи

по одному представнику від групи підходять до вчителя, він пошепки називає слово.

Представники малюють це слово. Завдання групи: відгадати слово.

У концертних залах, у філармонії мож­на почути хоровий спів. Яка гармонія, яке забарвлення, яка чарівність зву­чання! Як зародилося хорове мистецтво — поговоримо про це на уроці.

Хор (у перекладі з грецької «толпа») — великий колектив співаків, які разом виконують який-небудь вокальний твір. Мелодія кожного голосу — кожна хорова партія — обов'язково виконується групою співаків. Хорові колективи викопують твори як із інструментальним супроводом, так і без нього. Найдосконаліша форма хорового виконавства — хоровий спів без су­проводу, а капела (a capella).

Професійні співаки та хори у Єгипті в давню епоху брали участь у культо­вих дійствах, що були пов'язані з релігійними ритуалами та обрядами. Про це свідчить історія.

У Давній Греції хор був однією з головних дійових осіб вистави. Він комен­тував усе, що відбувається на сцені. Музика у виконанні хорів звучала під час Олімпійських та Піфійських ігор. Олімпійські ігри — це спортивно-військові змагання, а Піфійські — змагання поетів, співаків, музикантів на честь бога Аполлона. Саме тоді виникає хейрономія — спосіб управління співаками за до­помогою умовних рухів рук, пальців, міміки, рухів голови.

Хори бувають двох типів: однорідні та змішані. До однорідних нале­жать хори чоловічі, жіночі й дитячі. Жіночий хор складається з сопрано та альтів, чоловічий хор — з тенорів та басів. Змішаним називається хор, у якому чоловічі голоси об'єднані з жіночими або дитячими. Вокальна музика та хоровий спів — найдавніші форми музичного виконав­ства в історії мистецтва.

Робота з поняттями

Керівник і диригент хору, якого зараз ми називаємо хормей­стером — хоровим майстром.

У давню епоху хорову музику виконували переважно одноголосо. Та­кий одноголосний спів називають унісон.

Поступово хоровий спів набув великого значення, тому що він сприяв об'єднанню людей, їх примиренню.

Слухання музики

На попередніх уроках ви слухали «Вокаліз» Сергія Рахманінова.

  • Оберіть правильну  відповідь. Вокаліз — це:
  • одноголосний вокальний твір з інструментальним супроводом;
  • музичний твір для виконання голосом (солістом або хором) без слів у су­провод музичного інструмента або оркестру.
  • Послухайте цей твір у виконанні дитячого хору

Слухання «Вокалізу» С. Рахманінова у виконанні дитячого хору

  • Яким є характер цього твору і у чому його особливість?

Послухайте також; пісню Дж. Гершвіна «Clap your hands».

  • Хто виконує твір? {Дитячий хор)

Слухання пісні Дж. Гвршвіна «Clap your hands» у виконанні дитячого хору

  • Які голоси ви почули?
  • Як хористи прикрасили свій твір?
  • Перекладіть назву цього твору. («.Плескайте в долоні»)

V. Музична пауза (фізхвилинка).

VI. Вокально- хорова робота

      Розспівування

Виконання пісні І.Карабиця «Пісня на добро»

 

VII. Підсумок уроку.

Виконання вправи «Мистецький квадрат»

VIIІ.   Оцінювання .

ІХ. Рефлексія.

Вправа «Рефлексивний екран»

Х.  Домашнє завдання

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
4 березня 2020
Переглядів
6657
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку