Урок музичного мистецтва "Літні враження" для 3 класу (за підручником Калініченко, Аристова НУШ)

Про матеріал
Тема: Літні враження Мета: ознайомити учнів із такими поняттями, як: «п’єса», «програмна музика»; розвивати вміння висловлювати свою думку, на елементарному рівні надавати характеристику прослуханій музиці; виховати повагу до класичної музики Обладнання: підручник, програвач, презентація, синтезатор. Тип уроку: урок введення в тему Музичний матеріал: - С. Прокоф’єв «Прогулянка», «П’ятнашки», «Хода коників»(із циклу «Дитяча музика») - Н. Май «Шкільна пісня»
Перегляд файлу

3 клас, урок №1

Тема: Літні враження

Мета: ознайомити учнів із такими поняттями, як: «п’єса», «програмна музика»; розвивати вміння висловлювати свою думку, на елементарному рівні надавати характеристику прослуханій музиці; виховати повагу до класичної музики

Обладнання: підручник, програвач, презентація, синтезатор.

Тип уроку: урок введення в тему

Музичний матеріал:

- С. Прокоф’єв «Прогулянка», «П’ятнашки», «Хода коників»(із циклу «Дитяча музика»)

- Н. Май «Шкільна пісня»

                                                               Хід уроку

І Організаційний момент

Музичне вітання

ІІ Актуалізація опорних знань

Повторення основних термінів

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Вітаю вас! Так швидко промайнуло літо! Поділіться зі своїми літніми враженнями.

Про все, що ми бачимо, відчуваємо, ми можемо розповісти. Художники розкривають багатство почуттів у картинах. Поміркуй, як своїми враженнями можуть поділитися композитори.

Уявіть себе композиторами, композиторками. Які музичні твори про свої літні спогади хотілося б створити? Придумайте їм назву

ІV Виклад нового матеріалу

Сьогодні ми з вами познайомимося із творчістю відомого радянського композитора Сергія Прокоф’єва.

Народився 23 квітня в селі Красне Донецької області. Початкову музичну освіту композитор здобув удома, займаючись з матір’ю-піаністкою, а також з композитором Р. М. Глієром. Закінчив Санкт-Петербурзьку консерваторію.

Коло інтересів композитора було широке – живопис, література, філософія, кіно, шахи. Володіючи вродженим літературним і поетичним талантом, Прокоф’єв написав майже всі лібрето до своїх опер; писав оповідання, які були опубліковані в 2003 р. У 1947 р Прокоф’єв був удостоєний звання Народного артиста РРФСР.

Сьогодні ми розглянемо його цикл п’єс «Дитяча музика», який відноситься до програмної музики.

П’єса — інструментальний музичний твір невеликого розміру.

Програмна музика — інструментальні музичні твори, що мають назву або словесну програму.

V Слухання музики

Отже, зараз послухаємо такі п’єси, як: «Прогулянка», «П’ятнашки», «Хода коників».

«Прогулянка». Трудовий день малюка почався. Його хода кваплива. Уже в перших тактах переданий її початковий ритм. Треба встигнути все побачити, нічого не пропустити, в загальному, справ дуже багато ... Створюється колорит дитячої «діловитості». Однак легкість трохи вальсового ритму відразу ж переводить це в старанність.

 «П'ятнашки» - близька по стилю тарантели. Вона написана в швидкому темпі. Так і можна собі уявити захоплено наздоганяючих один одного хлопців. Атмосфера - весела, нагадує рухливу гру.

«Хід коників». Це - швидка і весела п'єса про радісних коників, які завжди викликають інтерес у хлопців своїми вражаючими стрибками.

Обговорення музичних творів

  1. Розкажіть про свої почуття від прослуханої музики. Що ви уявили?
  2. Якими музичними засобами композитор передав характер п’єс?
  3. Які настрої і почуття передає музика?
  4. Яка мелодія?
  5. Яка із цих п’єс найбільше сподобалася?

VI Фізкультхвилинка

VII Розвиток вокально-хорових навичок

  • Розспівування
  • Вивчення пісні Н. Май «Шкільна пісня»

VIII Підсумок уроку

Ось і підходить до завершення наш урок. 

  • Що ви дізналися нового?
  • Що таке пєса?
  • Що таке програмна музика?
  • Із творчістю якого композитора ми познайомилися?

 

 

 

docx
Додано
3 вересня 2020
Переглядів
4931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку