Вчитель музичного мистецтва Палій О.В.
1 клас І семестр
урок 5 дата ________
Тема уроку: Щедра осінь.
Мета: вчити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики; розвивати відчуття пульсації; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів; виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.
Музичний матеріал: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»; українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу». Звуки «форте», «піано». Гра «Луна».
Обладнання: музичні інструменти; музичний центр; фонохрестоматія.
Тип уроку: поглиблення та розширення теми.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
(вхід до класу під супровід М. Парцхаладзе «Осінній дощик»)
Музичне вітання.
2. Музична грамота.
Осінь крокує по землі. Вона змінює природу навкруги та наш настрій. Гучно й сердито завиває поривчастий вітер. Тихо й сумно стукає осінній дощик. А чи може музика розповісти нам про осінь за допомогою гучних (форте) і тихих (піано) звуків?
3. Слухання музики.
(М. Парцхаладзе. «Осінній дощик». В. Косенко. «Пасторальна»)
- Про який дощик вам розповіла музика?
- Як вона звучала — гучно чи тихо?
- Як іще ви можете назвати цей твір?
- У яких кольорах ви можете уявити музичні п’єси?
4. Вокально-хорова робота.
Розспівування.
(розучування укр. нар. пісні «Ходить гарбуз по городу»)
- Виконайте пісню в ролях.
(виконання завдання)
5. Музично-ритмічна діяльність.
Гра «Луна»:
- Проекспериментуйте зі звуками «форте» і «піано», співаючи мелодію вітру або граючи музику дощу.
(виконання завдання)
6. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці ми зрозуміли, що музика може розповідати
про все: про настрій, почуття — і навіть малювати картини природи особливою мовою — мовою музики.
- Який твір ми слухали сьогодні на уроці?
- Яку назву має пісня-гра про господаря огороду?
(вихід із класу під супровід В. Косенка «Пасторальна»)
1