Урок музичного мистецтва "Я ЛЮБЛЮ КРАЇНУ - УКРАЇНУ!"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва "Я ЛЮБЛЮ КРАЇНУ - УКРАЇНУ!" 4 клас І семестр за підручником Л.Аристової, В.Сергієнко
Перегляд файлу

Вчитель музичного мистецтва Палій О.В.

4 клас І семестр

      урок 1              Дата__________

 

Тема уроку: Я ЛЮБЛЮ КРАЇНУ - УКРАЇНУ!

Мета: навчити учнів, що таке народна пісня; чим вона відрізняється від авторської; які характерні особливості притаманні народній пісні; розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності; виховувати повагу до народної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю.

Музичний матеріал: українська нар. пісня «Повішу я колисочку», К.Стеценко «Вечірня пісня»; муз. М.Ведмедаря, сл. Н.Рубальської «Добрий день, матусю-Україно!».

Обладнання: музичний інструмент, ноти,фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

(Учні входять до класу під музичний супровід М.Ведмедері

"Добрий день, матусю-Україно!")

 

             Музичне вітання.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Добридень! Ось ми й знову зустрілися. Наша по­дорож країною Музики триває! Яку музику, дорогі учні, ви слухали влітку? Що нового дізналися?

Цього року ми будемо мандрувати світом народної та професійної музики. І вже сьогодні на нас чекають музич­ні стежки України. А невдовзі ми завітаємо на гостини до інших країн! Коли будете ознайомлюватися із націо­нальною музикою, дізнаєтеся, у чому виявляються її осо­бливості та яку роль вона відіграє в житті народу. Під час таких мандрівок вас супроводжуватимуть друзі.

- Прига­дайте, як вони виглядають.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тож, вирушаймо! Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні!

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісен­на. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.

ІІІ. МУЗИЧНА ГРАМОТА.

Складаючи народну пісню, українці намагалися зробити її правдивою, щирою, емоційною. У давні часи пісні не записували, а передавали з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загуби­лися у віках. Тому називаються такі пісні народними.

 

Народна пісня — це створений народом музично-поетичний твір.

 

- Пригадайте особливості народної пісні. Скористайтеся під­казкою королеви Мелодії.

 

 СПІВУЧІСТЬ        НАСПІВНІСТЬ

 МЕЛОДІЙНІСТЬ       РИТМІЧНІСТЬ

 ЛІРИЧНІСТЬ        ЖАРТІВЛИВІСТЬ

 

ІV. СЛУХАННЯ МУЗИКИ.

Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує малечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.

 

(Українська народна пісня «Повішу я колисочку»)

 

 

- Який характер пісні? Що виникло в уяві під час прослуховування? Який настрій викликає ця пісня?

 

Український композитор Кирило Стеценко був зачарований природою України та її піснями — ніжними, ліричними... У своєму творі «Вечірня пісня» він зобразив захід сонця, тишу і спокій літнього вечора, почуття людини, закоханої у природу, її красу.

 

- Прочитайте слова з цієї пісні. Якби вам випала така нагода — стати композитором, у якому характері ви написали би цю пісню? А як назвали би?

 

Тихесенький вечір на землю спадає,

І сонце сідає в темнесенький гай.

Ой сонечко ясне, невже ж ти втомилось,

Чи ти розгнівилось? Іще не лягай!

 

(слухання Кирило Стеценко, «Вечірня пісня»)

- Яка картина виникла в уяві? Схарактеризуй мелодію, темп, динаміку. Чи схожа ваша мелодія з музикою композитора?

- Порівняйте настрої пісні та картини. Що в них спільного?

 

 

V. ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА.

Український композитор Кирило Сте­ценко народився в багатодітній сім’ї. Від тата отримав хист до малярства — навчав­ся в художній школі, а від мами і старших сестер — любов до музики та здібності до її створення й виконання. Якось маленький Кирило із захопленням змайстрував собі скрипку, з якою брав участь у родинних співочих вечорах. Та найбільше хлопець полюбляв слухати народні пісні, що їх виконували батьки.

Усе своє життя К. Стеценко присвятив музиці, яка вирізня­ється щирістю, поетичністю, яскравою мелодійністю. У його доробку чимало хорових й інструментальних творів, а також багато обробок народних пісень. Був організатором Першого київського народного хору. Створив опери для дітей: «Лисичка, котик і півник», «Івасик-Телесик».

 

VІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА.

Розспівування. 

 

Перед тим як вирушити у дивовижний пісенний світ, наповнений різноманітними цінностями, давайте привітаємо нашу Батьківщину. В цьому нам допоможе пісня українського творця. Це дивовижна Людина, яка сприймає світ у всіх барвах. Він вміє мелодією загорнути слухача в зимову казку, або перенести у спекотне літо... А хочете знову побувати під дощем? Без проблем! Цього чарівника звуть Микола Олексійович Ведмедеря. Пісня, якою ми розпочнемо наш семестр називається "Добрий день, матусю-Україна!".

 

(слухання пісні муз. М.Ведмедарь, сл. Н.Рубальської

 «Добрий день, матусю-Україно!» у виконанні вчителя або в записі)

 

Робота над літературним та музичним текстом пісні (визначення структури мелодії, руху кожної фрази), проспівування голосних та чіткою вимовою приголосних звуків

 

(розучування приспіву та першого куплету

пісні «Добрий день, матусю-Україно!» )

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

1. - Допоможіть Тріольчику правильно виконати українську народну пісню «Повішу я колисочку».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. - Порівняйте «Вечірню пісню» К. Стеценка з українською народ­ною піснею «Повішу я колисочку». Що в них спільного?

 

3. - Оберіть музичний інструмент, який би найкраще відобразив наспівність мелодій цих творів.

 

 

Народна пісня - це твір який ми чуємо з самого раннього дитинства, який супроводжує нас все життя. Пісня, що лунає в наших серцях.

 

(вихід з класу під супровід українська народна пісні «Повішу я колисочку»)

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Палій Олена
Додано
26 березня 2019
Переглядів
2291
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку