Музичний квартет
Мета: узагальнити знання учнів із курсу музичного мистецтва; розвивати музичну пам'ять та кмітливість, інтелектуальну гнучкість; прищеплювати інтерес та любов до музичного мистецтва, виховувати естетичний смак. Обладнання ТЗН; роздавальні картки із прислів’ями про музику; музичний центр; диски; презентації, портрети композиторів. Хід заходу Вчитель. Добрий день, шановні вчителі, батьки та учні. Сьогодні вас усіх зібрала в цій залі Її Величність Музика, що наповнює наші серця щоденно!
Звучить пісня «Музика» (муз. Ю.Рожкова, сл. І.Боровик)
Музика не відразу стала такою, якою ми чуємо її зараз. Багато тисяч років минуло, перш ніж з’явилися ораторії та симфонії, кантати та сонати, сучасні пісні та рок-музика. Ви вже знаєте чимало музичних творів, обізнані щодо творчості видатних композиторів. Тому маєте можливість продемонструвати свої знання та вміння під час захопливої та веселої гри. Сьогодні звучатиме різна музика: розважальна та серйозна, класична й сучасна… Отже, зустрічайте команди! Під музику виходять дві команди Отже, для початку визначимо порядок виступу команд. Команди отримують конверти з однаковими прислів’ями про музику. Але прислів’я слід скласти зі слів, що містяться в конвертах. Яка команда першою впорається із завданням – та першою і почне гру, а за першість отримує ще 1 бал. Під музику команди складають прислів’я. Прислів’я ● Бідний пісні співає, а багатий тільки слухає. ● Весело співається – весело й прядеться. ● Бесіда дорогу скорочує, а пісня – роботу. ● Співай пісню той, у кого голос гарний.
КОНКУРС «ПРИВІТАННЯ» Команди оголошують свою назву, девіз, демонструють емблему. Максимальна оцінка – 5 балів. КОНКУРС «РОЗМИНКА» Потрібно виділити назви нот у словах. За кожну правильну відповідь – 1 бал. ● парасолька ● квасоля ● міф ● домовий ● маляр ● факт ● посольство ● рекорд ● ремісник ● мішень ● сіно ● валянок ● доручення ● вареник ● клятва ● сіль ● міліція ● арфа ● колядка ● фарба . ККОНКУРС «ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ» Команди інсценізують українську народну пісню. Максимальна оцінка – 5 балів.
КОНКУРС КАПІТАНІВ Завдання: розгадайте кросворд, знайшовши «музичні» слова.
Скільки відгаданих слів – стільки і балів.
ГРА З УБОЛІВАЛЬНИКАМИ Учитель. Поки капітани розгадують кросворд, пропоную гру з уболівальниками. Я промовлятиму слова назви українського гурту, а вболівальники продовжують:
● «Океан …(Ельзи)»; ● «Табула …(Раса)»; ● «Воплі… (Водоплясова)»; ● «Друга …( Ріка)»; ● «Плач … Єремії)»; ● «Брати … (Гадюкіни)»; ● «Тріо … (Мареничів)»; ● «Чунга - … (чанга)» (це не гурт, а назва пісні)
.
КОНКУРС «МУЗИЧНІ НОВИНИ» (слайд-презентація) Завдання: команди по черзі повинні прокоментувати слайди. На підготовку коментаря до кожного слайда відводиться 10 с, відповідає капітан команди. Максимальна оцінка – 5 балів.
КОНКУРС «Угадай мелодію» Завдання: прослухавши музичний фрагмент, визначте назву твору, прізвища композитора, виконавців. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
КОНКУРС «БІОГРАФІЧНИЙ ДВОБОЙ» Учитель. Прослухайте біографічні відомості про композиторів і визначте, про кого саме йдеться. За кожну правильну відповідь – 2 бали.
Відповіді: 1- Луї Армстронг; 2 - Бітлз; 3 - Елвіс Преслі; 4 - Квін; 5 - Едіт Піаф; 6 - Ніна Матвієнко.
КОНКУРС «МУЗИЧНА ЕСТАФЕТА» Завдання: команди по черзі мають виконати декілька рядків із пісень у яких згадано рослину, передаючи естафету одне одному словами: «Раз, два, три – заспівайте тепер ви!»
Конкурс загадок про музичні інструменти
На моє плече, Від її співанки Аж сльоза тече. (Скрипка)
Як смичок струни торкнеться, (Скрипка)
Україну прославляє, Хоч не знає слів, Тугу людям розганяє Многострунний спів. У похід її з собою Брав козак Мамай, Мов ясну леліяв зброю. Хто вона: вгадай? (Бандура) Ой же гарно вона грає, Кожне слово вимовляє. Хоч і має три струни, Та співочі всі вони. Запитаймо у всезнайка: - Хто це? Що це? (Балалайка)
Сім доріжок в неї є Кожна голос подає, Як гравець торкне всі сім, Стане весело усім. (Гітара)
Паличка з дірками І проворні пальці, - Любо її слухають В лісі на галявці (Сопілка) Голосок тоненький має, Всіх маляток звеселяє, Ви на ній всі граєте, Хто вона – впізнаєте? Ду-ду-ду, віть-віть-віть! Ви моє ім’я назвіть. Не паличка, не гілочка, Звуть мене ... (Сопілочка)
Ще недавно бузиною (сопілочку) Дерев’яне, а не полінце, Шість дірочок має, Весело співає (Сопілка)
За лісом, за пралісом Сірі воли ревуть.
Трембіта
Живий мертвого б’є, Живий мовчить, а мертвий реве (Барабан)
Цьому інструментові мідному Є місце на столі обідньому (тарілки) Зійду на міст, Потягну за хвіст, - Воно зареве. (Дзвін) Сам у церкві не буває, А інших туди зазиває. (Дзвін) Барабан йому за брата, В танці любить він кружляти: Відбиває ритм, дзвенить І красиво бубонить. (Бубен)
Клавіатури чорно-білий ряд, Педалі жовтим золотом горять… Мене з собою не внесеш у футлярі. З могутнім форте, ласкавим піано, І тому є той надзвичайно правий, Хто називає нас… (фортепіано)
На нашім інструменті Є і струни, і педаль. Хто ж він є? Безперечно, це – знайомий наш ... (Рояль)
Як до рук її візьмеш І міхами розведеш, Ще й натиснеш ґудзики – Злинуть звуки музики. Ось послухай трошки, Хто співа? ( Гармошка ) \
5 ЗАВДАННЯ КОМАНДАМ: Написати якомога більше народних пісень (тобто назви пісень), які починаються однаковим словом: а) на «ОЙ» б) на «ГЕЙ» Приклади: «ОЙ у лузі червона калина», «ОЙ на горі два дубки» «ОЙ у полі верба» «ОЙ там при долині» «ОЙ, чиє ж то полечко незоране?» «ОЙ чий то кінь стоїть»
6 ЗАВДАННЯ: ПІСНЯ – ПАНТОМІМА .Жеребкуванням команди обирають собі пісню, яку показують без музики і слів, пантомімою. Глядачі повинні впізнати пісню, тоді команді зараховується бал. Також враховується швидкість. ПІСНІ ДЛЯ ЖЕРЕБКУВАННЯ: а) «Несе Галя воду» б) «Розпрягайте, хлопці, коней» в) «Із сиром пироги» г) «Ой, ходила дівчина бережком» д) «Взяв би я бандуру» е) «Ой за гаєм, гаєм»
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ Учитель. На цьому випробування для команд добігло кінця. Тепер журі підрахує бали та визначить переможця, а для глядачів команди разом виконують пісню Л.Квінт «Здрастуй, світ!»
Команди виконують пісню. Журі оголошує результати та нагороджує переможців. |