Урок музичного мистецтва "СВІТ ДИТЯЧИХ ІГОР"

Про матеріал
Урок музичного мистецтва "СВІТ ДИТЯЧИХ ІГОР" 4 клас І семестр за підручником Л.Аристової, В.Сергієнко
Перегляд файлу

Вчитель музичного мистецтва Палій О.В.

4 клас І семестр

           урок  8              Дата__________

 

Тема уроку: СВІТ ДИТЯЧИХ ІГОР.

Мета уроку: поширити знання учнів про українські ігри; розвивати в школярів пізнавальний інтерес до українського мистецтва, фантазію і емоційну сферу, предметні та міжпредметні компетентності, здатність відчувати характер і образний зміст твору, впізнавати за звучанням українські народні інструменти; виховувати інтелектуальну й творчу особистість майбутнього знавця й цінителя народного мистецтва. Пробуджувати бажання вивчати й пишатися культурою свого народу.

Музичний матеріал: українська народна пісня, «Вийди, вийди, сонечко» (в обробці Левка Ревуцького). «Базіка», музика Сергія Прокоф’єва, вірші Агнії Барто, (фрагмент). Маріан Коваль, опера «Вовк і семеро козенят» (фрагмент). Ю.Шевченко «Диво-місто Навпаки».

Обладнання: музичний інструмент, фонохрестоматія, музичний центр, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

(вхід до класу під супровід укр.нар.пісні «Вийди, вийди, сонечко»)

 

Музичне вітання.

 

ІІ. МУЗИЧНА ГРАМОТА. СЛУХАННЯ МУЗИКИ.

Ви, напевно, як і всі діти, дуже полюбляєте грати в різні ігри. У давнину діти також любили різні за­бавки та ігри, більшість із яких супроводжувалася піснями жартівливого характеру: потішками, закличками, промовлянками, дражнилками, скоромовками, лічил­ками. Дуже часто саме дітлахи різного віку допомагали батькам по господарству, зокрема, пасти гусей, овець, корів. Звідси й виникли назви ігор: «Гуси», «Квочка», «Кози» тощо. Перед початком гри діти, зазвичай, промов­ляли лічилку, щоб визначити ролі кожного.

 

Лічилка — невеликий віршик із лічбою в дитя­чій грі. Виконується в чіткому ритмі.

 

КОТИЛАСЯ ТОРБА З ВЕЛИКОГО ГОРБА

                  Гра в піжмурки

Котилася торба

З великого горба,

А в тій торбі

Хліб-паляниця.

Кому доведеться

Першому жмуриться?

У давнину люди вірили в сили природи та слова, тому зверталися до природних явищ, стихій і об’єктів у коротких віршах закличках. Люди вірили, що, промовляючи заклички, зможуть вплинути на погоду, врожайність або саму людину.

 

Пісні-заклички — короткі пісні, у яких зверта­ються до природи, довкілля, людини.

 

- Подивіться на нотний запис однієї із закличок. Яку пісню вона вам нагадала?

IMG_0007.jpg

 

(слухання української народної пісні, «Вийди, вийди, сонечко»

в об­робці Левка Ревуцького)

 

- Для чого і коли співають цю пісню?

- Зімпровізуй власну мелодію заклички на слова цієї пісні?

- З яким настроєм необхідно її виконувати?

 

Скоромовки — невеликі промовки гуморис­тичного характеру.

 

Скоромовка може складатися лише з однієї фрази, яка будується на поєднанні (повторенні) слів і звуків, складних для вимови.

 

- Пригадайте музичний твір С. Прокоф’єва на вірші А. Барто «Базіка». Чи трапляються в ньому елементи скоромовки? У чому виявляються особливості цього твору?

 

(слухання «Базіка», музика Сергія Прокоф’єва, вірші Агнії Барто, (фрагмент))

 

Дражнилки — ритмізовані вислови, якими одні діти виражають власне недружнє ставлення до інших.

 

- Пригадайте оперу Маріана Коваля «Вовк і семеро козенят». Як дражнилися козенята?

 

(слухання: Маріан Коваль, опера «Вовк і семеро козенят» (фрагмент сцени гри))

 

- Про кого з козенят вигадали дражнилку? Як реагує Мазилко на дражнилку?

 

ІІІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА.

Розспівування.

 

(вивчення пісні «Диво-місто Навпаки»

слова Ф. Млинченка, музика Ю. Шевченка)

 

 - Допоможіть Тріольчику обрати слова, які характеризують музичну мову пісні «Диво-місто Навпаки». Виконай пісню в характері.

image4 

 Мелодія  низхідна, висхідна, стрибкоподібна

 Лад  мажор, мінор

 Ритм  рівномірний, нерівномірний

 Темп  повільний, помірний, швидкий

 Динаміка  тихо-гучно, гучно-тихо

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ.

  Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

  Які її образи?

  Які почуття вона у вас викликала?

 

За бажанням. Поцікавтеся в батьків, чи пам’ятають вони лічилки зі свого дитинства. Запишіть їх у зошит.

 

(учні виходять з класу під пісні «Диво-місто Навпаки»)

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Палій Олена
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1355
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку