Урок музичного мистецтва. Тема. Країна загадкових ритмів.

Про матеріал

Тема. Країна загадкових ритмів.

Мета: розширити та поглибити знання учнів про метроритм як важливий елемент музичної мови, познайомити з поняттями «танцювальна музика», «такт», «розмір»;

розвивати предметні компетентності учнів, вокально-хорові навички і ритмічний слух, активізувати творчі здібності та уяву;

виховувати музично-естетичний смак, високу виконавську та слухацьку культуру

Обладнання: Музичний інструмент, ІКТ, плакати.
Перегляд файлу

Дата: 01.02.17

Музичне мистецтво

Клас: 3-А

Тема. Країна загадкових ритмів.

Мета: розширити та поглибити знання учнів  про метроритм як важливий елемент музичної мови,  познайомити  з поняттями «танцювальна музика», «такт», «розмір»;

  розвивати предметні компетентності учнів, вокально-хорові навички і ритмічний слух,  активізувати творчі здібності та уяву;

  виховувати музично-естетичний смак,              високу виконавську та слухацьку культуру

Обладнання: Музичний інструмент, ІКТ, плакати.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
  1. Музичне привітання.

Урок музики у нас Запросив усіх у клас.

Привітаймось дружно всі,

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

Плесніть діти кілька раз,

До роботи всі гаразд!

Привітаймось дружно всі,

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Гра “Впізнай Музичного Кита”

Звучать уривки музичних творів.
Діти впізнають в них пісню, танець, марш.

- Який з прослуханих уривків є ритмічним, динамічним та пластичним?(другий)

- Що хочеться робити під звучання цієї музики?(танцювати)

- Про який тип музики йтиме мова на уроці?(танець)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про

ІV. Подача нового матеріалу.

  1. Робота за підручником, с. 75.

C:\Users\hp\Desktop\р.jpg

  • Тепер давайте розглянимо зображення. Прочитайте назви танців та скажіть які з них вам відомі.
  • За якими ознаками можна визначити танцювальну музику?
  • Чи відомо вам, що значають такі слова як: народний, класичний та бальний танці?
  • Подумайте, чому Царство Балету межує з усіма іншими царствами.
  • На сторінці 77 прочитайте визначення словам: танець та танцювальна музика.

C:\Users\hp\Desktop\л.jpg

 

V. Розспівка.

1.Послухаємо і розучимо   українську народну пісню “Танок”.

Танцювала риба з раком,

А петрушка з пастернаком,

А цибуля з часником.

Красна дівка-з козаком.

За чоботом чобіток- дуже гарний в нас танок.

  1. Музичниц словничок.

Такт – це найменший фрагмент музичного твору між двома сильними долями.

    Розмір тактів “вимірюється” метром і позначається двома цифрами на початку нотного запису.

  Верхня цифра – кількість долей у такті.

  Нижня цифра – їх тривалість

V І. Слухання музики Михайла Завадського «Шумка».

  • А зараз послухайте  творчість норвезького композитора Едварда Хагерупа Гріга «Похід гномів» та «Танець ельфів»
  1. Повідомлення про композитора.

Едвард Хагеруп Гріг — норвезький композитор періоду романтизму, музичний діяч, піаніст, диригент. Народився 15 червня 1843 в норвезькому місті Бергені. Його батько був купцем, а мати — піаністкою. Едварду з дитинства прищеплювали любов до музики. Мати вчила Едварда грі на піаніно вже з чотирьох років. У дванадцять років він складав музику. Потім же за порадою Уле Булла батьки Гріга віддали його вчитися до консерваторії Лейпцига. З 1858 по 1862 рік Едвард Гріг навчався в цьому музичному навчальному закладі. Перший концерт Гріг дав в 1862 році в Карлсхамні. Недовго побувши в Бергені, Гріг прямує в Копенгаген. У 1864 році Гріг став одним із засновників товариства «Евтерпа», яке було покликане просвіщати населення країни. Гріг подорожував по всій Європі, даючи концерти спільні з дружиною — співачкою Ніною Хагеруп. Поки Гріг жив в Копенгагені він написав досить багато цікавих творів. Серед них увертюра «Осінь», фортепіанні і скрипкові сонати. У 1866 році Гріг переїхав в Кристианию, нині Осло. Там він виступив з концертом. Концерт мав величезний успіх. У 1869-70 рр. Едвард відвідав Рим. Саме в Римі Гріг познайомився з Ференцом Лістом, після чого написав один з найвідоміших його творів — «Сигурда Хрестоносець». Гріг прогресував і в 70-і роки. Від влади Норвегії він отримав довічну пенсію. Він написав симфонічну п’єсу «Пер Гюнт» в 1875 році. Саме цей твір приніс композитору всесвітню славу. У 1893 році Едварда Гріга обрали почесним доктором музики в Кембриджському університеті. Гріг вважався таким же великим композитором як Сен-Санс, Чайковський та інші. Гріг друкував вельми цікаві нариси про Моцарта, Шумана, Верді. З Чайковським у Едварда була дружба. У своїх творах Гріг вдавався до норвезької народної музики. Під кінець свого життя Едвард встиг стати почесним доктором музики в Оксфордському університеті. Це був 1906 рік. У рідному Бергені композитор помер 4 вересня 1908.

  1. Обговорення твору.

- Які картини намалювала музика?

- Чи можна називати її пісенною, танцювальною,  маршовою?

-  Порівняйте елементи музичної мови п’єс: мелодії, ритм, лад, динаміку, темп.

  • Які музичні інструменти ви почули?
  • Як змінюється характер музики?
  • Чи змінюється темп?

Фізкультхвилинка.

V ІІ. Розучування пісні.

  І весело і сердито чобітки мої пошито
1.Мабуть, що і чоботар мав у серці божий дар.
Бо пошив мені чоботи для цікавої роботи.

                         2. Чобітки мої червоні за роботою в погоні,

                           Вибивають – цок – цок – цок – полечку і гопачок.

                          Лиш би музиченьки грали, вони б добу танцювали.                          3.  Стану з друзями у коло, закружляє все довкола.
   Хай підківки цокотять, барабани гуркотять.                                          

         Хто до танцю не лінивий,  той щасливий, той щасливий. Робота над піснею.

  1. Художній показ пісні вчителем.
  • Діти, зараз я виконаю пісню, ви уважно слухайте , бо потім будемо співати разом.
  1. Розучування літературного тексту пісні.
  2. Розучування пісні по фразах.
  3. Художнє завершення, виконання пісні дітьми.

Якому типу музики присвячено пісню?

 (Танцю).

Чи можна назвати музику пісні танцювальною? (Так. Тому, що вона ритмічна, динамічна, пластична).

Які танці згадуються в тексті пісні? (Полечка, гопак).

VІІІ. Підсумок уроку.

Про яку важливу властивість музики ви дізнались на уроці?

(Танцювальність)

Що надає певного характеру танцювальній музиці?

(Ритм і темп)

Музика якого композитора звучала на уроці і що це за твори?

(“Танець ельфів”, “Похід гномів” Едварда Гріга).

 

 

 

 

 

 

 

Підпис

docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
2630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку