Мета:
Музичний матеріал: В. Косенко «Дощик»; М. Парцхаладзе «Осінній дощик»; поспівка «Ля-ля-ля»; В. Гребенюк «Осінь»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; ігри «Дощу лісі», «Музична луна».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора В. Косенка; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Урок № 10.
Тема. Хто такий композитор?
Мета:
Музичний матеріал: В. Косенко «Дощик»; М. Парцхаладзе «Осінній дощик»; поспівка «Ля-ля-ля»; В. Гребенюк «Осінь»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; ігри «Дощу лісі», «Музична луна».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора В. Косенка; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Дощик» В. Косенка).
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
3. Мотивація навчальної діяльності
Як ви вважаєте, чи легко зрозуміти, про що розповідає музика? Одразу можна навіть заплутатися. Для того щоб зрозуміти музику, потрібно навчитися слухати її та дотримувати певні правила: сидіти зручно, звикати слухати музику в тиші, слухати уважно та не відволікатися. А хто створює музику? Про це ми дізнаємося на уроці.
4. Засвоєння нових знань
Як називають людину, яка слухає музику?
Таку людина називають слухачем.
Хто виконує музику?
Людина, яка виконує музику,— виконавець.
Людина, яка створює музику,— композитор.
(Робота у зошитах, с. 11.)
5. Слухання музики
За вікном осінь… Восени все частіше накрапає дощик. Кожен із вас хоча б раз у житті потрапляв під дощ. Згадайте його великі краплинки, що так і хочеться спіймати, а також бульбашки на калюжах.
Послухайте дві п’єси, у яких зображений дощик.
Слухання п’єс «Дощик» В. Косенка (І ч.), «Осінній дощик» М. Парцхаладзе
У цьому творі ми відчули, як легкі звуки падають, немов прозорі краплинки, що зливаються у рухливі струмочки мелодії. Музика то стрімка, то повільна, неначе справді навколо нас падають веселі краплинки.
Повторне слухання п’єс з елементами пластичного інтонування
6. Вокально-хорова робота
Гра «Дощ у лісі»
Гра «Музична луна»
Розучування поспівки «Ля-ля-ля», проспівування з контрастною інтонацією
(робота у зошитах, с. 11)
Розучування пісні «Осінь» В. Гребенюка
Слухання, визначення настрою, особливостей мелодії, розучування, робота над одночасним вступом, м’яким звуковеденням.
Продовження роботи над піснею «Узяла лисичка скрипку» А. Філіпенка, виконання з танцювальними рухами
7. Підбиття підсумків уроку
Учні виходять із класу під музичний супровід («Дощик» В. Косенка).