Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему Новорічні свята

Про матеріал

Мета:

навчальна: формувати в учнів здатність розпізнавати життєвий зміст музики, особливості відображення зимової краси в музиці; засвоїти з ними поняття «челеста»; ознайомити учнів із зимовими піснями;

розвивальна: домагатися виразності у виконанні пісень, невимушеності рухів у процесі розкриття образу музичних творів;

виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва..

Музичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже» (з балету «Лускунчик»), «БабаЯга»; поспівка «На засніженім лужку»; Я. Степовий «Сніжинки»; гра «Впіймай у долоньку».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до народних пісень; «Музичний віночок. Робочий зошит ізмузичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Ми хмарою носилися» М. Вороного.

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 17.

Тема. Новорічні свята

Мета:

навчальна: формувати в учнів здатність розпізнавати життєвий зміст музики, особливості відображення зимової краси в музиці; засвоїти з ними поняття «челеста»; ознайомити учнів із зимовими піснями;

 розвивальна: домагатися виразності у  виконанні пісень, невимушеності рухів у процесі розкриття образу музичних творів;

виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва..

Музичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже» (з балету «Лускунчик»), «БабаЯга»; поспівка «На засніженім лужку»; Я.  Степовий «Сніжинки»; гра «Впіймай у  долоньку».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до народних пісень; «Музичний віночок. Робочий зошит із  музичного мистецтва. 1  клас»; вірш «Ми хмарою носилися» М. Вороного.

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до  класу під музичний супровід («Танець феї Драже» П. Чайковського).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до урок
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

Гра «Впіймай у долоньку»

  • Як називають того, хто створює музику? (Поет, художник, композитор)
  • Як називають того, хто виконує музику? (Виконавець, слухач, письменник)
  • Як називають того, хто слухає музику? (Танцюрист, слухач, виконавець)

3. Мотивація навчальної діяльності

Український народ радів зимі, великій кількості снігу, тому що сніг зігрівав матінку-землю, рослини взимку, а навесні, коли розтавав, напоював вологою землю, щоб виростав гарний хліб. А ще зима — це найулюбленіша пора року для розваг дітей. Напередодні Нового року завжди святковий настрій. Ми чекаємо на  казкові пригоди, зустріч із  Дідом Морозом та  Снігуронькою. Новорічний настрій ми почуємо сьогодні в музиці.

4. Слухання музики

Сьогодні на урок до нас завітає Новорічна казка. Однієї новорічної ночі дівчинка Марійка потрапила до казкової Країни солодощів — країни цукерок, чаю, кави та іншої смакоти. А господинею там була прекрасна фея Драже. І не обов’язково її бачити: якщо ви уважно послухаєте музику, яку написав великий музичний казкар композитор Петро Ілліч Чайковський, то ви зможете намалювати її у своїй уяві.

Слухання «Танцю феї Драже» П. Чайковського (з балету «Лускунчик» )

  • Яка фея Драже за характером — добра чи зла?
  • Якими музичними фарбами композитор створив образ феї Драже?

 

Засвоєння понять

Щоб створити образ ніжної, тендітної, доброї феї казкової країни, композитор написав партію для інструмента, що дуже рідко використовують. Це челеста.

Що це за такий цікавий музичний інструмент — челеста?

Челеста схожа на  фортепіано, але молоточки бігають не по  струнах, а по металевих пластинах, що звучать як дзвіночки.

 

 

Коли я слухаю цю музику, то уявляю, як під час танцю у сяйві новорічних вогнів казковим блиском переливається вбрання феї Драже.

  • Чи допомагає цей інструмент розповісти про фею Драже?
  • Назвіть героїв казок, без яких не обходиться свято Новорічної ялинки.
  • Про який казковий персонаж розповідає наступний твір П. Чайковського?

Слухання п’єси «Баба-Яга» П. Чайковського

  • Про кого розповідає ця музика?
  • Чим відрізняється музика цієї п’єси від танцю феї Драже?

Завжди, у  всіх казках Баба-Яга заважала героям робити добрі справи. Наприклад, так ідеться про неї в казці: «Уранці прокинулась Баба Яга кістяна нога у  своїй хатинці на  курячих ніжках. Дивиться: немає Івана царевича. Кинулася вона його наздоганяти. На  залізній ступі скаче, тичкою поганяє, мітлою слід замітає, тільки вітер сви­стить, хмари розганяє…»

  • Чи таку казку розповів П.  Чайковський у  фортепіанній п’єсі «Баба-Яга»?
  • Якою Баба-Яга зображена у п’єсі?
  • Як музика розповідає про характер Баби-Яги?

Але лісові мешканці не бояться Баби-Яги, а отримують насолоду від зимових забавлянок. Тож виконаймо веселу пісеньку!

5. Вокально-хорова робота

Виконання поспівки «На засніженім лужку» з показом напряму мелодії у кожній фразі

Як нам уже відомо, музика створює різні музичні образи.

  • Як ви гадаєте, про кого йдеться у віршику М. Вороного?

Ми хмарою носилися

Від подиху зими,

І весело крутилися

Метелицею ми.

Послухайте пісню «Сніжинки» на музику Якова Степановича Степового.

Слухання та розучування пісні «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні

  • З ким би потоваришували Сніжинки — з Бабою-Ягою чи з феєю Драже?

6. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на урок до нас завітала казка. У кожній казці добрим героям завжди заважають злі. Але кожна казка завершується перемогою добра, і тому ми наприкінці уроку виконали радісний та запальний танець. Отже, подякуймо нашій Мудрій Сові за те, що допомогла нам дізнатися про цікавий музичний інструмент — челесту.

  • Який казковий образ сьогоднішнього уроку вам найбільше сподобався?
  • Які засоби музичної виразності допомогли нам упізнати характери казкових персонажів?

Учні виходять із  класу під музичний супровід («Танець феї Драже» П. Чайковського).

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку