Мета:
навчальна: формувати в учнів здатність розпізнавати життєвий зміст музики, особливості відображення зимової краси в музиці; засвоїти з ними поняття «челеста»; ознайомити учнів із зимовими піснями;
розвивальна: домагатися виразності у виконанні пісень, невимушеності рухів у процесі розкриття образу музичних творів;
виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва..
Музичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже» (з балету «Лускунчик»), «БабаЯга»; поспівка «На засніженім лужку»; Я. Степовий «Сніжинки»; гра «Впіймай у долоньку».
Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до народних пісень; «Музичний віночок. Робочий зошит ізмузичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Ми хмарою носилися» М. Вороного.
Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Урок № 17.
Тема. Новорічні свята
Мета:
навчальна: формувати в учнів здатність розпізнавати життєвий зміст музики, особливості відображення зимової краси в музиці; засвоїти з ними поняття «челеста»; ознайомити учнів із зимовими піснями;
розвивальна: домагатися виразності у виконанні пісень, невимушеності рухів у процесі розкриття образу музичних творів;
виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва..
Музичний матеріал: П. Чайковський «Танець феї Драже» (з балету «Лускунчик»), «БабаЯга»; поспівка «На засніженім лужку»; Я. Степовий «Сніжинки»; гра «Впіймай у долоньку».
Наочні посібники:нотна хрестоматія; ілюстрації до народних пісень; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Ми хмарою носилися» М. Вороного.
Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Танець феї Драже» П. Чайковського).
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Гра «Впіймай у долоньку»
3. Мотивація навчальної діяльності
Український народ радів зимі, великій кількості снігу, тому що сніг зігрівав матінку-землю, рослини взимку, а навесні, коли розтавав, напоював вологою землю, щоб виростав гарний хліб. А ще зима — це найулюбленіша пора року для розваг дітей. Напередодні Нового року завжди святковий настрій. Ми чекаємо на казкові пригоди, зустріч із Дідом Морозом та Снігуронькою. Новорічний настрій ми почуємо сьогодні в музиці.
4. Слухання музики
Сьогодні на урок до нас завітає Новорічна казка. Однієї новорічної ночі дівчинка Марійка потрапила до казкової Країни солодощів — країни цукерок, чаю, кави та іншої смакоти. А господинею там була прекрасна фея Драже. І не обов’язково її бачити: якщо ви уважно послухаєте музику, яку написав великий музичний казкар композитор Петро Ілліч Чайковський, то ви зможете намалювати її у своїй уяві.
Слухання «Танцю феї Драже» П. Чайковського (з балету «Лускунчик» )
Засвоєння понять
Щоб створити образ ніжної, тендітної, доброї феї казкової країни, композитор написав партію для інструмента, що дуже рідко використовують. Це челеста.
Що це за такий цікавий музичний інструмент — челеста?
Челеста схожа на фортепіано, але молоточки бігають не по струнах, а по металевих пластинах, що звучать як дзвіночки.
Коли я слухаю цю музику, то уявляю, як під час танцю у сяйві новорічних вогнів казковим блиском переливається вбрання феї Драже.
Слухання п’єси «Баба-Яга» П. Чайковського
Завжди, у всіх казках Баба-Яга заважала героям робити добрі справи. Наприклад, так ідеться про неї в казці: «Уранці прокинулась Баба Яга кістяна нога у своїй хатинці на курячих ніжках. Дивиться: немає Івана царевича. Кинулася вона його наздоганяти. На залізній ступі скаче, тичкою поганяє, мітлою слід замітає, тільки вітер свистить, хмари розганяє…»
Але лісові мешканці не бояться Баби-Яги, а отримують насолоду від зимових забавлянок. Тож виконаймо веселу пісеньку!
5. Вокально-хорова робота
Виконання поспівки «На засніженім лужку» з показом напряму мелодії у кожній фразі
Як нам уже відомо, музика створює різні музичні образи.
Ми хмарою носилися
Від подиху зими,
І весело крутилися
Метелицею ми.
Послухайте пісню «Сніжинки» на музику Якова Степановича Степового.
Слухання та розучування пісні «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні
6. Підбиття підсумків уроку
Сьогодні на урок до нас завітала казка. У кожній казці добрим героям завжди заважають злі. Але кожна казка завершується перемогою добра, і тому ми наприкінці уроку виконали радісний та запальний танець. Отже, подякуймо нашій Мудрій Сові за те, що допомогла нам дізнатися про цікавий музичний інструмент — челесту.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Танець феї Драже» П. Чайковського).