Урок музичного мистецтва у 3 класі "КРАСА ПРИРОДИ. Гучність звука."

Про матеріал
Урок музичного мистецтва у 3 класі на тему "КРАСА ПРИРОДИ. Гучність звука. Гра-пантоніма «Білочка змерзла».Гра на дитячих інструментах. Сприймання: Роберт Шуман «Взимку».Виконання: А. Мігай «Зимонька-зима»
Перегляд файлу

КРАСА ПРИРОДИ. Гучність звука. 

Гра-пантоніма «Білочка змерзла».

Гра на дитячих інструментах. 

Сприймання: Роберт Шуман «Взимку».

Виконання: А. Мігай «Зимонька-зима»

 

Мета: розширити уявлення про емоційний зміст музики; опанувати понят­тя «форте», «піано», «фортисимо», «піанісимо», «днаміка»; розвивати уяву, уміння імпровізувати; удосконалювати вокальні навички; прищеплювати інтерес до музи­ки та співу; розвивати уявлення учнів про широкий світ музичних інструментів та їх можливості; виховувати культуру слухання симфонічної музики.

     Музичний матеріал: Роберт Шуман «Взимку», А.Мігай «Зомонька-зима».           Обладнання:  музичні інструменти; ТЗН.

     Наочні посібники: підручник; портрет Роберта Шумана

     Тип уроку: комбінований урок.

                                                                  Хід уроку

І. Організаційний момент.

Урок музики у нас,

Запросив усіх у клас,

Привітаймось дружно всі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, си.

Музичне вітання: «- Добрий день малята.

                                 - Добрий день учитель!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Мова музики, як і мовлення людини, дуже виразна. Музика створює різні музичні образи. Не завжди потрібні слова для того, щоб упізнати, про що саме розповідає музика, який настрій передає композитор. Вона може передавати різні настрої, почуття, образи, може звучати гучно і тихо, повільно і швидко. Вона буває весе­лою і сумною, грайливою і похмурою.

- Що ж відносять до засобів музичної виразності, пригадайте.

До засобів музичної виразності належать: мелодія (вокальна та інструментальна, вокально-інструментальна, музично-танцвальна), темп (швидкий, повільний), регістр (буває високим, середнім та низьким), тембр (забарвлення звуку, розпізнають голоси та інструменти), ритм (послідовність пауз а звуків різної тривалості), лад (мажорнй, мінорний), інтонація.

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами ознайомимося ще з одним засобом музичної виразності – ДИНАМІКОЮ, порацюємо з дитячими музичними інструментами, прослухаємо п’єсу німецького композитора Роберта Шумана та вивчимо пісню «Зимонька-зима».

 

 Правила співу.

 Розспівування.

https://www.youtube.com/watch?v=URqPEcjFPWI&ab_channel

 

Поспішає зима, поспішає,
     Підганяє мороз, холоди:
     Скоро, скоро з далекого краю
     Рік Новий завітає сюди!

 

- За що ти любиш зиму?

Гра “В опері”   Проспівай своєю мелодією  фразу:

“Я люблю зиму за…”

Але взимку ще й холодно, деяким тваринкам складно знайти собі їжу. Уявить собі таку ситуацію: «Прийшла зима, а білочка не підготувала будиночок, не запаслася їжею на майбутнє. Вона тремтить від холоду.»

Гра-пантоміма «Білочка змерзла»

Передай жестами та мімікою стан білочки.

Холодно, голодно, ой-ой-ой-ой!

Нема куди подітися, пустіть до вас погрітися.

 

ІІІ. Основна частина

1. Робота з поняттями

  Як ми вже з вами згадали до засобів музичної виразності належать: мелодія, темп, регістр, тембр, ритм, лад, інтонація.

          Динаміка – ще один засіб виразності, який допомагає композитору передати настрій і характер музики. Мелодія може звучати тихо, тобто — піано ( p), або гучно, тобто — форте ( f ).  Якщо ці слова вимовити разом — вийде знайома назва

«фортепіано». Зміна сили звучання — це динаміка. ( ff ) — дуже голосно, ( pp ) — дуже тихо, (            ) — крещендо, поступове посилення звука, (            ) — дімінуендо, поступове затихання  звучання.

 

 2. Гра «Композитор»

Уяви, що ти композитор і тобі     потрібно “озвучити” малюнок. Яким  динамічним відтінкам відповідає   кожен з елементів? (підручник с. 56)

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

3. Вокально-хорова робота.

    Слухання та розучування пісні  (А.Мігай «Зимонька-зима»)

 

https://www.youtube.com/watch?v=hU7AIdPCX_A&ab_channel

 

1) Слухання пісні.

2) Розучування слів пісні (с.57)

3) Виконання пісні з грою на музичних інструменгтах

Для виконання пісні об’єднайтеся в групи:  перша група грає на ударних інструментах куплет, друга — виконує приспів дзвіночками, третя — співає пісню.

 

4. Слухання музики Роберта Шумана «Взимку», обговорення особливостей.

https://www.youtube.com/watch?v=-lJWw5WP4JA&ab_channel

 

-  Які зимові картини він намалював  за допомогою звуків?

-  Які почуття виникла у тебе ця музика?

-  Розглянь репродукцію картини (с.57 Іван Вельц  «Українська зима. Ніч»)

Як ти вважаєш, чи можна прослуханою музикою «озвучити» запропоновану картину?

 - Який «характер» зими зобразив художник?

 

ІV. Підсумки уроку.

- Про який засіб музичної виразності ми говорили сьогодні?

- Уяви, що тобі треба озвучити фільм про зимову бурю. Які динамічні відтінки ти використаєш?   Назви їх.

- Обери із запропонованих слів ті, які передають характер пісні Наталії Май “Зимонька – зима”. (ВЕСЕЛА        ЗАПАЛЬНА        ПОХМУРА      РАДІСНА          СУМНА)  

- Чи сподобався вам урок? Намалюйте на своїх сніжинках свій настрій.

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку