Актуальність дослідження: Сьогодення потребує від педагога –практика високого професіоналізму, володіння сучасними технологіями навчання та виховання, бажання та вміння постійно вчитися та самовдосконалюватися, творчого підходу для виховання всебічно розвиненої та конкурентноспроможної особистості.
Технологія (від грец. Techne -мистецтво, майстерність, уміння і ... логія, від грец. logos - слово, вчення) - сукупність методів, які здійснюються у будь-якому процесі. Звідси, педагогічна технологія - це сукупність правил і відповідних їм педагогічних прийомів, способів впливу на розвиток, навчання і виховання учня.
Ігрові технології навчання (використання дітьми сучасних музичних інструментів,інсценізація пісні, різноманітні музичні ігри)Форма організації навчання, виховання і розвитку особистості, яка здійснюється педагогом на основі цілеспрямовано організованої діяльності учнів за спеціально розробленим ігровим сценарієм, спираючись на максимальну самоорганізацію учнів при моделюванні досвіду людської діяльності: Моделювання реальностіРольова діяльність. Певний (визначений) ігровий сюжет
Технологія розвитку критичного мисленння (авторський прийом “логічні ланцюжки”, прийом аналіз художнього твору через засоби та символи, метод-прийом “Шість капелюхів”) Цілі та завдання технології розвитку критичного мислення: Формування пізнавального інтересу в учнів та розуміння мети вивчення даної теми (питання, проблеми)Розвиток внутрішньої мотивації до цілеспрямованого навчання. Підтримання пізнавальної активності в учнів. Спонукання учнів до порівняння отриманої інформації з особистим досвідом і на її грунті формування аналітичного судження. Розвиток критичного способу мислення (самостійність-ідея, збирання інформації, аргументи-рішення, соціальність-дискусія-поглиблює або змінює свою позицію)
Технологія розвитку критичного мислення (питання для аналізу твору мистецтва)Густав Клімт“Поцілунок”, 1907 Що зображено на картині? (учень виділяє сюжетно-композиційний центр, рівноваги частин композиції, ритм, контраст, колір, декоративність, цілісність)За допомогою основних засобів зображення – лінія (образ), колорит, світлотінь, фактура -манера письма, спробуйте розкрити сюжет картини (учень формує своє уявлення про твір через аналіз засобів зображення)Образи-символи у творі Клімта (учень порівнює, аргументує свою думку)
Проектна технологія (створення музичних проектів та проектів декоративно-прикладного мистецтва)Цілі і завдання проектної технології: Навчити здобувати знання самостійно, застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань. Сприяти формуванню комунікативних навичок. Прищепити учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирання інформації, аналізу з різних точок зору, висування гіпотез, уміння робити висновки.Ігрові, творчі, інформаційні, практико-орієнтовані.
Технологія інтерактивного навчання Цілі і завдання інтерактивного навчання: Розширення пізнавальних можливостей учнів, зокрема у здобуванні, аналізі та застосуванні інформації з різних джерел. Можливість перенесення отриманих знань, умінь, навичок та способів діяльності на різні предмети та позашкільне життя учнів. Формування глибокої та внутрішньої мотиваціїМікрофон, Wordwall
Інформаційно-комп’ютерні технології Цілі і завдання: Навчання на основі розробленої презентації з допомогою спеціальних засобів (розподіл навчального матеріалу на невеликі частини, включення системи приписів послідовного виконання, фіксація результатів контрольних завдань)Перегляд відеофільмів. Підвищення наочності навчального процесу. Пошук інформації з найширших джерел. Моделювання досліджуваних процесів або явищ