Урок музичного мистецтва; "Запрошує танець"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з українською музикою; визначення понять «вальс» та «полька»
Перегляд файлу

Урок музичного мистецтва

ЗАПРОШУЄ ТАНЕЦЬ

Мета:

навчальна: закріпити набуті учнями знання та вчити застосовувати їх на практиці; продовжити ознайомлення учнів з українською музикою; дати визначення понять «вальс» та «полька»;

розвивальна: розвивати в учнів чуття ритму, розуміння емоційного змісту й характеру танців; 

• виховна: прищеплювати учням зацікавленість народною творчістю, заохочувати до її вивчення

Музичний матеріал: С. Рахманінов «Італійська полька», П. Чайковський «Вальс» з балету «Спляча красуня», Ф. Колесса «Школяр», поспівка «Ми співали»

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети С. Рахманінова, П. Чайковського, Ф. Колесси

Вид уроку: практично-навчальний

Тип уроку: нестандартний – урок-казка

Методи й прийоми: евристичний метод (конкурс, гра-аналіз твору, бесіда, міні-опитування); дослідницький(постановка проблемних запитань); інноваційні методи( різні види гри, вікторина, малюнки-асоціації); метод творчого читання; репродуктивний( слово вчителя, робота за схемою) (За М. І. Кудряшовим)

Міжпредметні зв’язки: література, образотворче мистецтво

Обладнання та ТЗН: мультимедійна система, презентація до уроку, синтезатор

Структура уроку:

І  Організація частина

Вхід учнів під музику, музичне вітання.(2хв.)

ІІ  Мотиваційний момент (1 хв.). 

Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності 

ІІІ  Актуалізація опорних знань (7 хв.) 

  1. Гра « Музична квітка»
  2. Інтелектуальна розминка

ІV Мотивація навчальної діяльності

Засвоєння нових знань (10 хв).

Казка «Спляча красуня»

  • Слово Королеви Мелодії
  • Перегляд фрагменту мультфільму «Спляча красуня»
  • Запитання перед слуханням вальсу з балету «Спляча красуня»
  • Слухання музики
  • Аналіз твору
  • Показ рухів вальсу

С. Рахманінов «Італійська полька»

  • Слово Королеви Мелодії
  • Показ рухів польки
  • Гра «Правда – неправда»

V Визначення практичних завдань уроку 

Вокально-хорова робота (14 хв.). 

  1. Розспівування: 
  • Вправи для дихальної гімнастики
  • Поспівка «Ми співали»
  1.               Хоровий спів
  • Розучування Ф.Колесса « Школяр»
  • Розучування тексту, мелодії ( прийом: «Луна», на склад «ля») 
  • Художнє виконання

 

VІ Узагальнення нових знань: (5 хв.)

  • Слово казкових героїв
  • Гра «Музичне доміно»

 

VІІ Підсумки уроку: (6 хв.)

  • Питання казкаря
  • Загадки від казкових героїв
  • Музичне прощання
  • Вихід з класу

Хід уроку

І  Організація частина

Вхід учнів під музичний супровід («Італійська полька» С. Рахманінова)

Музичне вітання

ІІ  Мотиваційний момент 

Учитель: Повідомлення теми, мети, головних завдань уроку. 

На попередньому уроці ми подорожували Королівством Пісні, багато дізналися про чарівницю мелодії, сьогодні нас запрошує до себе, його величність Танець.

Він веселу вдачу має

Всіх розвеселить

Вмить підхопить, закружляє,

Як прекрасно з Танцем жить!

ІІІ  Актуалізація опорних знань

Гра « Музична квітка»

 

Бесіда

Учитель.У творі майже кожного композитора є танцювальна музика.

♦ Які танці ви можете пригадати?

♦ Заповніть пропуски літерами так, щоб утворилися назви танців:

ГО__К     В__ЬС     ПО__КА     МЕ__ЕТ.

♦ Чим різняться ці танці?

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА 

Слухання музики

Учитель. Танець здебільшого виконують під інструментальну музику або спів, для нього характерний чіткий ритм. Іноді танцюристи самі створюють музичний супровід, відбиваючи ритм підборами або використовуючи додаткові засоби на зразок кастаньєт або маракасів. Один із танців допоможе нам відвідати казковий бал.( За Аристовою) Пригадати казку «Спляча красуня» нам допоможе королева Мелодія і чарівник Музикус.

Королева Мелодія:

  • Щоб уникнути нещастя, король Флористан видав наказ: під страхом смертної кари його підданим заборонялося прясти пряжу і тримати вдома веретена та прядки.

...Минули роки, в замку — знову свято: принцесі Аврорі виповнилося 16 років. Завітало безліч гостей, усі хочуть привітати принцесу з повноліттям. Почувши про красу Аврори, на урочисту подію завітало четверо іноземних принців. Кожен із них сподівається заволодіти серцем юної красуні. У святково прикрашених залах палацу і в тінистих алеях парку панують веселощі, звучить музика. Ллється широка співуча мелодія вальсу, запрошуючи всіх у вирій танцю.

Чарівник Музикус:

  • А що відбулося далі — ви дізнаєтесь, прочитавши казку або переглянувши балет «Спляча красуня».

Послухайте чудову музику з цього балету та дайте відповідь на запитання: -

♦ Як називається ця чудова мелодія, що запрошує всіх на танець?

Слухання «Вальсу» з балету «Спляча красуня» П. Чайковського Робота з поняттями

Учитель: До нас приїхала королева Танцювальних ритмів (вчитель хореографії). Привітаємося з нею.

Королева Танцювальних ритмів: Вальс — тридольний, плавний парний танець. Його виконують, плавно кружляючи, немовби ковзаючи по підлозі.

Учитель:  Написав цей чудовий балет російський композитор П. Чайковський. 

Королева Танцювальних ритмів погодилася показати нам й навчити нескладним рухам вальсу. ( Розучування рухів вальсу з вчителем хореографії)

Повторне слухання «Вальсу» з балету «Спляча красуня» П. Чайковського з виконанням танцювальних рухів

Королева Мелодія: Скажіть, ваше величносте, а чи є танець, від якого я б забула про всі свої печальні думки?

Королева Танцювальних ритмів:

 Так, я знаю такий танець! Це - полька — чеський народний танець — має зовсім інший характер, а який саме — допоможе визначити його музика.

Слухання «Італійської польки» С. Рахманінова, визначення особливостей музики танцю

Учитель:  Написав цей твір російський композитор Сергій Рахманінов і назвав його  «Італійська полька» — мабуть, тому, що вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граціозна.( За Аристовою)

Робота з поняттями

Королева Танцювальних ритмів: Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Я навчу вас деяким рухам цього танцю.(Розучування рухів польки з вчителем хореографії) 

Повторне слухання «Італійської польки» С. Рахманінова з виконанням танцювальних рухів

Учитель: Дякуємо королева Танцювальних ритмів за урок танцю.

Королева Танцювальних ритмів: Мені час їхати, мене чекають на балу

До нових зустрічей на танцювальному паркеті.

Гра «Правда не правда» (Проводить королева Мелодія)

Вокально-хорова робота

Учитель: Багато пісень розповідають про танці та мають танцювальний характер. Наша поспівка — про дітей, які дуже люблять танцювати.

Розучування поспівки «Ми співали» з показом рукою руху мелодії. Виконання з танцювальними рухами

Повторення пісні «Школяр» Ф. Колесси

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 

Бесіда

♦ Музику яких танців ми почули на уроці?

♦ Назвіть характерні ознаки вальсу та польки.

Учитель. Танець споконвіку допомагав людям спілкуватися, весело проводити час із друзями на майданах, на балах, на вечірках, святах. Сподіваюся, що сьогодні ви захотіли навчитися красиво танцювати!

Учні виходять із класу під музичний супровід («Італійська полька» С. Рахманінова).

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку