Урок музики "Подорож до далеких країн " Світ тварин в мистецтві

Про матеріал
Мета: навчальна: сприяти формуванню ключових, мистецьких, предметних та між предметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого вираження в особистому та суспільному житті; розвивальна: сприяти розвитку музичної компетентності за допомогою відчуття ритму; сприяти розвитку музичного слуху та голосу; виховна: сприяти вихованню інтересу та любові до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики; виховання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини. Тип уроку: урок-подорож
Перегляд файлу

Тема: «Подорож до далеких країн». Світ тварин в мистецтві. К. Сен-Сен цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум. В. Гребенюк, Е. Саталкіна «Кенгуру». Створення «пісенного карнавалу» за віршами

Мета: навчальна: сприяти формуванню ключових, мистецьких, предметних та між предметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого вираження в особистому та суспільному житті;

розвивальна: сприяти розвитку музичної компетентності за допомогою відчуття ритму; сприяти розвитку музичного слуху та голосу;

виховна: сприяти вихованню інтересу та любові до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики; виховання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини.

Тип уроку: урок-подорож

Обладнання:

Хід уроку:

  1. Організаційна частина.
  1. Привітання.

Урок музики у нас

Запросив усіх у клас

Привітаймось дружно всі:

«До, ре, мі, фа, соль, ля, сі»

Плесніть діти кілька раз!

До роботи- все гаразд!

Привітаймось дружно всі:

«До, ре, мі, фа, соль, ля, сі»

(з музичним супроводом, під відео)

  1. Представлення.

Мене звати Таїсія Миколаївна і сьогодні урок мистецтва проведу у вас я.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Розповідь.

Діти, сьогодні я вас запрошую у подорож, яка захоплюючою і цікавою, отож ми не просто учні 2 класу, а мандрівники. Ми відправляємось у далекі країни, де живуть багато цікавих тварин, а у воді багате розмаїття риб. А для того щоб вам було  цікаво і корисно я приготувала маленькі зображення рибок і тварин, за правильні відповіді ви зможете отримати ці картки. Наприкінці уроку ми підрахуємо їх і визначимо найкращих мандрівників. Згода? (Так). Тоді у путь!

(вивішую дитячу карту тварин світу)

  1. Відгадування загадок.

У Австралії, дитино,
чудернацька є тварина,
і куди б не йшла гуляти —
з нею в сумочці малята. (Кенгуру)

  • Молодці, відгадали, а ось послухайте ще.

Велетенське сіре тіло,
Всю травичку свіжу з’їло,
Розлякає геть усіх
Його грізний носик – ріг! (Носоріг)

  • Знову відгадали, молодці!

Довгі руки, довгий хвіст,

Як дитя мале на зріст,

По ліанах, все стрибає

І банани з пальм зриває. (Мавпочка)

  • Так, правильно.

Куди повзе –

За собою хату везе (Черепаха)

  • А зараз ті, хто мають зображення тваринок розмістіть їх на карті.

Темою сьогоднішнього уроку є «Подорож до далеких країн». На уроці ми послухаємо Каміля Сен-Сена цикл «Карнавал тварин» а саме «Кенгуру» та «Акваріум». Розучимо пісню В’ячеслава  Гребенюка та Емілії Саталкіної «Кенгуру».

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Бесіда.
  • Діти, давайте пригадаємо яка була тема минулого уроку? (карнавал птахів)
  • З яким циклом ви ознайомились минулого уроку? (карнавал тварин)
  • Які птахи в ньому били задіяні? (півень, кури, зозуля, лебідь)
  • Які інструменти виконували музику птахів? (кларнет, фортепіано, віолончель).
  1. Розспівування.

Діти, зараз ми з вам розспіваємось, щоб ваші голосочки красиво виконували пісню.

C:\Users\User\Desktop\Урок рыбы\gryby.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Етапи засвоєння нового матеріалу.

Діти, сьогодні ми з вами познайомимось із французьким композитором Камілем Сен-Саном. (портрет на дошку)

Каміль Сен-Сан- це композитор, піаніст, органіст, дирижер, письменник, педагог. Народився він дуже давно. Проживав у Франції. Автор відомої інструментальної сюїти «Карнавал тварин».

  1. Слухання твору.

Пропоную відправитись у подорож де вас чекає зустріч із твором «Кенгуру» з сюїти «Карнавал тварин». Під час слухання спробуйте знайти відповідь на питання: не забувайте, що за правильні відповіді ви отримуєте тваринки.

  • Діти ви зрозуміли що композитор зобразив кенгуру?
  • Як музика передала характер кенгуру? (кенгуру енергійний, веселий)
  • Який темп музики? (швидкий)
  • Про що розповіли енергійні стрибки музики? (про те, що кенгуру кудись поспішає)

Молодці, ви відповіли правильно.

А зараз знов загадка:

У хатах прозорих всі вони живуть

Можеш ти їх бачить та не можеш чуть. (Риби)

  • Вірно це рибки, які вони красиві та різні (рибки на дошку)
  • А хто нам розкаже і розмістить на карті рибки? Прошу до дошки.
  1. Ознайомлення з художником. (портрет на дошку)

Художник Анрі Матісс намалював картину під назвою «Червоні рибки». Вона є у вас в підручниках.  Він більше десяти разів звертався до цього мотиву, міняв в різних варіантах то композицію, то форму акваріума, то колорит.

Давайте розглянемо картину:

  • Який настрій вона передає? (піднесення, радісний, задоволення)
  • Які кольори переважають на картині?( відтінки зеленого і червоного)

Слухання твору

  • Який характер твору? (інтригуючий, загадковий)
  • Який темп? (повільний)
  1. Гра «Імпровізація».

Спробуйте звуками на склад «льо» зобразити рух рибок. Підказка: рибки різних розмірів, форм то означає, що ритм та характер рухів буде відрізняться, використовуйте високі та низькі звуки, плавні та поривчасті.

  • Щоб створити «прозоре» звучання, відблиску луски рибок автор використав два незвичайних інструмента челесту та ксилофон. (зображення на дошку). Це клавішні інструменти. (Клавішні  інструменти — інструменти, звук у яких видобувається за допомогою клавіш, розташованих у певному порядку, що складають клавіатуру) Давайте послухаємо як звучать ці інструменти.
  • Звучання якого інструменту вам сподобалось більше?
  1. Фізкультхвилинка

Ось на скрипочці я граю:
— Ті-лі-лі, ті-лі-лі.
Я заграв на балалайці:
Брень-брень, брень-брень.
А тепер на барабані:
Бум-бум-бум

Плеснемо в долоні.
Сядьмо, встаньмо,
Сядьмо, встаньмо,
Чи усі червоні?
В кого щічки, мов калина?
В кого очі сяють?
То нехай до килимка
Рукою дістануть.

  1. Розучування пісні.

Зараз ми розучимо нову пісню «Кенгуру» музика Гребенюка В’ячеслава, вірш Емілії Саталкіної.

Зараз я її заграю, а ви подумаєте над такими питаннями:

  • Чи сподобалась вам пісня?
  • Про кого вона вам розповіла? (про кенгуру)
  • Який характер має твір? (веселий)
  • Який темп? (швидкий)

Вивчення пісні.

  1. Узагальнення, систематизація та закріплення нового матеріалу.

«Карнавал тварин»

Діти вам потрібно придумати мелодію до віршика, які у вас на сторінці 67 і заспівати його. Таким чином у нас відбудеться карнавал тварин.

Носоріг:

Я незграбний і товстий,

Завжди трішечки сумний,

А на лобі в мене ріг,

Я великий носоріг.

 

Мавпеня:

На дереві асе граюся,

Угору підіймаюся,

Кривляюся, чіпляюся,

На хвостику гойдаюся.

 

Черепаха:

Я повільна та ще й плеската,

На спині у мене хата.

  1. Підсумок уроку.
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Яку пісню вивчали?
  • З яким композитором познайомились?
  • Що таке клавішні інструменти?
  • А зараз давайте підрахуємо тваринки і визначимо хто найкращий мандрівник.
  1. Повідомлення домашнього завдання.

Пісню яку ми сьогодні вивчили ви можете заспівати для своїх батьків, братів, сестер, друзів, бабусь, дідусів.

Також вам потрібно буде намалювати вами уявлений акваріум.

 

docx
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку