Тема: «Подорож до далеких країн». Світ тварин в мистецтві. К. Сен-Сен цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум. В. Гребенюк, Е. Саталкіна «Кенгуру». Створення «пісенного карнавалу» за віршами
Мета: навчальна: сприяти формуванню ключових, мистецьких, предметних та між предметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого вираження в особистому та суспільному житті;
розвивальна: сприяти розвитку музичної компетентності за допомогою відчуття ритму; сприяти розвитку музичного слуху та голосу;
виховна: сприяти вихованню інтересу та любові до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики; виховання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини.
Тип уроку: урок-подорож
Обладнання:
Хід уроку:
Урок музики у нас
Запросив усіх у клас
Привітаймось дружно всі:
«До, ре, мі, фа, соль, ля, сі»
Плесніть діти кілька раз!
До роботи- все гаразд!
Привітаймось дружно всі:
«До, ре, мі, фа, соль, ля, сі»
(з музичним супроводом, під відео)
Мене звати Таїсія Миколаївна і сьогодні урок мистецтва проведу у вас я.
Діти, сьогодні я вас запрошую у подорож, яка захоплюючою і цікавою, отож ми не просто учні 2 класу, а мандрівники. Ми відправляємось у далекі країни, де живуть багато цікавих тварин, а у воді багате розмаїття риб. А для того щоб вам було цікаво і корисно я приготувала маленькі зображення рибок і тварин, за правильні відповіді ви зможете отримати ці картки. Наприкінці уроку ми підрахуємо їх і визначимо найкращих мандрівників. Згода? (Так). Тоді у путь!
(вивішую дитячу карту тварин світу)
У Австралії, дитино,
чудернацька є тварина,
і куди б не йшла гуляти —
з нею в сумочці малята. (Кенгуру)
Велетенське сіре тіло,
Всю травичку свіжу з’їло,
Розлякає геть усіх
Його грізний носик – ріг! (Носоріг)
Довгі руки, довгий хвіст,
Як дитя мале на зріст,
По ліанах, все стрибає
І банани з пальм зриває. (Мавпочка)
Куди повзе –
За собою хату везе (Черепаха)
Темою сьогоднішнього уроку є «Подорож до далеких країн». На уроці ми послухаємо Каміля Сен-Сена цикл «Карнавал тварин» а саме «Кенгуру» та «Акваріум». Розучимо пісню В’ячеслава Гребенюка та Емілії Саталкіної «Кенгуру».
Діти, зараз ми з вам розспіваємось, щоб ваші голосочки красиво виконували пісню.
Діти, сьогодні ми з вами познайомимось із французьким композитором Камілем Сен-Саном. (портрет на дошку)
Каміль Сен-Сан- це композитор, піаніст, органіст, дирижер, письменник, педагог. Народився він дуже давно. Проживав у Франції. Автор відомої інструментальної сюїти «Карнавал тварин».
Пропоную відправитись у подорож де вас чекає зустріч із твором «Кенгуру» з сюїти «Карнавал тварин». Під час слухання спробуйте знайти відповідь на питання: не забувайте, що за правильні відповіді ви отримуєте тваринки.
Молодці, ви відповіли правильно.
А зараз знов загадка:
У хатах прозорих всі вони живуть
Можеш ти їх бачить та не можеш чуть. (Риби)
Художник Анрі Матісс намалював картину під назвою «Червоні рибки». Вона є у вас в підручниках. Він більше десяти разів звертався до цього мотиву, міняв в різних варіантах то композицію, то форму акваріума, то колорит.
Давайте розглянемо картину:
Слухання твору
Спробуйте звуками на склад «льо» зобразити рух рибок. Підказка: рибки різних розмірів, форм то означає, що ритм та характер рухів буде відрізняться, використовуйте високі та низькі звуки, плавні та поривчасті.
Ось на скрипочці я граю:
— Ті-лі-лі, ті-лі-лі.
Я заграв на балалайці:
Брень-брень, брень-брень.
А тепер на барабані:
Бум-бум-бум
Плеснемо в долоні.
Сядьмо, встаньмо,
Сядьмо, встаньмо,
Чи усі червоні?
В кого щічки, мов калина?
В кого очі сяють?
То нехай до килимка
Рукою дістануть.
Зараз ми розучимо нову пісню «Кенгуру» музика Гребенюка В’ячеслава, вірш Емілії Саталкіної.
Зараз я її заграю, а ви подумаєте над такими питаннями:
Вивчення пісні.
«Карнавал тварин»
Діти вам потрібно придумати мелодію до віршика, які у вас на сторінці 67 і заспівати його. Таким чином у нас відбудеться карнавал тварин.
Носоріг:
Я незграбний і товстий,
Завжди трішечки сумний,
А на лобі в мене ріг,
Я великий носоріг.
Мавпеня:
На дереві асе граюся,
Угору підіймаюся,
Кривляюся, чіпляюся,
На хвостику гойдаюся.
Черепаха:
Я повільна та ще й плеската,
На спині у мене хата.
Пісню яку ми сьогодні вивчили ви можете заспівати для своїх батьків, братів, сестер, друзів, бабусь, дідусів.
Також вам потрібно буде намалювати вами уявлений акваріум.