Урок музики в 3 класі І семестрі "Маршовість - важлива якість музики"

Про матеріал
Мета: Вчити дітей аналізувати музичні твори, виділяти в них музичні особливості, ознайомитися з такою особливістю як маршовість, знати її характерні риси, засвоїти такі засоби музичної виразності як лад, темп, ритм, динаміка; розвивати вокально-хорові, творчі здібності, музично-естетичний смак; виховувати любов до музики класичних творів.
Перегляд файлу

Урок музики № 6 в 3 класі 1 семестрі

Тема уроку. Маршовість – важлива якість музики.

 

DSC02063

 

Мета: Вчити дітей аналізувати музичні твори, виділяти в них музичні особливості, ознайомитися з такою особливістю як маршовість, знати її характерні риси, засвоїти такі засоби музичної виразності як лад, темп, ритм, динаміка; розвивати вокально-хорові, творчі здібності, музично-естетичний смак; виховувати любов до музики класичних творів.

ТЗН: ноутбук.

Наочність: портрети композиторів, музичні інструменти.

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

 

 

 

Хід уроку:

1. Музичне привітання.

2. Актуалізація знань:

- Сьогодні на уроці ми з вами знов перетворимося на допитливих інтерв’юєрів, та подивимось, чи всі гарно засвоїли попередню тему уроку.

Гра «Інтервьюєр»

(Діти задають один одному запитання).

  - З якою темою ви знайомились на минулому уроці? (Яскраві ритми танцювальності).

 - Які риси має танцювальність? (Жвавість, ритмічність, динамічність).

 - З якими музичними творами ви познайомились на минулому уроці? (М.Глінка «Арагонська хота», та «Полонез ля мажор» Ф.Шопена).

 - Що таке хота? (Діти відповідають).

 - Що таке полонез? (Діти відповідають).

 - Чим вони відрізняються один від одного? (Діти відповідають).

 - Які особливості музики «Класного рондо» Д.Кабалевського? (Діти відповідають).

 - Які особливості музики пісні «Літо минулося» Я. Степового? (Діти відповідають).

 - Що таке музичний лад? (Діти відповідають).

 - Що таке музичний ритм? (Діти відповідають).

3. Слухання музики:

 - Сьогодні на уроці ми з вами послухаємо новий твір вже знайомого вам композитора. Вгадайте, хто це:

Він в Німеччині родився,

В місті Бонні проживав.

І сонат велику кількість

Світу він подарував.

(Л.В.Бетховен)

 - Згадайте, з якими музичними творами цього відомого композитора ви вже знайомі. («Бабак», «Весела. Сумна»).

- Подивіться, будь ласка, невеличкий кінофільм про нелегке життя композитора, та дізнайтеся трішечки більше про Л.В.Бетховена.

Перегляд  кінофільму про видатного композитора.

 - Скажіть, будь ласка, де народився композитор? (Діти відповідають).

 - Які видатні твори написав? (Діти відповідають).

 - Чому його життя було важким? (Діти відповідають).

 - Сьогодні ми з вами послухаємо третю частину «Симфонії №5». А хто знає, що таке симфонія?

Словникова робота:

Симфонія – це твір для симфонічного оркестру, який складається з чотирьох частин.

(Діти слухають музику).

 - Яка особливість цієї музики? (Вона маршова).

 - Який твір за характером? (Дуже героїчний).

 - Дійсно, в творах Л.В.Бетховена дуже багато героїчної музики. «П’ята симфонія» - один із найяскравіших прикладів саме такої музики. Музика передає нам нескореність душі композитора перед важким ударом долі. Вона наповнена боротьбою, протистоянням. Але в кінці симфонії – перемога. Люди самі творять долю, стверджується в цій симфонії. А що як не урочиста маршовість передає цю яскраву перемогу людини над долею!

4. Вокально-хорові вправи:

 - Заспіваємо третій куплет нашої пісні про особливості музики. (Діти співають про маршовість в музиці).

Під її ходу ритмічну

Йдуть солдати на парад.

Маршовість лунає міцно,

Марширують всі підряд!

 - А тепер заспіваємо всю пісню з відповідними рухами: 1 куплет – пластичні

рухи рук; 2 куплет – танцювальні рухи; 3 куплет – марш.

5. Вивчення пісні:

 - Послухайте, будь ласка, нову пісню, та скажіть, яку особливість вона має: пісенність, танцювальність, чи маршовість. (Маршовість).

 - Про що співалося в пісні? ( Про славних та відважних українських козаків).

 - Яка музика за характером? (Героїчна, урочиста, відважна).

 - Які ознаки маршовості присутні в цієї пісні? (Чіткий ритм).

 - Які засоби музичної виразності присутні в музиці пісні? (Мажорний лад, швидкий темп, гучна динаміка, чіткий ритм».

 - Якби ви були композиторами, яку б назву дали цієї пісні? (Діти дають назву).

 - Насправді ця пісня українська-народна, і  називається вона – «Гей, там на горі, Січ іде»).

 - Заспіваймо перший куплет пісні в характері і з застосуванням цих засобів музичної виразності. (Діти співають).

 - Спробуємо відобразить маршовість в музиці за допомогою музичних інструментів. Оберіть, будь ласка, відповідні музичні інструменти. (Діти обирають Барабан та бубон).

Гра на ДМІ

( Діти співають пісню, та відбивають маршовий ритм).

6. Музична грамота:

 - Я пропоную ще краще закріпити засоби музичної виразності, та пограти в цікаву гру.

Гра «Веселе коло»

(Діти тримаючись за руки і роблячи коло реагують на зміну музики, яку грає вчитель, і супроводжують її відповідними рухами: мажор – руки догори, мінор – донизу; швидкий темп – біжать по кругу, повільний – йдуть повільно; голосна динаміка – звужують коло, тиха – зменшують).

7. Підсумок уроку:

 - З якою темою ми сьогодні з вами познайомились на уроці? (Маршовість – важлива якість музики).

 - Які характерні риси маршовості? (Діти відповідають).

 - З якими новими творами ви познайомились сьогодні на уроці? ( Л.В.Бетховен «Симфонія № 5» 3 частина, та українською народною піснею «Гей, там на горі Січ іде»).

 - Що таке симфонія? (Діти відповідають).

 - Які характерні риси об’єднують ці два музичних твору? ( Діти відповідають).

8. Оцінювання учнів.

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку