Урок музики в 4 класі І семестрі "Віночок українських пісень. Жартівливі пісні""

Про матеріал
Урок музики в 4 класі І семестрі "Віночок українських пісень. Жартівливі пісні" ознайомлює учнів з жанром жартівливих пісень, із поняттям «троїсті музики», закріплює знання з народної та композиторської музики, вчить аналізувати музичні твори.
Перегляд файлу

Урок музики  в ІV класі І семестр

Тема семестра: «Музика мого народу»

Тема уроку: «Віночок українських пісень. Жартівливі пісні»

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з жанром жартівливих пісень, із поняттям «троїсті музики», закріпити знання є народної та композиторської музики, вчитися аналізувати музичні твори;
  • розвивальна: розвивати вокально-хорові, творчі навички, вміння вільно висловлювати та аргументувати власну думку;
  • виховна: виховувати національну самосвідомість учнів, любов до української музики та культури.

Тип уроку: урок – подорож.

Обладнання: ноутбук, фортепіано, дитячі музичні інструменти.

Музичний матеріал:

  • М.Ведмедеря «Добрий день, матусю Україно!»;
  • У.н.п. «Грицю, Грицю, до роботи!»;
  • М.Калачевський «Українська симфонія» (ІІч.);
  • Українські троїсті музики.

 

Перебіг уроку:

І. Організаційний момент:

Музичне привітання

ІІ. Мотивація до уроку:

Учитель: Сьогодні на нашому уроці буде присутня дуже незвичайна атмосфера. На нашому уроці буде лунати багато цікавих та веселих пісень. А що саме буде присутнє у всіх цих піснях ви вгадаєте розгадавши слово, яке зашифроване в кросворді на дошці, але щоб його розгадати, потрібно вгадати назви музичних інструментів:

  1. Дерев’яне, а не полінце.

Шість дірочок має,

Весело співає.

(Сопілка)

  1. Україну прославляє,

Хоч не знає слів.

Тугу людям розганяє

Многострунний спів.

У похід її з собою

Брав козак Мамай,

Мов ясну ліліяв зброю.

Хто вона, вгадай!

(Бандура)

 

  1. За лісом , за пралісом

Сірі воли ревуть.

(Трембіта).

Учитель: Це слово – ЖАРТ! Дійсно, всі пісні сьогодні на уроці будуть жартівливими!

ІІІ. Тема і мета уроку:

Учитель: Сьогодні на уроці ми разом вирушимо в цікаву подорож стежками українських пісень, тому що тема нашого уроку – «Віночок українських пісень». Ви дізнаєтесь багато цікавого про українські жартівливі пісні, познайомитесь з українськими троїстими музиками та спробуєте подолати багато цікавих завдань. Подорожуючи станціями за свої відповіді ви отримаєте чарівні нотки. Переможе той, хто отримає якомога більше ноток! Тож вирушаємо! А допоможе нам в цьому чарівний український віночок!

ІV. Актуалізація знань:

(Пускають віночок по рядах)

Ти рушай пісень віночок,

Далі, далі по руках!

У кого пісень віночок

Зараз заспіває нам!

 

(У кого залишився віночок, співає розспівку на вибір)

Учитель: Отже, наша перша зупинка на станції «Завзяті виконавці». Давайте відгадаємо, що є найголовнішим для будь-якого виконавця! Я пропоную дізнатися це, розгадавши кросворд на дошці.

(Учні розгадують кросворд на дошці)

  1. Ця пісня дивна, урочиста,

Як над землею давній дзвін.

Він славить працю та Вітчизну.

Ця назва всім відома…..

(Гімн)

  1. На Різдво, на Рік Новий,

На веселі Святки,

Скарб несемо золотий

Давнії………

(Колядки)

  1. Паличка з дірками

І веселі пальці, -

Любо її слухають

В лісі на галявці.

(Сопілка)

  1. Вони як квіти називаються,

Чудовим дзвоном заливаються.

(Дзвіночки)

  1. Урочисто лине в пісні

В арії вражає нас.

Сильний, як могутнє море,

Чоловічий голос……

(Бас)

Учитель: Дійсно! Це – голос! Адже це саме головне та важливе для виконавця! Заспіваймо наспівно і мелодійно пісню про нашу улюблену Україну!

М.Ведмедеря «Добрий день, матусю Україно!»

 

V. Вивчення нового матеріалу:

а) спів:

 

Учитель: Продовжуємо нашу подорож!

 

(Передають по рядах віночок)

Наша наступна зупинка – «Інструментально - танцювальна». Увага на екран! Послухайте пісню, та вгадайте, яка вона за жанром? Про кого в ній співається?

 

(У.н.п. «Грицю, Грицю, до роботи!»)

(відповіді дітей)

 

Учитель: Дійсно! ця пісня весела, грайлива та жартівлива! В ній висміюється ледачий Гриць! І цей жанр народних пісень називається – жартівливі пісні. В цих піснях висміюються негативні риси людини. Вивчимо і заспіваймо цю пісню разом!

 

(виконання пісні)

 

Учитель: Ця пісня дійсно дуже весела, але щось все ж таки не вистачає. Як ви вважаєте, чого? Мені саме не вистачає музичних інструментів та танцювальних рухів! І саме сьогодні ми з вами познайомимось з українськими троїстими музиками – це народний інструментальний ансамбль, з трьох музикантів у складі скрипки, басолі, бубна або цимбал.

   Троїсті музики відігравали важливу роль у побуті села: на народних святах, весіллях, ярмарках, тощо. Виконували переважно танцювальні і пісенні мелодії. Отже і ми зараз на мить перетворимось на троїстих музик і спробуємо підіграти цю пісню на музичних інструментах.

 

(Обираються музиканти. Повторне виконання пісні)

 

Учитель: Але мені все ж чогось не вистачає. Спробуємо виконати цю пісню разом із танцювальними рухами. Це елемент українського народного танцю – ковирялочка!

 

(повторне виконання пісні з музичними інструментами і танцювальними рухами)

 

Учитель: Отже, ви гарно виконали завдання і ми рушаємо далі!

 

(пускають віночок)

 

 

б) слухання:

 

Учитель: Наша наступна зупинка – «Музичні критики». На цій зупинці ви спробуєте стати музичними критиками і погодитесь чи ні з моїм ствердженням про щойно прослуханий музичний твір. Увага на екран.

 

(М.Калачевський «Українська симфонія» (ІІч.)

 

Учитель:

  • Чи погоджуєтесь ви з моїм ствердженням, що симфонія М.Калачевського створена на основі у.н.п. «Ой, на горі жито»?

(відповіді дітей)

  • Симфонія має жартівливий характер.

(відповіді дітей)

  • «Українська симфонія»  - це вокальний твір.

(відповіді дітей).

Учитель: Ви сьогодні справжні музичні критики! Наша подорож добігає кінця і ми вирушаємо з вами ділі до нашої останньої зупинки!

VІ. Підсумок уроку:

(пускають віночок)

Учитель: Отже! Наша остання зупинка називається «Ланцюжок знань». Ми сьогодні побували на багатьох музичних зупинках, дізналися багато цікавого, і прийшов час підвести підсумки. Я пускаю віночок до вас із запитанням, а ви поділетесь, передаючи віночок, що цікавого дізнались на уроці.

(передають віночок один до одного з відповідями)

Учитель: Дуже приємно, що ви так багато запамятали з цього уроку і наша музична подорож пішла вам нам користь! А допоміг нам в цьому нам чарівний віночок який обєднав всіх нас українськими піснями!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2020
Переглядів
1679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку