Урок "Н. Поклад Книжко-вечір"

Про матеріал
Урок до теми "Н . Поклад "Книжко-вечір" Мета: cприяти формуванню в учнів інтелектуального потенціалу; узагальнити знання учнів про книги; розвивати творче мислення, пам’ять, бажання вчитися та пізнавати світ; сприяти збагаченню словникового запасу учнів та розвитку зв’язного мовлення; прищеплювати любов до читання книг та інтерес до них; виховувати вміння висловлювати свою думку та слухати інших. Вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати пам'ять, фантазію учнів, вміння ділитися враженнями про прочитане; виховувати почуття відповідальності за спільну справу, любов до природи, дбайливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

Тема:  Тато, мама, я – читаюча сім’я. Н. Поклад «Книжко- вечір».

Мета: cприяти формуванню в учнів інтелектуального потенціалу; узагальнити знання учнів про книги; розвивати творче мислення, пам’ять, бажання вчитися та пізнавати світ; сприяти збагаченню словникового запасу учнів та розвитку зв’язного мовлення; прищеплювати любов до читання книг та інтерес до них; виховувати вміння висловлювати свою думку та слухати інших. Вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати пам'ять, фантазію учнів, вміння ділитися враженнями про прочитане; виховувати почуття відповідальності за спільну справу, любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

Обладнання: мультимедійний комплект

Тип уроку: Комбінований урок.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Психоемоційний настрій.

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі (можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

 

- Сьогодні на уроці у нас є гостя. Хто вона, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Не стулить і на мить очей -

Вночі полює на мишей, -

Зате удень відпочиває,

Ні, це не кішка, а …… (сова) (ілюстрація сови)

- Розумна Сова завітала до нас на урок.

 - Вона працює у лісовій школу.

- А сьогодні хоче послухати, як учні нашого класу уміють читати, розповідати.

- Хто буде гарно працювати на уроці вона даруватиме вітальні листівки.

- Сьогодні на уроці нам потрібні:

- уважні;

- розумні;

- організовані;

- кмітливі;

А ще дружні і веселі діти.

  1. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
  1. Мовна розминка
  1. Робота над чистомовкою. 

         Дружно, чітко вимовляй   

         Чистомовку на весь гай.

ок- ок- ок розпочався наш урок.                                               ен-ен-ен за вікном весняний день.

                           ас-ас-ас у нас дуже гарний клас.                            уть-уть-уть вирішаємо ми в путь.

     2)  Робота ці скоромовкою   

Скоромовку пригадай

і швидко промовляй

Сіла сова з совенятами

в совиній долині.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Що дає нам книжка? (фронтальне опитування)

Ми ознайомимося із віршем «Книжковечір», що написала Наталка Поклад.

 

 

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
  1.  Робота зі словами         Читання буксиром: книжковечір, книжкотиша.                                                                      Як ви розумієте значення цих слів?
  2. Робота над віршем Наталки Поклад «Книжковечір»

( https://www.youtube.com/watch?v=Gth-79x-Nio )

https://nuschool.com.ua/method/literature/images/2021_2_image218.png

      1) Вправа «Передбачення».

Учні передбачають за ілюстрацією.        - Що робить вся сім’я?                                                                                                                                            - Як ви гадаєте, чому песик засмучений?

    2) Комбіноване читання.         Спочатку вірш читає вчитель. Після цього запитує:                                                                      - Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так уважаєте?                                          - Продовження читання тексту дітьми.                                                       

   3) Питання:            - З чого видно, що в сім’ї всі члени родини люблять читати?                                          - Які слова з тексту це підтверджують? Прочитай.                                                                      - Хто, на твою думку, розповідає про себе і свою родину в цьому вірші? Яким (якою) ти її (його) уявляєш? Опиши словами.                                                                                                  - Які слова у вірші повторюються? За їхньою допомогою спробуй коротко сказати: про кого і про що цей вірш.

         3. Використання стратегії «Методика взаємних запитань». Робота в парах.

- А зараз об'єднайтеся в пари.                      - Проведімо вправу читання з другом. Читайте по черзі віршик і ставте одне одному запитання.

Учитель проходить між пaртами і контролює виконання вправи. Важливо, щоб учні ставили не лише буквальні запитання (Що? Де?...) а і запитання, які стосуються ідеї, що закладена у тексті, наприклад (Чому? Що буде далі? Що дає підстави так уважати? Як це впливає на наше життя?)

Руханка

Вам не хочеться сидіти?
Треба трішки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
І сусіду посміхнись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть. 
Плигніть, любі, кілька раз.
До роботи братись час. 

 

4. Гра «Склади вірш».

Сашко мав гарну книжку,

Кинув раз її під... (ліжко).

Де лежала бідна книжка,

Пробігала сіра... (мишка).

Стала мишка книжку гризти,

Стала мишка книжку... (їсти).

Звідкись взявся їжачок,

Він був весь із... (колючок).

Він прогнав зубасту... (мишку),

Врятував нещасну... (книжку).

Сала, слава Їжачкові

Сором же кому?... (Сашкові)

 

  1. Підсумок уроку.

Створімо піраміду нашого настрою на уроці. Оберіть відповідну цеглинку LEGO.                                                                                                                                                                        Зелена - на уроці мені дуже сподобалося.                                                                                    Жовта - на уроці мені сподобалось.                                                                                                                Червона - на уроці мені не сподобалося.                                                                                    Молодці, діти. За вашу працю на уроці Сова роздає вітальні листівки.                                           (Діти вголос читають листівки)

  1. Любі діти!
  2. Читайте, читайте, читайте!
  3. І тоді весь розум, мудрість і людська доброта переходитимуть до вас через книжки.
  4. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми.
  5. Людина, яка любить і вміє читати - Щаслива людина.

Ось і пролунав дзвінок,

Наш закінчився урок.

7. Домашнє завдання

Виразне читання вірша Наталки Поклад Книжковечір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку