Урок "На годину спізнишся - за рік не наздоженеш"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету "Навчаємося разом", "На годину спізнишся - за рік не наздоженеш". 4 клас. Мета уроку: формувати навички раціонально організовувати свою навчальну працю, виховувати успішну особистість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з курсу

«Навчаємося разом»

4 клас. Зошит 4

Тема уроку: «На годину спізнишся - за рік не наздоженеш»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. На годину спізнишся - за рік не наздоженеш

Мета.

  1. Вчити:
  • визначати мету діяльності;
  • раціонально організовувати свою навчальну працю;
  • раціонально працювати з книгою та іншими джерелами навчальної інформації;
  • працювати за алгоритмом;
  • обґрунтовувати власну думку.

Вдосконалювати:

  • усне мовлення;
  • навички раціонального читання.
  1. Розвивати пізнавальні процеси – сприйняття, пам'ять, мислення, уяву та увагу, уміння працювати у групах змінного складу.
  2. Виховувати успішну особистість учня (працелюбність, цілеспрямованість, організованість, наполегливість, взаємодопомогу, товаристськість).

 

Тип уроку: урок систематизації та узагальнення вивченого матеріалу.

Обладнання:

  • ІКТ;
  • відеофрагменти до завдань, караоке пісень «Годинники»;
  • наочність до завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура уроку

І

Організаційний етап

1 хв.

ІІ

Етап підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань

1.Визначення теми уроку. Мотивація. Цілепокладання.

2.1.Вправа 2. Робота над відеофрагментом – 1,5 хв.

2.2.Вправа 3.

2.3 Вправа 4.

2.4.Фізкультхвилинка під мультанімацію  «Пісенька про дружбу»

 

14 хв.

 

ІІІ

Етап узагальнення та систематизації

1.Виконання завдання 5. Перегляд фрагменту фільму.

2. Виконання завдання 6.

2.1.Вправа на визначення швидкості читання.

3.Виконання завдання 7.

3.1.Повторення алгоритму успішної роботи з текстом.

3.2.Вправа «Учитель»

4. Виконання завдання 8.

5. Робота за ігровою  сторінкою.

 

20 хв.

ІV.

Підсумок уроку

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                Зміст уроку

І. Організаційний момент (1хв.)

Вчитель:

Усміхнімось сонечку: «Здрастуй,золотаве!»

Усміхнімось один одному,погляньмо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

І гостям усміхнімось та побажаємо усім добра!

ІІ. Етап підготовки учнів до активного свідомого засвоєння знань (~14хв.)

2.1.Визначення теми уроку. Мотивація. Цілепокладання.

Вчитель:

- Наш урок розпочався з усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, тепла і взаєморозуміння.

-Сьогодні, ми продовжимо нашу подорож у Країну Добра і Мудрості – Місто Хранителів часу.

- Тему уроку прочитає ….

- Прочитаємо разом, прискорюючи темп.

- Як ви розумієте це прислів'я?

- Визначимо ключові слова теми уроку.

Спираючись на ключові слова, визначимо завдання уроку.

 

  • Раціонально організовувати свою навчальну працю;
  •  раціонально використовувати свій час;
  • ми будемо вчитися берегти час, планувати свої справи, працювати разом;
  • вчитися відрізняти важливе від термінового.

- А які ще завдання нашого уроку? Прочитаємо.

Завдання уроку:

  • визначати мету діяльності;
  • раціонально працювати з книгою;
  • працювати за алгоритмом;
  • обґрунтовувати власну думку;
  • вдосконалювати навички читання.

 

2.2. Виконання завдання 1.

Вчитель:

-Протягом свого життя люди звертали увагу на цінність часу. Вислови  відомих людей дають нам поради щодо його раціонального  використання.

-Прочитає вислів відомого …..

-Як ви розумієте цей вислів?

-Прочитайте повільно,швидко.

-Розкажіть з пам’яті.

-Чого навчає вислів?

2.3. Виконання завдання 2.

-Переглянемо відеофрагмент і виділимо  два, які  спонукатимуть  завжди ставити важливі справи на перше місце.

- Відтворіть з пам’яті.

-Власний досвід видатних людей допоможе нам правильно планувати свої справи.

-Хто із вас намагається дотримуватись порад?

-Молодці! Пам’ятайте, це –  підґрунтя вашого успіху.

2.4.Повторення груп справ

-Як правильно планувати свої справи, дізнаємося з правил Мудрої Сови.

-Слухаємо, стежимо, запам’ятовуємо.

-Прочитайте у швидкому темпі напівголосно. Перекажіть собі. Сусіду.

-Щоб бути успішними учнями, правильно плануйте свої справи.

2.5.Виконання завдання 3.

-Продовжуємо вчитися цінувати власний час, раціонально його використовувати, щоб встигнути зробити все, що плануємо і обов’язково стати найкращими учнями   школи, якими  будуть пишатися н

ваші батьки, вчителі і рідна Україна.

- Потренуємося планувати справи у порядку їх важливості.

- Завдання 3 прочитає …..

-Прочитайте перелік справ і  розподіліть їх за групами, запишіть у таблицю.

- Працюємо в парах. Одна пара біля дошки.

- Перевіримо (Пару біля дошки і пару з місця)

Так чому ж слід правильно планувати справи на день?(Щоб бути успішними, все встигати)

-Ми працювали у парах, дружньо. Саме у дружбі наш успіх.

- Пропоную заспівати і відпочити перед дальньою дорогою.

2.6.Фізкультхвилинка (рухлива хвилинка за допомогою пісні «Пісенька про дружбу») (~2хв)

ІІІ. Етап узагальнення та систематизації (~20хв)

Вчитель:

-Ми з вами вчилися правильно планувати свої справи. Які риси характеру потрібні нам для цього? (Наполегливість, старанність, відповідальність, організованість)

- Завдяки цим рисам ми можемо виконати наступне завдання. Дізнаємося більше про навколишній світ, а саме про …..

1. Виконання завдання 5. Перегляд фрагменту фільму .

-Переглянемо фрагмент фільму. Увага на екран.

 - Пригадайте побачене та уважно розгляньте світлини. Позначте ті, що ілюструють побачене у відео .

-Перевіримо.

-А що саме вам стало відоме з відео фрагменту?

2. Виконання завдання 6. Вправа на визначення швидкості читання.

- Підготуємося до читання наукового тексту. А щоб не марнувати час, попрацюємо над вдосконаленням темпу читання, завдання 6.

2.1.Визначення швидкості читання.

- Визначимо швидкість читання. Читаємо 1 хв.

- Для кращого читання потренуємося. Читаємо 3 речення разом у темпі «Черепахи». Я – ведуча, а ви – зі мною.

-Читаємо у помірному темпі.

- Читаємо у темпі «Сороки»

-Ще раз перевіримо темп читання. Читаємо 1 хв.

-У кого темп читання збільшився?Хто прочитав у межах 80 слів?

-Хто прочитав від 80 до 90 слів?

-Хто прочитав від 90 до 100 слів?

-Хто прочитав більше 100 слів?

-Молодці. Тепер ви зможете швидко прочитати науковий текст.

3. Виконання завдання 7.

-Пригадаємо алгоритм успішної роботи з текстом.

-Прочитаємо пункти.

-Вправа «Учитель». Працюємо за варіантами.

3.1.Прочитайте текст від початку до кінця уважно та швидко.

3.2.Перекажіть текст собі.

  • І-в. перекажіть текст ІІ-в.
  • ІІ-в. перекажіть текст І-в.

-Сформулюйте запитання до свого тексту.

-Хто хоче виконати вправу «Учитель»?

- Сьогодні до нас завітав молодий учитель…..

- Переказ.І-в., запитання до учнів. Оцінювання відповіді.

-Переказ. ІІ-в.

4. Виконання завдання 8.

-Закріпимо отримані знання. Вправа «Броунівський рух»

(Переміщуючись по класу, перекажіть уривок тексту по черзі.)

ІV. Підсумок уроку. (~3 хв)

-Підіб’ємо підсумки.

-Ось і закінчується наша сьогоднішня подорож.

- Чи була вона для вас корисною?

-Повернемося до теми уроку. Що стверджує вислів?

(Потрібно раціонально організовувати свою роботу.)

-Якщо ви правильно плануватимете свої справи, то обов’язково будете успішними.

-Сьогодні ви були і вчителями, і дикторами,і учнями.  я впевнена,що ці знання стануть вам у пригоді у подальшому житті.

-Хто вважає, що на цьому  уроці  він зробив крок до себе, як наполегливого, організованого, успішного учня?

- Ми щодня вчимося вдосконалюватися, щоб  стати гідними громадянами України.

(Виконання пісні «Лише у нас на Україні»)

-Час швидкоплинний – невпинно летить.

 Мудра людино, цінуй кожну мить!...Урок закінчено!

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 березня 2021
Переглядів
1215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку