14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Урок "На гостини до бурого ведмедя – найбільшого звіра України"

Про матеріал

Матеріал уроку спрямований формувати та розширювати уявлення учнів про бурого ведмедя як найбільшого звіра України; ознайомити учнів з умовами проживання бурого ведмедя; сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів; розвивати мовлення школярів, увагу, мислення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства, трудового навчання, читання

Тема. На гостини до бурого ведмедя – найбільшого звіра України

Мета: формувати та розширювати уявлення учнів про бурого ведмедя як найбільшого звіра України; ознайомити учнів з умовами проживання бурого ведмедя; сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів; розвивати мовлення школярів, увагу, мислення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організаційна частина.
  1. Перевірка готовності учнів до уроку.
  2. Привітання

Урок природознавства                                                                                                                                          Розпочинаємо з вами                                                                                                                               І займемося сьогодні                                                                                                            Серйозними ділами.                                                                                                                                                                                                                                             Розкриємо віконце                                                                                                                                                                                                                             В чудовий світ природи.                                                                                                                                                                                                                                                 То ж часу не втрачаємо,                                                                                                                                                                                                                                                   Зручненько сідаємо,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Працювати починаємо.

  1. Підсумок фенологічних спостережень.

Кожен день у житті людей розпочинається з новин про погоду, ось і я пропоную вам послухати нашого синоптика, а потім доповнене, що він не сказав. Слухайте уважно.

Синоптик. Сьогодні 19 квітня, четвер. На вулиці ясно, температура повітря 15 градів тепла, легенько дує вітерець, опади відсутні. Прилетіли перелітні птахи. З’являються перші весняні квіти, травичка зеленіє. Люди прибирають біля будинків, одягаються легше.

  •    Молодець!
  •    Скажіть, будь ласка, чому люди почали одягатися легше?
  •    Що ви можете сказати про тривалість дня і ночі?
  •    Скажіть, будь ласка, які ознаки характерні для весни?
  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  •         При вимові слова «весна», які виникають у вас асоціації?

 

                           Сонячні промені

Струмочки                                               Приліт птахів

 

Перші квіти                                             Проталини

                                       Цвітіння дерев

 

  1.       Повторення вивченого матеріалу.

1. Вправа «Мозковий штурм» або «Мікрофон»

- Давайте згадаємо, який розділ ми почали з вами вивчати?

- Що таке Батьківщина?

- Яке місто є столицею України?

-Які форми земної поверхні переважають у нашій місцевості? (Рівнини, озера, річки, гори)

  •    Яким кольором на картах позначають рівнини? (зеленим)
  •    Якими горами славиться Україна?
  •    Яким кольором вони позначаються на карті? (коричневим)
  •    Підіть їх покажіть
  •    Які водойми є у нашому краї? (річки, ставки, озера, моря)
  •    Яким кольором вони позначаються на карті?
  •    Які моря є в Україні? Покажіть їх.

2. Гра «Штучні і природні водойми» (робота в парах)

- Які водні об’єкти створила природа, а які людина? З’єднай стрілочками.

Штучні – ставок, водосховище, канали.

Природні – озеро, струмок, річка, джерело, болота, моря.

  1.   Оголошення теми і мети урок
  •    Йшовши сьогодні до школи мене зустрів листоноша і передав Вам лист від мешканців Лісової школи листа, в якому звірята розповідають про нового учня, а також розпитують про нього. Їм дуже кортить дізнатися про кого, ми дізнаємося, розшифрувавши дані слова.

РБУИЙ

Р

Б

У

И

Й

3

1

2

4

5

 

 

ДЬВЕДМІ

Д

Ь

В

Е

Д

М

І

6

7

1

2

3

4

5

  •    Молодці! Отже, мешканці лісової школи хочуть щоб ми їх ознайомили з умовами існування бурого ведмедя.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.        Вправа «Аукціон»
  •       Лісові мешканці пропонують для початку організувати невеличкий аукціон думок «Що мені відомо про ведмедя»? Пограємо?
    1.        Розповіді дослідників і всезнайок.
  •       Отже, перше питання від Лисички: що це за тварина?

Учень 1. Бурий ведмідь - хижий ссавець родини ведмежих, один з найбільших і найнебезпечніших наземних хижаків. Найбільший хижак фауни України. Колись бурий ведмідь був поширеним по всій Європі.  У Північну Америку він, ймовірно, потрапив близько 40 000 років тому з Азії. Сьогодні бурий ведмідь винищений на великій частині колишнього ареалу. У Фінляндії бурий ведмідь оголошений національною твариною.

  •       Своє питання хоче задати і Зайчик: Яка ця тварина?

Учень 2. Вигляд бурого ведмедя є типовим для ведмедів взагалі. В нього міцний кремезний, масивна голова з невеликими вухами та очима. Хвіст короткий (6,5-21 см). Лапи міцні, з великими невтяжними кігтями довжиною 8-15 сантиметрів. Шерсть густа. Забарвлення бурого ведмедя загалом варіює у широкому діапазоні: від світло-коричневого до майже чорного; але найзвичайнішою є буро-коричнева форма.

  •              Покажи, будь ласка, будову тіла ведмедя.
  •       Сірий Вовчик цікавиться розмірами бурого ведмедя: Яка вага ведмедя?

Учень 3 . Бурий ведмідь – найбільший з наших наземних хижаків. Маса окремих тварин сягає 450 кг . Звичайно зустрічаються дорослі тварини масою 100-200 кг.

  •       Ведмедь запитує: Де водяться ведмеді?

Учень 4 . Найбільш типовими місцями існування бурого ведмедя є ліси, які перемежовуються з водоймами та галявинами. На території України бурі ведмеді зустрічаються в Карпатах.

  •              Мудру сову цікавить питання коли у ведмедя народжуються ведмежата і скільки років взагалі вони живуть?

Учень 5. Навесні у ведмедиці народжуються ведмежата. Термін життя ведмедів в дикій природі приблизно 30 років. Найстаріший відомий ведмідь жив у неволі 47 років.

Висновок:

  •    Давайте підсумуємо, де живе ведмідь?
  •    У якій країні він оголошений національною твариною?
  •    Якого кольору у нього забарвлення?
  •    Яка вага ведмедя?
  •    Де водяться ведмеді?
  •    Коли у ведмедя народжуються ведмежата?
  •    Скільки років живуть ведмеді?
    1.        Фізкультхвилинка

ВЕДМЕДИКИ

Йшли ведмедики малі,

Нахилились до землі.

Потім встали, руки — в боки,

І зробили три підскоки,

Потім розгинали плечі.

Рівні спинки у малечі!

Руки вгору, опустили

І за парти тихо сіли.

  1.        Словникова робота
  •              Мешканців Лісової школи турбують такі невідомі слова, як «барліг», «шатун».
  •              Може хтось із вас знає, що вони означають?
  •       Так, це слово барліг. З чим пов’язане це слово?

Зиму – найбільш голодний і суворий період – ведмеді проводять в барлозі. Якщо ведмідь, кимось потурбований, вилазить з барлогу, всі його органи починають активно працювати, він швидко худне, і йому необхідна їжа. Він починає бродити в пошуках їжі, в народі такого ведмедя називають шатуном.

Шатун – небезпечний звір. Він голодний і нервовий. В пошуках їжі, зваблений запахом їжї, він часто заходить на станції лісорубів, інколи робить спроби вполювати лося, оленя чи іншу тварину. Прийнято вважати, що для зимового сну ведмідь вибирає місце найбільш глухе, віддалене від людей. Це не завжди так. Ведмеді часто влаштовують барліг поблизу доріг, на вирубках, в інших місцях, які часто відвідуються людиною. Перед заляганням в барліг, ведмідь збирає для підстилки мох, траву, скручує це все, а потім, задкуючи, затягує в барліг. Місця, де був видертий мох, добре виділяються на ґрунті, і викривають тим самим місцезнаходження барлоги. Частіше за все ведмідь лягяє під стовбуром поваленого дерева, біля кореня, інколи викопує земляний барліг, а в гірській місцевості використовує печери та нагромадження каміння.

  •    Отже, згадайте, що таке барліг?
  •    Якого ведмедя називають шатуном?
  1.    Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Робота в групах
  •       Наші лісові гості хочуть перевірити ,як ви засвоїли даний матеріал і пропонують вам попрацювати в групах.
  •       У вас на парті лежать картки. Оберіть, на вашу думку, те, чим полюбляє ласувати ведмідь. Відповідь обведіть зеленим олівцем.
  •       Давайте перевіримо ваші здогадки і дамо відповідь на питання: Що полюбляють ведмеді?

Вчитель. Бурий ведмідь всеїдний, але раціон у нього на 3/4 рослинний: ягоди, жолуді, горіхи, коріння тощо. У його раціон також входять комахи, черв'яки, ящірки, жаби, гризуни та риба. Влітку комахи та їх личинки часом складають до 1/3 раціону ведмедя. Хоча хижацтво не є основною стратегією

бурих ведмедів, вони добувають і копитних. Бурий ведмідь любить мед.

  • Молодчики! Задовольнили відповідь наших гостей.

 

Результат пошуку зображень за запитом "риба малюнок"

Результат пошуку зображень за запитом "суп малюнок"

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

 

Пов’язане зображення

 

Результат пошуку зображень за запитом "каша малюнок"

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "жаба малюнок"

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "банан малюнок"

Результат пошуку зображень за запитом "коріння малюнок"

Результат пошуку зображень за запитом "мед малюнок"

Результат пошуку зображень за запитом "чай малюнок"

2. Інсценізація казки «Колобок».

- Давайте з вами згадаємо, у яких казках зустрічається цей казковий герой?

- Назвіть їх.

  •              Отже, давайте згадаємо цю казочку.

                                           КОЛОБОК
        Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід і просить:

— Бабусю! Спекла б ти колобок!

— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?

— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.

Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.

А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою.

Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, зайчику-лапанчику, я тобі пісеньки заспіваю:

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!

Та й побіг знову. Біжить та й біжить... Перестріває його вовк:

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, вовчику-братику, я тобі пісеньки заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
То й від тебе втечу!

Та й побіг... Аж іде ведмідь.

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, ведмедику, я тобі пісеньки заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
То й від тебе втечу!

Та й побіг. Біжить та й біжить дорогою... Стрічається з лисичкою:

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, лисичко-сестричко, я тобі пісеньки заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
Від ведмедя втік,
То й від тебе втечу!

— Ну й пісня ж гарна! — каже лисичка.— От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було.

Колобок скочив їй на язик та й почав співати:

Я по засіку метений...

А лисичка — гам його! Та й з'їла!

  •              Молодчики!
  •              Отже, охарактеризуйте, яким був ведмедик?

3. Ліплення ведмедика.

А. Аналіз зразка

- Далі наші гості пропонують зліпити нам цього звіра. Давайте згадаємо з яких частин складається тіло ведмедя?

- Порівняємо, яка частина найбільша?

- Яка частина менша за тулуб?

- Скільки в нього лап?

- Лапи за довжиною менші чи більші тулуба?

  •              Які в нього вушка?
  •              А носик?

А.1. Су джок терапія

Наш ведмедик косолапий

(перекладаємо кульку з однієї руки на іншу)

Об ожину вколов лапку

(легеньке поколювання подушечок всіх пальчиків)

Треба лапку лікувати

І масаж свій починати

(зигзагоподібні рухи по долонях обох рук)

Б. Пояснення вчителя (готовий виріб повинен бути, плюс кожна окрема частина тіла – заготовки)

- Сьогодні ми покроково розберемо, як ліпити з пластиліну ведмедя. Для виконання роботи нам знадобиться: різнокольоровий пластилін, дошка і стек.

1. Починати ліплення можна з тулуба і голови ведмедя. І в тому, і в іншому випадку необхідно скачати коричневий кульку. Тільки розміри їх повинні бути різними, але пропорційними.

2. На більшу кульку наліпити світлий коржик, але попередньо надайте їй форму сердечка,вирізавши  фігурку стеком.

3. До нижньої частини приклейте лапки. Щоб створити лапки, розімніть темно-коричневий пластилін у руках, розділіть на два однакових шматка, витягніть в довгасті ковбаски. Прикріпіть на кінчики лапок тонкі чорні кігтики. Потім приєднайте нижні кінцівки до тулуба, з силою натискаючи на м’який пластилін.

4. Орієнтуючись на вищенаведений спосіб, створіть також верхні лапки з кігтиками.

5. Прикріпіть верхні лапки до тулуба.

6. На другий кулька, підготовлений для ліплення голови, наліпити виступаючий світлий горбок.

7. Перетворіть горбок в носик, прикріпіть оченята і круглі вушка.

8. Наостанок залишиться лише з’єднати голову з тулубом, щоб закінчити фігурку ведмедики з пластиліну.

http://bezlichporad.in.ua/images7/Kak_slepit_medvedya_iz_plastilina_9.jpghttp://bezlichporad.in.ua/images7/Kak_slepit_medvedya_iz_plastilina_8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

В. Практична робота дітей (під музичний супровід)

Г. Виставка дитячих робіт

4. Скринька цікавих фактів (відео 12 фактів про ведмедів)

  1.          Бурий ведмідь швидко бігає – (понад 55 км/год), чудово плаває і молодим добре лазить по деревах. 
  2.          Всі види ведмедів неймовірно розумні.  Напам’ять знають всі в своїй околиці галявини з ягодами, фруктами і грибами, знають коли вони дозріють.
  3.          Ведмеді можуть прямо ходити на задніх лапах. При ходьбі ведмеді повністю ставлять стопу на землю. Крім ведмедя так ходити може тільки людина. 

ІV. Підсумок уроку

  •                     А тепер я прошу нашого казковому миші розказати, що ви про нього запам’ятали? (виходить Шумаков Максим до дошки)
  •                     Ну що міша сподобалось тобі в нашому 1-Г класі?
  •                     Молодці діти! Я сподіваюся наші лісові гості більше дізналися про бурого ведмедя.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білик Тетяна Миколаївна
    Сподобався урок, цікавий, змістовний!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
1547
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку