28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок на тему: "Алгоритми і виконавці"

Про матеріал

Розробка уроку на тему: "Алгоритми і виконавці" для учнів 3 класу, може бути використана для проведння уроку за новим Державним стандартом початкової освіти НУШ.

Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку інформатики для 3 класу

Тема: «Алгоритми і виконавці. Система команд виконавця»

 

 

 

 

 

 

Виконала: вчитель інформатики

Категорія: спеціаліст

Костюк Ірина Василівна

 

 

 

 

 

 

Бердянськ - 2018

Тема: «Алгоритми і виконавці. Система команд виконавця»

Мета:

  •    навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму та виконавця, сформувати вміння складати та виконувати алгоритми;
  •    розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, словниковий запас,  пам'ять; формувати вміння робити висновки;
  •    виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, самостійність у роботі, наполегливість.             

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, підручники, робочі зошити.

Програмне забезпечення: Scratch.  

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

- Доброго дня, діти!

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 Тема сьогоднішнього уроку : «Алгоритми і виконавці. Система команд виконавця».

Пригадайте послідовність  виконання домашнього завдання, збирання до школи вранці. (Діти розповідають послідовність дій).

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Бесіда

  Як можна назвати послідовність дій, яку виконували діти?

  Наведіть приклади алгоритмів (із власного досвіду).

— Чи зможе цей алгоритм виконати робот?

— Які команди треба змінити? Як?


IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

Алгоритм — це послідовність команд. Алгоритм складається для конкретного виконавця. Кожен виконавець має свою систему команд.

Пригадаємо деякі команди із системи команд комп’ютерного виконавця.

 

Робота з підручником:

Діти ланцюжком читають по одному реченню.

 Фронтальне опитування.

— Що таке система команд?

— Коли може виникнути відмова виконавця від виконання команди?

— Наведіть приклади таких відмов.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Один, два — усі піднялись,

Повернулись, похитались.

Три, чотири — руки вгору,

В сторони і вгору знову

П'ять, шість — опустили,

І швиденько всі присіли.

Сім, вісім — всі малята

Стрибають, як жабенята.

Дев'ять, десять, — рівно стали

І за парти посідали.

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

 1. Робота у робочому зошиті. Виконання завдань з теми Алгоритми і виконавці.

1. Пронумеруй малюнки. Завдання сприяє усвідомленню поняття «послідовність», яке важливе для розуміння поняття алгоритму. Учні повинні визначити послідовність картинок, які відображають розгортання сюжету відомої казки «Курочка Ряба». Відповідь: 2–1–3.

2. Знайди дорогу. Завдання націлене на актуалізацію понят­тя алгоритму, відомого учням з 2 класу, розвиток алгоритміч­ного мислення та просторової уяви. У ході виконання завдання учням потрібно: порівняти два способи подання команд алгоритму, за яким Червона Шапочка дійшла з дому до галявини; скласти алгоритм, за яким Червона Шапочка може потрапити з галявини до бабусі; подати цей алгоритм у графічному та сим­вольному варіантах накшталт наведених.

Відповідь: 2 ↑; 1 ←; 2 ↑; 2 →; 1 ↑.

3. Досліди. Завдання спрямоване на розвиток дослідницьких навичок. Учитель повинен пояснити учням, що більшість дій на комп’ютері можна виконати декількома способами, і з підручника вони дізнаються тільки про основні. Тому важ­ливо вміти самостійно знайти нові. Завдання також сприяє формуванню навичок виконання дій з об’єктом через його контекстне меню. Відповідь: буде запущено на виконання програму Scratch.

4. Відгадай слово. Завдання — на розвиток уваги, просторо­ вого мислення, уміння зосереджуватись. Відповідь: алгоритм.

5. Склади ребус за темою уроку. Учні вже вміють розгадувати ребуси, тобто знають правила кодування повідомлень у ребусах. Тому вони можуть спробувати складати ребуси самостійно. Бажано, щоб учитель нагадав учням правила коду­вання в ребусах.

Робота за комп'ютерами

  1. Повторення правил безпеки роботи на комп’ютері. (розгляд малюнка)

 

2. Запуск програми  Scratch.

 


3. Практична робота за комп'ютерами. Завдання: краб виконує наступну послідовність дій.

     VII. ПІДСУМКИ УРОКУ

 Гра «Так чи ні»

• Алгоритм — це послідовність команд.

• Виконавцем завжди виступає той, хто склав алгоритм.

• Виконавцем може бути комп’ютер.

• Один алгоритм можна виконати декілька разів.

• Виконавець може відмовитися виконувати команду.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 червня 2018
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку