Розробка уроку на тему: "Алгоритми і виконавці" для учнів 3 класу, може бути використана для проведння уроку за новим Державним стандартом початкової освіти НУШ.
Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 2
Бердянської міської ради Запорізької області
План-конспект уроку інформатики для 3 класу
Тема: «Алгоритми і виконавці. Система команд виконавця»
Виконала: вчитель інформатики
Категорія: спеціаліст
Костюк Ірина Василівна
Бердянськ - 2018
Тема: «Алгоритми і виконавці. Система команд виконавця»
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, підручники, робочі зошити.
Програмне забезпечення: Scratch.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
- Доброго дня, діти!
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тема сьогоднішнього уроку : «Алгоритми і виконавці. Система команд виконавця».
Пригадайте послідовність виконання домашнього завдання, збирання до школи вранці. (Діти розповідають послідовність дій).
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
— Як можна назвати послідовність дій, яку виконували діти?
— Наведіть приклади алгоритмів (із власного досвіду).
— Чи зможе цей алгоритм виконати робот?
— Які команди треба змінити? Як?
IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
Алгоритм — це послідовність команд. Алгоритм складається для конкретного виконавця. Кожен виконавець має свою систему команд.
Пригадаємо деякі команди із системи команд комп’ютерного виконавця.
Робота з підручником:
Діти ланцюжком читають по одному реченню.
Фронтальне опитування.
— Що таке система команд?
— Коли може виникнути відмова виконавця від виконання команди?
— Наведіть приклади таких відмов.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Один, два — усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири — руки вгору,
В сторони і вгору знову
П'ять, шість — опустили,
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім — всі малята
Стрибають, як жабенята.
Дев'ять, десять, — рівно стали
І за парти посідали.
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
1. Робота у робочому зошиті. Виконання завдань з теми Алгоритми і виконавці.
1. Пронумеруй малюнки. Завдання сприяє усвідомленню поняття «послідовність», яке важливе для розуміння поняття алгоритму. Учні повинні визначити послідовність картинок, які відображають розгортання сюжету відомої казки «Курочка Ряба». Відповідь: 2–1–3.
2. Знайди дорогу. Завдання націлене на актуалізацію поняття алгоритму, відомого учням з 2 класу, розвиток алгоритмічного мислення та просторової уяви. У ході виконання завдання учням потрібно: порівняти два способи подання команд алгоритму, за яким Червона Шапочка дійшла з дому до галявини; скласти алгоритм, за яким Червона Шапочка може потрапити з галявини до бабусі; подати цей алгоритм у графічному та символьному варіантах накшталт наведених.
Відповідь: 2 ↑; 1 ←; 2 ↑; 2 →; 1 ↑.
3. Досліди. Завдання спрямоване на розвиток дослідницьких навичок. Учитель повинен пояснити учням, що більшість дій на комп’ютері можна виконати декількома способами, і з підручника вони дізнаються тільки про основні. Тому важливо вміти самостійно знайти нові. Завдання також сприяє формуванню навичок виконання дій з об’єктом через його контекстне меню. Відповідь: буде запущено на виконання програму Scratch.
4. Відгадай слово. Завдання — на розвиток уваги, просторо вого мислення, уміння зосереджуватись. Відповідь: алгоритм.
5. Склади ребус за темою уроку. Учні вже вміють розгадувати ребуси, тобто знають правила кодування повідомлень у ребусах. Тому вони можуть спробувати складати ребуси самостійно. Бажано, щоб учитель нагадав учням правила кодування в ребусах.
Робота за комп'ютерами
2. Запуск програми Scratch.
3. Практична робота за комп'ютерами. Завдання: краб виконує наступну послідовність дій.
VII. ПІДСУМКИ УРОКУ
Гра «Так чи ні»
• Алгоритм — це послідовність команд.
• Виконавцем завжди виступає той, хто склав алгоритм.
• Виконавцем може бути комп’ютер.
• Один алгоритм можна виконати декілька разів.
• Виконавець може відмовитися виконувати команду.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ