Урок на тему:"«Анна Гавальда «35 кіло надії». Образ головного героя твору . Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка»

Про матеріал
Урок на тему «Анна Гавальда «35 кіло надії». Образ головного героя твору . Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка» містить цікавий матеріал щодо розкриття і розуміння теми для учнів 6 класу. Матеріал підготувала Худолій Світлана Володимирівна.
Перегляд файлу

Тема: «Анна Гавальда «35 кіло надії». Образ головного героя твору . Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка» 

Обладнання : портрет письменниці, тексти твору «35 кіло надії»

Мета : продовжити знайомити учнів  з твором сучасної французької письменниці А.Гавальди "35 кіло надій"; продовжити формувати уміння  учнів аналізувати і інтерпретувати художній текст; визначити основні проблеми твору; продовжити роботу над формуванням навиків участі у активному навчальному діалозі; виховати чуття доброти, цілеспрямованості, упевненості у собі, щирості та толерантності; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, уміння  аргументувати  власну думку

Вид уроку: урок – дискусія, діалог як інтерактивна технологія

 

Будь щасливим…! Роби що-небудь, щоб бути щасливим!

Анна Гавальда

Хід уроку

I. Організаційний момент.

 

       II. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання

 

Слово вчителя:

 На попередніх  уроках ми з вами  познайомилися з творчістю  письменниці Анни Гавальди і змістом її твору «35 кіло надії»  Тож перевіримо  домашнє  завдання і актуалізуємо ваші знання.

1.З метою виявлення ваших знань  про життя і творчу діяльність письменниці пропоную вам виконати завдання «Лови помилку» (називаю моменти з життя А.Гавальди, а ви, зловивши помилку виправляєте її)?

  • Анна Гавальда народилася в Італії  у 1963 році (ні, вона народилася  у Франції  9 грудня 1970 року)
  • Місто, в якому провела дитинство, - Париж  (ні, провела дитинство у місті Булонь Біянкур)
  • Навчалася у Сорбонні в Парижі  (так)
  • Викладала французьку мову першокласникам в одному з коледжів (так)
  • Після негараздів у сімейному житті розпочала  писати твори       ( так)
  • Здала випускні іспити у Сорбоні  (ні,не змогла здати іспити, тому почала працювати журналісткою і офіціанткою,щоб забезпечити своє життя)
  • Брала участь у літературних конкурсах і отримувала перемоги (так)
  • Грандіозний успіх прийшов до письменниці після виходу книжки «35 кіло надії»  (так)
  • У 2010 році на телевізійних екранах з»явилася картина «35 кіло надії» за книгою Анни Гавальди, яка була написана у 2002 році для підлітків  (так)

 

2.Назвіть жанр твору Анни Гавальди «35 кіло надії» (повість – притча)

3. Що таке повість? (повість - прозовий твір, який  має більший ніж оповідання обсяг. У повісті зазвичай змальовано низку подій із життя головного героя й детально зображено пов»язаних з ним другорядних персонажів)

4. Пригадайте, що таке притча? (притча – це повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, мета якої викласти духовні чи моральні істини. )

 

5. Чи можна цей твір назвати притчею? Чому? (Так можемо, тому що за основу твору письменниця взяла історію зі свого власного життя)

 

6. Яка тема твору  (виживання підлітка в світі, в якому він не може адаптуватися через певні розумові проблеми)

 

7. Назвіть ідею твору (зворушлива і тепла історія зі щасливим фіналом про формування характеру, зусилля над собою заради того, кого любиш, про підтримку рідних та повагу до найголовнішого в людині – до її душі і серця)

 

8. А яка головна думка твору  (кожна людина – творець своєї долі. Кожна людина потребує любові, друга і підтримки)

 

8. Назвіть головних героїв повісті ( Грегуар Дюбоск – школяр, 13 років, дід головного героя Леон, вихователька Марі, батьки Грегуара, бабуся хлопчика)

Так, добре

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Слово вчителя:

Тема сьогоднішнього уроку: «Анна Гавальда «35 кіло надії». Образ головного героя твору. Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка» 

 

Тож сьогодні на уроці ми з вами продовжимо  працювати над змістом твору    сучасної французької письменниці А.Гавальди "35 кіло надії" шляхом формування умінь  аналізувати  художній текст; продовжимо розвивати навички елементів аналізу героїв твору і  роботу над формуванням навиків вашої участі у активному навчальному діалозі; і, звичайно виховувати  почуття доброти, цілеспрямованості, упевненості у собі, щирості та толерантності; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, уміння  аргументувати  власну думку

 

ІV.Робота над темою уроку.

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вступне слово вчителя

Отже,діти!

Людина живе в  суспільстві, її характер формується в колі сім'ї, дитячому садочку, школі, інших навчаль­них закладах. Кожний учень замислюється про своє майбутнє, про вибір професії. Зрозуміло, що мало лише мріяти, потрібно працювати, вчитись, здобувати досвід, загартовувати себе фізично і духовно. Шлях до омріяної мети не завжди буває швидким і легким. Підлітку не завжди вдається самостійно впоратися з труднощами навчання, фізичною слабкістю, напруженими стосунками з батьками, вчителями, однокласниками. Завдан­ня дорослих – допомогти дитині обрати правиль­ний життєвий шлях, не зрадити своїм мріям. Але чи завжди вдається порозумітися дорослим і дітям? Чому не всі школярі хочуть вчитися, порушують дисципліну, виглядають байдужими або самотніми? Такі проблеми порушує у повісті-притчі сучасна французька письменниця Анна Гавальда.

До сьогоднішнього уроку я підготувала епіграф. Це слова Анни Гавальди: «Будь щасливим…!  Роби що-небуть, щоб бути щасливим!»

Діти, а які асоціації у вас викликає слово «щастя»? ( щастя – здоров»я, родина, відпочинок, друзі, природа, мир, свобода, успіх, дружба, любов…)

 

А давайте згадаємо думку американського психолога Абрахама Маслоу з якою ми знайомилися на уроках «Основи здоров»я». На його думку сутність щастя полягає у задоволенні потреб, а яких саме пам»ятаєте?

(Відповідь:

це – фізіологічні потреби – голод, спрага, сон;

потреби безпеки;

потреби спілкування і любові;

потреби в повазі;

потреба самореалізації.

 

Отже, щаслива людина – це людина, яка задовольняє всі потреби.

Можна припустити, що люди щасливі – це люди самореалізовані.

 

 

 

2.А зараз переходимо з вами до характеристики головного героя повісті-притчі Анни Гавальди «35 кіло надії» Грегуара Дюбоска.

Запрошую вас до діалогу, який допоможе створити змістовну характеристику героя, а також проаналізувати шлях головного героя до самореалізації і щастя.

 

Діалог за змістом твору. Ваше завдання – бути активними учасниками спілкування. Отже, почали.

 

- Що пам'ятає Греугар про своє дитинство до школи? (Був дуже щасливий, малював, дивився мульт­фільми, грався з плюшевим песиком Гроду (іграшка), для якого в три роки хотів змайструвати машину для пошуку закопаних під ліжком про запас кісток).

- Чи розумів Грегуар, що таке школа? Яке питання його цікавило найбільше? ( Ні, його цікавило - які в них там іграшки?)

- У якому віці хлопчика віддали до навчаль­ного закладу? (У три з половиною роки).

- Як звати улюблену виховательку Грегуара у дитячому садку і що він подарував їй на прощання?

(ЇЇ звати Марі. Подарував підставку для олівців зі скриньками для дріб­них речей: скріпок, гумок, кнопок тощо).

- Яку характеристику написала Марі Грегуару, коли він переходив з дошкільного закладу до початкової школи?

(«У цього хлопчика голова, як решето, золоті руки і велике серце. Якщо дуже постаратись, із нього буде пуття»).

- Як сприймає Грегуар цю характеристику? Що він говорить?(Уперше і востаннє за все моє життя пра­цівник народної освіти сказав про мене добре слово. Я чудово знаю, чим я зобов'язаний Марі. Непоганою успішністю, ось чим. Вона зрозуміла, з ким має справу).

- Що свідчить про те, що Марі любила і ро­
зуміла хлопчика?

(Подарувала книжку «1000 справ для вправних рук» з умовою, що він навчиться читати, щоб самостійно ознайомитися з текстом книги, тим самим Марі надала Грегуару стимул для подаль­шого навчання, яке давалося хлопчику нелегко).

- Чому герой повісті не любив вчительку мо­лодшої школи, мадам Даре?

(Нещира, кривляється, має улюбленців, а Грегуара зневажає).

- Які ознаки психологічного й фізичного дис­комфорту відчуває Грегуар через необхідність ходити до середньої школи?

(Біль у животі, нудота, не може снідати, до­рогою до школи задихається, не виносить за­пах крейди і старих кросівок, які асоціюються у нього зі школою, труднощами у засвоєнні знань. Хлопчик переживає через сварки батьків, що є наслідком його поганої успішності, почувається винним через це).

- Який предмет давався Грегуару найгірше?

(Фізкультура, через фізичну слабкість, сором перед товаришами).

- Коли становище Грегуара в класі змінилось
на краще?

(Мимоволі насмішив учнів під час уроку фіз­культури і почав удавати блазня за кожної нагоди, за що однокласники почали залучати хлопчика до спортивних змагань, бо він усіх розважав, а це було своєрідною рекламою).

- До чого ж призвели непорозуміння між учи­телями і Грегуаром?

(Хлопчика вдруге залишають на повторний курс навчання - тепер уже у шостому класі, а потім взагалі відраховують зі школи).

- Що роблять батьки, щоб влаштувати Гре­гуара в іншу школу? Чому це їм не вдається?

(Через погану успішність жодна престижна школа не приймає хлопчика на навчання).

- Якою була друга школа, в яку врешті-решт пішов «довчатись» Грегуар?

(Коледж Жан-Мулен, де були дуже низькі навчальні стандарти, відсутність будь-якої дисципліни, грубість і зневажливе ставлення до вчителів з боку учнів).

  • Які факти свідчать про те, що цей навчаль­ний заклад теж: не підходить Грегуару?

(Підліток жахається від того, як учні розмов­ляють із вчителями, будучи фізично слабким, намагається бути непомітним і з кожним днем, за спостереженням матері, стає тупішим, дегра­дує, а вчителям це байдуже).

-  Час минає, Грегор невдоволений навчанням у коледжі. А де ж хлопчик почувався комфортно?(Лише в сарайчику дідуся  Леона за теслярними і слюсарними справами, тобто там, де його по­важали і він міг щось робити своїми руками, недаремно він говорить про себе «понад усе на світі мені цікаві мої руки і те, що вони здатні змайструвати»).

-  До якого рішення приходять батьки Грегуа­ра, хто підштовхнув їх до цього?

(Влаштувати сина до школи-пансіону, за по­радою дідуся Леона).

  •                            Про який заклад мріє сам Грегуар? (Технічний ліцей «Граншан»).
  •                            Звідки він дізнався про цю школу? (Прочитав у рекламному проспекті, побачив фотографії).
  •                          Що робить Грегуар, щоб потрапити до Граншану?

(Дзвонить у заклад, а потім пише лист ди­ректору школи).

 

 

Виразне читання та обговорення листа, на­писаного хлопчиком

або

Вчитель: нагадую вам зміст листа:

  «Шановний директор школи Граншан!

     Я дуже хотів би вчитися у Вашій школі, але знаю, що це неможливо, тому що в мене дуже погана успішність.

    Я бачив у рекламі Вашої школи, що у Вас слюсарні і столярні майстерні, кабінет інформатики, теплиці і все таке.

     Я думаю, що оцінки – не найголовніше в житті. По-моєму, важливо знати, чого ти в житті хочеш.

      Мені хочеться вчитися у Вас, тому що в Граншані мені буде краще за все – так я думаю. Я не дуже гладкий, у мені 35 кіло надії.

     Всього доброго, Грегуар Дюбоск.

     P. S.: Я перший раз у житті прошусь у школу, сам не розумію, що це зі мною, мабуть, захворів.

     P. S.: Посилаю Вам креслення машинки для чистки бананів, яку я сам зробив, коли мені було сім років».

 

-  у листі, є такі слова:

-  «Я не дуже гладкий - у мені 35 кіло надії»? Поясніть пряме і переносне значення цих слів.

Як ви їх розумієте?

Слово вчителя :                                  

Бажання хлопчика вчитися у Граншані було таким сильним, що, завдячуючи йому і моральній підтримці дідуся, Грегуар  здав вступний іспит і таки став учнем технічного ліцею.

Продовжуємо діалог:

- Як змінилося ставлення хлопчика до на­вчання?

(Попри труднощі засвоєння багатьох шкіль­них предметів, Грегуар тепер дуже старався і робив відповідні успіхи).

- Як ставились учителі в Граншані до Гре­гуара?

(Усіляко допомагали, підтримували, заохочу­вали. «Я не став першим учнем, до відмінни­ків мені було далеко, якщо чесно, я, мабуть, був останнім у класі. Але вчителі мене чомусь любили»).

- Яким чином підтримала старанність Гре­гуара вчителька французької мови мадам Вер­ну?

(Вселила надію на кращий результат з фран­цузької мови в майбутньому і похвалила його технічні здібності).

- З яких предметів хлопець був першим? Про
що це свідчить?

(З малювання і праці, що свідчить про його творчі і технічні здібності).

- Яку моральну і фізичну перемогу одержав над собою Грегуар під час уроку фізкультури? Як це йому вдалося? Що послужило стимулом?

(З шести років не міг піднятись по канату з вуз­лами. Вболіваючи за хворого дідуся, відчуваючи підтримку вчителя та однокласників, звершив
таки свій моральний і фізичний подвиг - під­нявся до самого кінця канату).

 

Беручи до уваги зміст нашого діалогу і матеріал таблиці, яку ви створювали у зошиті на тему «Шлях Грегуара до здійснення мрії», давайте назвемо основні етапи шляху героя до здійснення мрії, його перемоги і поразки та акцентуємо увагу щодо психологічного стану хлопчика на різних етапах життя.

 

  • Отже, під час перебування Грегуара у дитячому садочку, хто приділяв увагу його вихованню, які перемоги чи поразки були в цей період і яким був його психологічний стан?

 

  • Далі: як навчався Грегуар у молодшій школі, що характерно для цього періоду його розвитку?

 

  • Чи покращилися справи Грегуара у середній школі?

 

  • Що можете сказати про навчання у коледжі  Жан Мулен?

 

  • У якому закладі Грегуар Дюбоск  робить успіхи і які саме?

 

«Шлях Грегуара до здій­снення мрії»

 

 

Заклад

Вчителі

Перемоги і поразки

Психологічний стан

Старша група у дитячому садку

Вихователька   Марі – чуйна, любить Грегуара.

Навчився багато речей робити своїми ру­ками

Щасливий, майструє іграшки, любить Марі

Молодша школа

Вчителька Мадам Даре, зневажає хлопчика

Навчився   читати,   виконуючи   прохання Марі, але вчиться погано, залишений на повторний курс у другому класі

Ненавидить мадам Даре, почува­ється нещасним

Середня школа

Директриса,   вчитель­ка фізкультури - ма­дам Берлюрон

Учиться    погано,    не    розуміє    і    не запам'ятовує   навчальний   матеріал,   не може самостійно виконати домашнє за­вдання, залишений на повторний курс у шостому класі

Нещасливий, має незадовільний психічний і фізичний стан, часто плаче, любить робити щось сво­їми руками, працює в сарайчи­ку дідуся

Коледж Жан-Мулен

Байдужі вчителі

Деградує, тупішає

Замкнувся у собі, почувається не­щасним

 

Технічний ліцей «Граншан»

Привітні   викладачі   і директриса, підтриму­ють Грегуара в навчан­ні і всіх його справах

Робить успіхи в навчанні, перший в ма­люванні і на уроках праці; вирішив, що його дідусь неодмінно одужає якщо він змінить своє відношення до навчання.

Відчуває увагу і любов вчителів, щасливий. Знаходить у собі сили покращити свій фізичний стан

 

А зараз  запитання :

Діти, що є щастя, а що є драма в житті Грегуара ? Чого більше?

Знаходимо відповідь

 

         Драма                                                        Щастя

Мама і тато                                                        Плюшеве цуценя  Грудоду

Середня школа                                                   Вихователька Марі

Вчителька фізкультури                                      Дід Леон

 Коледж  Жан Мулен                                          Сарайчик дід уся Леона

                                                                             і затишний куточок у ньому                              

Мадам Даре у молодшій школі                           Чудова книга

                                                                                «1000 справ для 

                                                                                умілих рук»                             

                                                                                Двоюрідний брат

                                                                                Технічний ліцей «Граншан»    

 

Далі, діти, робота у зошитах: пропоную скласти анкету Грегуара Дюбоска. Записуємо «Анкета Грегуара Дюбоска».

Отже,

  1. Ім»я, прізвище                                       Грегуар Дюбоск
  2. 2.Вік                                                        13 років
  3. Клас, у якому навчається                      6 клас
  4. Родина                                                     батьки,дід Леон,
  5. Улюблені заняття                                   майструвати
  6. Що не любить                                         навчатися у школі
  7. Від кого хлопчик

перейняв талант майструвати           від Дідуся Леона

 

І останнє питання, відповідь на яке завершить анкету : який день був самим незабутнім і щасливим для Грегуара

 

  • Сонячний день, коли дід провідав Грегуара в коледжі, був самим незабутнім і щасливим для нього.

Висновки і підсумки

Вчитель:

 

1.Отже, діти, можна зробити висновок, що Грегуар Дюбоск врешті-решт з допомогою дідуся, батьків, власного бажання знайшов свою школу, в якій доброта і підтримка вчителів да­ють йому надію на майбутнє. У хлопчика золоті руки і «голова вже не як решето», він намага­ється вчитися і робить успіхи.

 

 

2.І як підсумок, пропоную вам закінчити речення:

  • Грегуар мені близький тим, що ...( він мого ж віку. Також навчається у 6 класі)
  • Я розумію Грегуара, тому що ... (так буває, що у дітей немає хисту до навчання)
  • Я хотів би побажати Грегуару ... (продовжувати бути наполегливим і старанним)
  • Чи вірите ви в майбутнє Грегуара?...( так, мабуть з нього вийде гарний спеціаліст з майстрування )

 

Вчитель: 

Так, діти! Разом з  автором нам хочеться вірити, що Гре­гуар стане справжнім майстром своєї справи, як його дідусь, справж­нім винахідником, знайде себе у цьому світі і суспільстві.

 

VII. Домашнє завдання:

1.Повторити вивчений матеріал

2.Створити письмову характеристику головного героя Грегуара Дюбоска.

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
11868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку