Конспект інтегрованого уроку з української мови та трудового навчання за оновленою Програмою на тему: Слухання і відтворення української народної казки « Рукавичка». Ознайомлення з жанровою специфікою. Робота з дитячою книжкою. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота. Виготовлення сюжетних казкових аплікацій з використанням шаблонів. « Рукавичка»."
1
Інтегрований урок з української мови та трудового навчання в 1 класі
Підготувала вчитель початкових класів
загальноосвітнього навчально- виховного
комплексу I-III ступенів «школа- дитячий
садок» №6 Козятинської міської ради
Вінницької області
Білик Тетяна Миколаївна
Тема: Слухання і відтворення української народної казки « Рукавичка». Ознайомлення з жанровою специфікою. Робота з дитячою книжкою.
Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота. Виготовлення сюжетних казкових аплікацій з використанням шаблонів. « Рукавичка».
Мета: формувати ключові компетентності:
Вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, доводити роботу до кінця; загальнокультурної - дотримуватися
норм мовленнєвої культури, звязно висловлюватися в контексті змісту;
соціальної – проектувати стратегію своєї поведінки з урахуванням інтересів і потреб інших, продуктивно співпрацювати у групі;
пізнавальна – формувати мовленнєву компетентність: здатність сприйняття на слух та відтворення змісту української народної казки «Рукавичка», вміння працювати з дитячою книжкою, визначати жанрову специфіку та головну думку твору.
Предметно-перетворювальна – формування вміння визначати послідовність дій під час створення сюжетної казкової аплікації з дотримуванням безпечних прийомів ручної праці та економного використання матеріалів, розвиток творчих здібностей та виховання працьовитості.
Емоційна: створити емоційно- ціннісну атмосферу на уроці, формувати вміння голосом інтонувати героїв казки.
Психомоторну: формувати навички командної роботи, уміння виконувати дії за інструкцією.
Обладнання: книжка « Рукавичка», картинки, ілюстрації до казки, маски тварин, кольоровий папір, ножиці, клей, шаблони, DVD,телевізор.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Звучить музика «В гостях у казки».
-На уроці- казці вас вітаю.
Гарного настрою всім нам бажаю.
II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Казок чимало є на світі.
Веселих, добрих і сумних.
Хіба ми можемо прожити
Скажіть, хоч день, хоч два без них? (Ні)
-Насправді, без казок усім важко: і малим, і дорослим. Казка прийшла до нас із давніх- давен. Передавалася вона з вуст у вуста, з покоління в покоління. Український народ любив казки, тому придумав їх багато. У казкових героях він втілював людей, висміював або возвеличував їхні вчинки, риси характеру. Казка вчить нас робити добро і любити один одного. Справедливо помічено, що той, хто вірить у казки - щасливий. Казка- це глибока і мудра книга життя, у якій добро завжди перемагає зло.
-А ви любите слухати казочки?
- А як вони розпочинаються і закінчуються зазвичай?
- Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з однією казкою. А назву її ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:
Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна. Невеличка.
Це чудова… ( рукавичка).
-Так, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми будемо не тільки слухати казку « Рукавичку», але й відтворювати цю казку в ролях і продовжимо роботу з папером і ножицями, колективно виготовимо сюжетну композицію до казки « Рукавичка».
III. Актуалізація опорних знань.
Мовна розминка
1.Артикуляційні вправи
Як співає соловей? (фіть-фіть-фіть)
Як гуде жук?(жу-жу-жу)
Як шумить вітер?(ш-ш-ш)
Як дзижчить комарик?(дз-дз-дз)
2. Читання складів на одному диханні.
Ра- ро- ру- ри- рі- ре. Рам- ром- рум- рим- рім- рем.
3. Читання слів – блискавок.
Ліс, сова, лава, коса слон, сосна, сокіл, вікно.
Звуковий аналіз слів: сокіл, вікно, слон.
4.Робота над загадками.
-А зараз перевіримо, які ще казки ви знаєте:
Дід і баба тут стоять,
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк. («Ріпка».)
Одяг весь у попелі,
Мачуха все лається,
Сестри насміхаються. («Попелюшка».)
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
« Я вам золоте знесу».( «Курочка Ряба».)
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім нескладна,
Казка ця усім відома
Про кого скажіть вона? («Івасик – Телесик».)
Із віконця скік та скік,
Втік від баби і від діда
До лисички на язик? («Колобок».)
IV. Знайомство з будовою книжки. Робота з дитячою книжкою.
Розгляд книжки з текстом української народної казки «Рукавичка».
- Розглянемо книгу. Починаємо з обкладинки:
-Що написано на ній? (Назва книжки - « Рукавичка»)
- Давайте, пригадаємо,будову книжки.
Діти розглядають книжку «Рукавичка».
V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
- Чи сподобалося вам сьогодні дивитися книжку?
- Чому? Так, тому що було дуже багато картинок - ілюстрацій, а маленькі діти, які не вміють читати, дуже люблять дивитися ілюстрації.
1. Вправа « Вмикаємо телевізор»
-Тож, сідайте зручненько. В ефірі програма « В гостях у казки».
Послухайте українську народну казку « Рукавичка».
2. Бесіда за змістом казки.
-Діти, вам сподобалась казка « Рукавичка»?
-Де взялася в лісі рукавичка?
-Які тварини залізли в дідусеву рукавичку?
-Кого не хотіли пускати звірі в рукавичку?
-Чим закінчується казка?
Фізкультхвилинка
Засиділись в царстві казки.
Встали дружно. Без підказки
Лінь, як пил, струхнули з себе,
Відпочити всім нам треба!
Пострибаємо дружненько
І покрутимось хутенько.
Раз-два-три-чотири-п 'ять.
Починаймо присідать.
Руки вгору, вбоки, вниз,
До роботи вмить берись!.
3. Робота в групах.
-Які з тварин не є героями казки «Рукавичка»? Закресліть їх на малюнку.
VII. Робота над створенням сюжетної казкової аплікації.
1. Перегляд демонстративного матеріалу.
2. Обговорення етапів виконання аплікації.
3. Повторення правил безпеки на уроці під час роботи з клеєм та ножицями.
Правила користування ножицями:
а) ножиці - це небезпечний інструмент, поводитись з ними треба обережно;
б) на робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти;
в) не тримай ножиці вістрями догори;
д) передавай ножиці закритими і кільцями вперед;
е) не можна класти пальці лівої руки на лінію розрізу. Слід стежити, щоб пальці не потрапляли під лезо;
є) шматочки невикористаного паперу не викидати, а скласти у папку для матеріалів з трудового навчання
Правила користування клеєм:
1) клей треба наносити пензликом від середини до країв;
2) при потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою;
3) для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою;
4) закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити;
5) не можна торкатися брудними рукам обличчя, очей під час роботи з клеєм. Руки при необхідності негайно помити.
VIII. Самостійна практична діяльність учнів.
Учні з допомогою кольорового паперу і шаблонів виготовляють тварин.
Гімнастика для пальчиків «Трудівники ».
На роботу
Старший встав - не лінувався.
Вказівний за ним піднявся –
Розбудив сусід його.
Той - свого, а той свого.
Встали вчасно вci брати –
На роботу треба йти. (Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: „Встали вчасно вci..." широко розставати nальцi).
Продовження самостійної роботи учнів.
IX. Узагальнення й закріплення вивченого.
1.Перегляд мультфільму« Ріпка».
2.Бесіда за переглядом казки.
- Скільки було героїв казки?
-Розташуйте їх по порядку, тобто хто за ким підходив до рукавички.
-Хто з героїв казки вам найбільше сподобався, чому?
-Хто знайшов рукавичку?
-Як би ви змінили кінцівку казки?
3. Виготовлення колективної сюжетної казкової композиції та відтворення змісту казки «Ріпка» в особах.
Фізкультхвилинка
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці). І тихо сіли….
Гра «Додай слово»
Діти ходили, діти гуляли,
Дружно у парку казку... (шукали).
Може, під кущиком, чи під місточком,
Може, накрилась кленовим (листочком),
Хлопці гасали, бешкетували.
Що ви? Це казку вони (наздогнали).
Казко, постій, гей, озовися!
Та не жартуй з нас, в клас (повернися)!
Казка із сонечком в небо злетіла,
Ні, нашу казку кізонька (з`їли).
Та слава Богу, казка знайшлася.
Будем старатись, щоб гарна (вдалася)! ( В Сухомлинський).
Діти закінчують колективну сюжетну композицію до казки « Рукавичка».
X. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа « Незакінчені речення».
-Сьогодні на уроці ми познайомилися із казкою …
-Ця казка мені подобається тим, що…
-Найбільше на уроці мені вдалося……
-Ця казка вчить нас…
-Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть,
Бо з друзями завжди цікаво
І весело у світі жить.
Використала інтернет ресурси:
https://svitmam.ua/user/olenakfyak/posts/32711
https://www.youtube.com/watch?v=VMJ9fJcYpdU
https://www.google.com.ua/search?q