14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Конспект інтегрованого уроку з української мови та трудового навчання

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку з української мови та трудового навчання за оновленою Програмою на тему: Слухання і відтворення української народної казки « Рукавичка». Ознайомлення з жанровою специфікою. Робота з дитячою книжкою. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота. Виготовлення сюжетних казкових аплікацій з використанням шаблонів. « Рукавичка»."

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 Інтегрований урок з української мови та трудового навчання  в  1 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Підготувала вчитель початкових класів                                                                                                                           

                                           загальноосвітнього навчально- виховного

                                            комплексу I-III ступенів «школа- дитячий

                                             садок» №6 Козятинської міської ради

      Вінницької області

                                             Білик Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

 

Тема: Слухання і відтворення української народної казки « Рукавичка». Ознайомлення з жанровою специфікою. Робота з дитячою книжкою.

Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота. Виготовлення сюжетних казкових аплікацій з використанням шаблонів. « Рукавичка».

Мета: формувати ключові компетентності:

Вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, доводити роботу до кінця; загальнокультурної - дотримуватися

норм мовленнєвої культури, звязно висловлюватися в контексті змісту;

соціальної – проектувати стратегію своєї поведінки з урахуванням інтересів і потреб інших, продуктивно співпрацювати у групі;

пізнавальна – формувати мовленнєву компетентність: здатність сприйняття на слух та відтворення  змісту української народної казки «Рукавичка», вміння працювати з дитячою книжкою, визначати  жанрову специфіку та головну думку твору.

Предметно-перетворювальна – формування вміння визначати послідовність дій під час створення сюжетної казкової аплікації з дотримуванням безпечних прийомів ручної праці та економного використання матеріалів, розвиток творчих здібностей та виховання працьовитості.

Емоційна: створити емоційно- ціннісну атмосферу на уроці, формувати вміння голосом інтонувати героїв казки.

Психомоторну: формувати навички командної роботи, уміння виконувати дії за інструкцією.

Обладнання: книжка « Рукавичка», картинки, ілюстрації до казки, маски тварин, кольоровий папір, ножиці, клей, шаблони, DVD,телевізор.

                                               Хід уроку

I. Організаційний момент.

Звучить музика «В гостях у казки».

-На уроці- казці вас вітаю.

Гарного настрою всім нам бажаю.

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-Казок чимало є на світі.

Веселих, добрих і сумних.

Хіба ми можемо прожити

Скажіть, хоч день, хоч два без них? (Ні)

-Насправді, без казок усім важко: і малим, і дорослим. Казка прийшла до нас із давніх- давен. Передавалася вона з вуст у вуста, з покоління в покоління. Український народ любив казки, тому придумав їх багато. У казкових героях він втілював людей, висміював або возвеличував їхні вчинки, риси характеру. Казка вчить нас робити добро і любити один одного. Справедливо помічено, що той, хто вірить у казки - щасливий. Казка- це глибока і мудра книга життя, у якій добро завжди перемагає зло.

-А ви любите слухати казочки?

- А як вони  розпочинаються і закінчуються зазвичай?

- Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з однією казкою. А назву її ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку:

Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісна. Невеличка.

Це чудова… ( рукавичка).

-Так, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми будемо не тільки слухати казку « Рукавичку», але й відтворювати цю казку в ролях і продовжимо роботу з папером і ножицями, колективно виготовимо сюжетну композицію до казки « Рукавичка».

III. Актуалізація опорних знань.

 Мовна розминка

1.Артикуляційні вправи 
Як співає соловей? (фіть-фіть-фіть)
Як гуде жук?(жу-жу-жу)
Як шумить вітер?(ш-ш-ш)
Як дзижчить комарик?(дз-дз-дз) 

2. Читання складів на одному диханні.

Ра- ро- ру- ри- рі- ре. Рам- ром- рум- рим- рім- рем.

3. Читання слівблискавок.

Ліс, сова, лава, коса слон, сосна, сокіл, вікно.

Звуковий аналіз слів: сокіл, вікно, слон.

4.Робота над загадками.

-А зараз перевіримо, які ще казки ви знаєте:

  • На городі, що за черга?

      Дід і баба тут стоять,

      Тягнуть щось перед собою

      І не витягнуть ніяк. («Ріпка».)

  • Ти впізнаєш вмить її –

       Одяг весь у попелі,

       Мачуха все лається,

       Сестри насміхаються. («Попелюшка».)

  • Маленьке, сіреньке,

  Біди наробило:

Щось біле, кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

    « Я вам золоте знесу».( «Курочка Ряба».)

  • В`ється річечка,

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя

Справа зовсім нескладна,

Казка ця усім відома

Про кого скажіть вона? («Івасик – Телесик».)

  • Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік,

     Втік від баби і від діда

     До лисички на язик? («Колобок».)

IV. Знайомство з будовою книжки. Робота з дитячою книжкою.

 Розгляд книжки з текстом української народної казки «Рукавичка».

- Розглянемо книгу. Починаємо з обкладинки:

 -Що написано на ній? (Назва книжки - « Рукавичка»)

- Давайте, пригадаємо,будову книжки.

  • Обкладинка (м’яка, тверда)
  • Титульний листок
  • Зміст
  • Анотація
  • Текст з ілюстраціями.

Діти розглядають книжку «Рукавичка».

V.  Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

- Чи сподобалося вам сьогодні дивитися книжку?

- Чому? Так, тому що  було дуже багато картинок - ілюстрацій, а маленькі  діти, які не вміють читати, дуже люблять дивитися ілюстрації.

1. Вправа « Вмикаємо телевізор»

-Тож, сідайте зручненько. В ефірі програма « В гостях у казки».

Послухайте українську народну казку « Рукавичка». 

2.  Бесіда за змістом казки.

-Діти, вам сподобалась казка « Рукавичка»?

-Де взялася в лісі рукавичка?

-Які тварини залізли в дідусеву  рукавичку?

-Кого не хотіли пускати звірі в рукавичку?

-Чим закінчується казка?

Фізкультхвилинка

Засиділись в царстві казки.

Встали дружно. Без підказки

Лінь, як пил, струхнули з себе,

Відпочити всім нам треба!

Пострибаємо дружненько

І покрутимось хутенько.

Раз-два-три-чотири-п 'ять.

Починаймо присідать.

Руки вгору, вбоки, вниз,

До роботи вмить берись!.

3. Робота в групах.

-Які з тварин  не є героями казки «Рукавичка»? Закресліть їх на малюнку.

 

Картинки по запросу картинки до казки рукавичка

 

VII. Робота над створенням сюжетної казкової аплікації.

  • А тепер ми почнемо роботу над створенням сюжетної аплікації. Учитель показує зразки сюжетної аплікації, а учні відповідають, з яких казок вони взяті.
  • Аплікації, на яких зображені якісь події, уривки з казок, називаються сюжетними.

1. Перегляд демонстративного матеріалу.

2. Обговорення етапів виконання аплікації.

  • Вирізання героїв казки з допомогою шаблонів.
  • Приклеювання елементів.
  • Створення колективної композиції.

3. Повторення правил безпеки на уроці під час роботи з клеєм та ножицями. 

 

Правила користування ножицями:

а) ножиці - це небезпечний інструмент, поводитись з ними треба обережно;

б) на робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти;

в) не тримай ножиці вістрями догори;

д) передавай ножиці закритими і кільцями вперед;

е) не можна класти пальці лівої руки на лінію розрізу. Слід стежити, щоб пальці не потрапляли під лезо;

є) шматочки невикористаного паперу не викидати, а скласти у папку для матеріалів з трудового навчання

Правила користування клеєм:

1) клей треба наносити пензликом від середини до країв;

2) при потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою;

3) для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою;

4) закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити; 

5) не можна торкатися брудними рукам обличчя, очей під час роботи з клеєм. Руки при необхідності негайно помити.

 

VIII. Самостійна практична діяльність учнів.

Учні з допомогою кольорового паперу  і шаблонів виготовляють тварин.

 

Гімнастика для пальчиків «Трудівники ».

На роботу

Старший встав - не лінувався.

Вказівний за ним піднявся –

Розбудив сусід його.

Той - свого, а той свого.

Встали вчасно вci брати –

На роботу треба йти. (Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, починаючи з великого. А зі словами: „Встали вчасно вci..." широко розставати nальцi).

 

Продовження  самостійної роботи учнів.

IX. Узагальнення й закріплення вивченого.

1.Перегляд мультфільму« Ріпка».

2.Бесіда за переглядом казки.

- Скільки було героїв казки?

-Розташуйте їх по порядку, тобто хто за ким підходив до рукавички.

-Хто з героїв казки вам найбільше сподобався, чому?

-Хто знайшов рукавичку?

-Як би ви змінили кінцівку казки?

 

 

 

H:\фото 1 клас 2017\20171206_104034.jpg

3. Виготовлення колективної сюжетної казкової композиції та відтворення змісту казки «Ріпка» в особах.

 

H:\фото 1 клас 2017\20171206_103148.jpg

 

Фізкультхвилинка

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці). І тихо сіли….

H:\фото 1 клас 2017\20171206_103047.jpg

 

H:\фото 1 клас 2017\20171206_104011.jpg

 

  Гра «Додай слово»

Діти ходили, діти гуляли,

Дружно у парку казку... (шукали).

Може, під кущиком, чи під місточком,

Може, накрилась кленовим (листочком),

Хлопці гасали, бешкетували.

Що ви? Це казку вони (наздогнали).

Казко, постій, гей, озовися!

Та не жартуй з нас, в клас (повернися)!

Казка із сонечком в небо злетіла,

Ні, нашу казку кізонька (з`їли).

Та слава Богу, казка знайшлася.

Будем старатись, щоб гарна (вдалася)!  ( В Сухомлинський).

 

Діти закінчують колективну сюжетну композицію до казки « Рукавичка».

X. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа « Незакінчені речення».

-Сьогодні на уроці ми познайомилися із казкою …

-Ця казка мені подобається тим, що…

-Найбільше на уроці мені вдалося……

-Ця казка вчить нас…

-Дружіть із казкою, малята,

 І між собою теж дружіть,

 Бо з друзями завжди цікаво

 І весело у світі жить.

 

Використала інтернет ресурси:                                           

 https://svitmam.ua/user/olenakfyak/posts/32711

https://www.youtube.com/watch?v=VMJ9fJcYpdU

https://www.google.com.ua/search?q

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
1379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку