Мета: розглянути умови розвитку європейської та східної архітектури, ознайомити з стилями, напрямами архітектури світу формувати вміння характеризувати стилі й напрями архітектури світу, порівнювати їх характерні особливості; розвивати аналітичне мислення, художній смак; активізувати пам'ять учнів; розглянути історичні умови розвитку античної скульптури, ознайомити учнів з особливостями скульптури Мікеланджело, навчити відрізняти засоби художньо - образної мови, характеризуватискульптурні твори, порівнювати їх характерні особливості; розвивати вміння самостійно аналізувати твори скульптури; виховувати духовність, шанобливе ставлення до скульптурних пам'яток людства.Використовуються інтерактивні технології.
11 клас
Урок №1
Тема:Архітектура світу.Скульптура –гімн людині.
Мета: розглянути умови розвитку європейської та східної архітектури, ознайомити з стилями, напрямами архітектури світу формувати вміння характеризувати стилі й напрями архітектури світу, порівнювати їх характерні особливості; розвивати аналітичне мислення, художній смак; активізувати пам’ять учнів; розглянути історичні умови розвитку античної скульптури, ознайомити учнів з особливостями скульптури Мікеланджело, навчити відрізняти засоби художньо - образної мови, характеризувати скульптурні твори, порівнювати їх характерні особливості; розвивати вміння самостійно аналізувати твори скульптури; виховувати духовність, шанобливе ставлення до скульптурних пам'яток людства.
Оснащення: підручник «Художня культура, 11кл.» авт. Назаренко Н.В. та інш., видав. «Оберіг», 2011р.;комп’ютер,презентації до теми уроку.
Тип уроку: комбінований,введення в тему.
Хід уроку.
Організація класу.
Привітання.
Намалюйте в зошиті смайлик,який відображає ваш настрій на початку уроку.
2 Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми розглянемо два види мистецтва. Здійснемо подорож до різних куточків світу.
3 Актуалізація опорних знань учнів.
Прийом «Мозковий штурм»
Назва цього виду мистецтва з грецької перекладається як будівництво.(архітектура)
Назва цього виду мистецтва з латинської перекладається як вирізаю,висікаю.(скульптура)
Назвіть художні стилі архітектури Середньовіччя.(романський та готичний).
Архітектура включає велику розмаїтість стилів,зокрема стилі епох,національні стилі,які обов’язково відображаються в індивідуальних стилях митців.
1 Перлини готики.
2 Взірці архітектури бароко.
3 Модерн в архітектурі
4 Культова арабсько-мусульманська архітектура.
5 Храми Індії, Далекого Сходу
6 Велика Китайська стіна
Заповнення таблиці «Архітектура світу.»
Перегляд презентації «Архітектура світу».
Прийом «Евриситична бесіда»
1 Знайдіть спільні та відмінні риси в готичних спорудах Західної Європи.
Визначте головну ознаку готичних соборів.
2 Назвіть ознаки стилю бароко.
Поміркуйте якими музичними творами можно озвічити архітектуру бароко.
3 Що вразило в архітектурних спорудах модерну?
4 Чому на вашу думку ,арабо-мусульманські країни змогли зберегти свою культуру майже без змін.
5 Характерні ознаки арабо-мусульманської архітектури.(мечеть,мінарет,слова Корана,стіни прикрашали гіпсовими пластинами.)
6 Порівняйте культові споруди архітектури Індії та арабо-мусульманської архітектури.
В чому полягають їх національні відмінності.
7 В яких країнах храми і монастирі гармонійно зливаються з садово-парковим ансамблем,розташованим поряд із храмом.
Скульптура- гімн людині.
Вислів про скульптуру підручник с.38
Перегляд презентації «Скульптура Древней Греции»
-Який внесок у розвиток світового мистецтва,особливо скульптури,внесла Стародавня Греція?
Уважно розгляньте зображення скульптур Проксителя.
Що є характерним для творів скульптора?
Презентація Мікеланжело Буаноротті.
Майстер ,геній епохи відродження разом із Леонардо да вінчі та Рафаелем.
Опишіть ваше ставлення до скульптури яка сподобалась найбільше.
Актуалізація набутих знань
Вправа «Знайди зайве»
Учитель демонструє зображення (3—4 скульптурних пам'ятки античного мистецтва та 1 скульптурну пам'ятку будь-якого іншого часу, наприклад, у стилях бароко чи ампір).
Завдання: знайти «зайвий» елемент та назвати твори античності, що зображено на репродукціях, та їх авторів.
VII. Підбиття підсумків уроку
1. Рефлексія
♦ Сьогодні на уроці я дізнався про...
♦ Я хотів би більше дізнатися про...
VIII. Домашнє завдання
Для всіх (групова робота). Учні класу об'єднуються у 5 груп. Кожна група має підготувати повідомлення:
група 1-ша «Історики» — загальна характеристика епохи Відродження;
група 2-га «Біографи Леонардо да Вінчі» — життєвий та творчий шлях Леонардо да Вінчі;
група 3-тя «Знавці творчості Леонардо да Вінчі» — найви- датніші твори Леонардо да Вінчі («Мадонна у скелях» («Мадонна у гроті»), «МонаЛіза» («Джоконда»), «Тайна вечеря»);
група 4-та «Біографи Рафаеля Санті» — життєвий та творчий шлях Рафаеля Санті;
група 5-та «Знавці творчості Рафаеля Санті» — найвидат- ніші твори Рафаеля Санті («Сікстинська Мадонна», «Прекрасна садівниця», «Афінськашкола»).
Індивідуальне : продовжити оформлення альбому «Культурна спадщина народів світу», доповнивши його сторінками «Антична скульптура», «Скульптури Мікеланджело Буонарроті — утілене відчуття форми».