Тема: Кліматичні пояси, типи клімату Атлантичного океану. Водні маси.
Органічний світ. Природні багатства океану. Проблема забруднення вод.
Цілі: сформувати знання учнів про природу Атлантичного океану, вивчити особливості клімату, властивості водних мас, органічний світ та природні багатства, визначити екологічні проблеми; розвивати критичне мислення, пам'ять, вміння аналізувати і робити висновки про головні закономірності життя океану, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, працювати з картою та додатковими джерелами знань; виховувати пізнавальну активність і самостійність, господарське ставлення до природних ресурсів, екологічне мислення.
Обладнання: фізична карта світу, кліматична карта світу, мультимедійна презентація, підручники, атласи, довідники, ілюстративний матеріал.
Основні поняття і терміни: клімат, кліматичний пояс, водні маси, течії, припливи, відпливи, планктон, нектон, бентос, природні ресурси.
Географічна номенклатура: течії – Гольфстрім, Північно – Атлантична, Канарська, Лабрадорська.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів
Прийом « Запитання – відповідь»
Учні ставлять запитання один одному відповідно плану попереднього уроку.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
- Вивчаючи природу Тихого океану , ви дізналися про надзвичайне різноманіття її природних компонентів. Значною мірою це різноманіття обумовлено особливостями географічного положення Тихого океану, територія якого розташована в межах майже всіх географічних поясів світу. Порівняння географічного положення Тихого та Атлантичного океанів дало нам змогу визначити багато спільних рис. Та чи буде природі Атлантики також притаманне розмаїття ? Чи існують екологічні проблеми Атлантичного океану ? На ці запитання ми відшукаємо відповідь на цьому уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
План
1.Кліматичні пояси та типи клімату Атлантичного океану.
2. Особливості водних мас.
3. Органічний світ океану.
4. Природні багатства.
5. Екологічні проблеми Атлантичного океану.
Презентація нового матеріалу
Прийом « Географічна лабораторія»
Завдання.
Використовуючи матеріал презентації, дослідіть:
« В океані є річка. Вона не пересихає навіть у найбільші посухи та не виходить із берегів під час найсильніших повеней». Наведіть аргументи за і проти такого порівняння.
ІV.Узагальнення і систематизація знань.
Прийом « Географічний практикум»
Нанесення на контурну карту теплих та холодних течій океану.
Визначення за атласом районів інтенсивного видобування корисних копалин та рибної ловлі і промислу морських тварин.
Прийом « Пошта».
Учні записують на аркуші паперу власну програму щодо запобігання виснаження багатств Атлантичного океану та передають один одному.
V. Підсумок уроку
Прийом « Розумний куб» - Атлантичний океан
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний текст підручника.
Скласти міні – оповідання про уявну подорож Атлантичним океаном.