Тема: Індійський океан. Особливості географічного положення. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Індійського і Тихого океанів. Дослідження Індійського океану. Рельєф дна.
Цілі: Сформувати знання учнів про головні особливості географічного положення океану, спільні та відмінні риси в порівнянні з Тихим, та їх наслідки для природи океанів та материків, що омиваються його водами, з’ясувати загальні особливості та закономірності поширення основних форм рельєфу дна океану; розвивати критичне мислення, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, працювати з картами атласу та контурними картами;виховувати зацікавлене ставлення до нових знань.
Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, підручники,
ілюстративний матеріал.
Основні поняття і терміни: світовий коло обіг води, Світовий океан, океан, море, затока, протока, материкові, вулканічні, коралові острови, півострів, риф, атол.
Географічна номенклатура: Аравійське море, затоки – Бенгальська, Перська;Суецький канал, острів Шрі – Ланка, Зондський глибоководний жолоб; підводні хребти – Західно- Індійський, Аравійсько- Індійський, Центрально- Індійський.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
Прийом « Географічна мозаїка»
Учні вибирають на окремих аркушах записану географічну номенклатуру теми або поняття та дають їм характеристику.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Найбільша у світі затока – Бенгальська, що в Індійському океані. Її площа – близько 2,2 млн. кв. км. У ній може розміститися чотири таких країн, як Україна.
В Індійському океані простягається найдовший у світі ланцюг коралових островів і рифів, до якого входять Лаккадівські, Мальдівські й Галапагос. Ці архіпелаги утворилися на тектонічному плато Мальдівського підводного хребта.
Тому, користуючись різними джерелами знань давайте дослідимо Індійський океан.
ІІ. Вивчення нового матеріалу:
Прийом « Учитель – учень»
Учні працюють в парах і виконують по черзі роль вчителя або учня, коментуючи слайди презентації нового матеріалу.
1 група – « Дослідники» .
Учні за планом дають характеристику географічного положення океану.
2 група – « Історики» .
Учні розповідають про історію дослідження океану.
3 група – « Геоморфологи».
Учні дають характеристику рельєфу дна океану.
Презентація вивчення нового матеріалу.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Прийом « Географічний практикум»
Нанесення на контурну карту назв географічних об’єктів Індійського океану.
Визначення та обговорення спільних та відмінних рис у географічному положенні океанів.
Прийом « Домашні заготовки» - учні розповідають цікавий матеріал про Індійський океан.
V. Підсумок уроку.
- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим було…
- Сьогодні я побачив ( зрозумів ), що…
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти кросворд на знання геономеклатури Індійського океану.