Урок на тему "Індійський океан.Географічне положення. Дослідження океану. Рельєф дна" з розділу "Океани" 7 клас.

Про матеріал
Розробка уроку містить інноваційні методи навчання, під час вивчення нового матеріалу використовується дослідницька робота.
Перегляд файлу

 

Тема: Індійський океан. Особливості географічного положення. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Індійського і Тихого океанів. Дослідження Індійського океану. Рельєф дна.

Цілі: Сформувати знання учнів про головні особливості географічного  положення океану, спільні та відмінні риси в порівнянні з Тихим, та їх наслідки для природи океанів та материків, що омиваються його  водами, з’ясувати загальні особливості  та закономірності  поширення основних форм рельєфу дна океану; розвивати критичне мислення, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, працювати з картами атласу та контурними картами;виховувати зацікавлене ставлення до нових знань.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, підручники,

                       ілюстративний матеріал.

Основні поняття і терміни: світовий коло обіг води, Світовий океан, океан, море, затока, протока, материкові, вулканічні, коралові острови, півострів, риф, атол.  

Географічна номенклатура: Аравійське море, затоки – Бенгальська, Перська;Суецький канал, острів Шрі – Ланка, Зондський глибоководний жолоб; підводні хребти – Західно- Індійський, Аравійсько- Індійський, Центрально- Індійський.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку

 

І.  Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Прийом « Географічна мозаїка»

Учні вибирають на окремих аркушах записану географічну номенклатуру теми або  поняття та дають їм характеристику.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Найбільша у світі затока – Бенгальська, що в Індійському океані. Її площа – близько 2,2 млн. кв. км. У ній може розміститися чотири таких країн, як Україна.

    В Індійському океані простягається найдовший у світі ланцюг коралових островів і рифів, до якого входять Лаккадівські, Мальдівські й Галапагос. Ці архіпелаги утворилися на тектонічному плато Мальдівського підводного хребта.

   Тому, користуючись різними джерелами знань давайте дослідимо Індійський океан.

 ІІ. Вивчення нового матеріалу:

Прийом « Учитель – учень»

Учні працюють в парах і виконують по черзі роль вчителя або учня, коментуючи слайди презентації нового матеріалу.

1 група – « Дослідники» .

Учні за планом дають характеристику географічного положення океану.

2 група – « Історики» .

 Учні розповідають про історію дослідження океану.

3 група – « Геоморфологи».

 Учні дають характеристику рельєфу дна океану.

 

Презентація вивчення нового матеріалу.

 

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

 Прийом « Географічний практикум»

Нанесення на контурну карту назв географічних об’єктів Індійського океану.

Визначення та обговорення спільних та відмінних рис у географічному положенні океанів.

Прийом « Домашні заготовки» - учні розповідають цікавий матеріал про Індійський океан.

 

V. Підсумок уроку.

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим було…

- Сьогодні я побачив ( зрозумів ), що…

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти кросворд на знання геономеклатури Індійського океану.

 

docx
Додав(-ла)
Луценко Тетяна
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку