Тема: Атлантичний океан.
Особливості географічного положення та кордони океану. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Атлантичного і Тихого океанів. Дослідження Атлантичного океану. Будова та рельєф дна.
Цілі: сформувати знання учнів про Атлантичний океан, дати характеристику його географічного положення за планом, вивчити історію дослідження океану , особливості будови та рельєфу дна;
розвивати критичне мислення, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, формувати практичні навички щодо складання порівняльних характеристик океанів та роботи з контурною картою; виховувати всебічно розвинену особистість, досвід толерантної поведінки, пізнавальної активності та самостійності.
Обладнання: фізична карта світу, мультимедійна презентація, підручники, атласи, контурні карти, додатковий матеріал.
Основні поняття і терміни: Світовий океан, море, затока, протока, острів, півострів, шельф, жолоб, рельєф, дно океану, підводний хребет.
Географічна номенклатура: острови – Гренландія, Ньюфаундленд, Ісландія, Великобританія, Ірландія, Великі Антильські, Бермудські, Зеленого Мису, Канарські; моря – Саргасове, Карибське, Середземне, Північне; затоки – Мексиканська, Біскайська, Гудзонова; підводні хребти – Північно - Атлантичний, Південно – Атлантичний; жолоб Пуерто – Рико.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Географічний диктант
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
З давніх часів європейці плавали водами Атлантичного океану задовго до епохи Великих географічних відкриттів. У наш час Атлантика не втратила свого значення: її просторами пролягають найважливіші шляхи сполучення між континентами, тому рух на них найінтенсивніший. Мабуть, це найбільший вивчений науковцями океан, адже в його водах проводиться більшість наукових досліджень. Протягом двох уроків ми будемо знайомитись з природою Атлантичного океану, визначати його особливості та порівнювати з Тихим океаном.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Презентація нового матеріалу.
Прийом « Діаграма Венна»
План
1. Вивчення географічного положення Атлантичного океану, порівняння його з Тихим океаном за планом.
Висновок. Назвати спільні та відмінні риси географічного положення.
2. Визначення основних періодів дослідження Атлантичного океану.
Висновок. Висловлюється власна думка щодо значення дослідження океану в різні періоди.
3. Вивчення будови та рельєфу дна.
Висновок. Назвати закономірності поширення основних форм рельєфу, визначити явища, пов’язаних із зоною Серединно – Атлантичного хребта, зазначення походження найбільших островів та глибоководних западин.
ІV.Узагальнення та систематизація знань.
1. Виступи учнів з додатковими повідомленнями до уроку.
2.Прийом «Географічний практикум»
Нанесення на контурну карту географічної номенклатури Атлантичного океану.
V. Підсумок уроку.
Дайте оцінку уроку
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти есе з теми
( високий рівень), сенкан ( достатній рівень).