Урок "Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату Африки"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уявлення про особливості клімату Африки; поглиблювати поняття про типи повітряних мас та кліматичні пояси Африки; вчити визначити причинно-наслідкові зв’язки між впливом океанічних течій та кліматом прибережних територій; формувати вміння визначити особливості клімату за кліматичними картами
Перегляд файлу

Дата:_______

Урок № 14

Клас 7

ТЕМА УРОКУ: Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату Африки

МЕТА УРОКУ:

  • освітня: формувати в учнів уявлення про особливості клімату Африки; поглиблювати поняття про типи повітряних мас та кліматичні пояси Африки; вчити визначити причинно-наслідкові зв’язки між впливом океанічних течій та кліматом прибережних територій; формувати вміння визначити особливості клімату за кліматичними картами;
  • розвиваюча: розвивати просторове і логічне мислення;
  • виховна:  заохочувати до самостійної пізнавальної діяльності учнів.

ОБЛАДНАННЯ: «Африка. Фізична карта», «Африка. Кліматична карта», атлас, графічна модель «Клімат Африки», підручник.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учні зможуть користуватися географічними картами як основним джерелом інформації; на основі опорних знань про клімат світу конкретизувати відомості про особливості формування клімату Африки в залежності від кліматотвірних чинників, з’ясувати закономірності розподілу сонячної радіації, температур повітря, атмосферного тиску та опадів на материку.

НОМЕНКЛАТУРА: течії  Канарська,  Бенгельська, Гвінейська, Мозамбіцька, мису Голкового, пустелі: Сахара, Наміб.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Організація уваги і роботи учнів.

 Учитель знайомить учнів зі змістом і завданнями уроку.

2. Інструктаж щодо оцінювання навчальної діяльності упродовж уроку

II. КОНТРОЛЬ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Активізація роботи учнів
  2. Поточна перевірка знань і вмінь учнів.

Коротке фронтальне письмове опитування:

Учні виконують завдання. Вчитель зачитує питання, після чого учні мають записати число, яке відповідає правильній відповіді, занесеній до таблиці.

 

1 В

Варіанти відповідей

2 В

1.

Річка Замбезі

5.

2.

Атлас

12.

3.

Драконові

6.

4.

Нафта

1.

5.

Докембрійська платформа

8.

6.

Тектонічні розломи

10.

7.

Капські

3.

8.

Вулкан Кіліманджаро

9.

9.

Гора Тубкаль

2.

10.

Рівнини

11.

11.

Процес фізичного вивітрювання

4.

12.

Алмаз

7.

Усне індивідуальне опитування:

  • Чому в Африці переважають рівнини?
  • Які корисні копалини знаходяться у північній частині материка. Поясніть, як це пов’язано з геологічною будовою материка.
  • Дати визначення тектонічної будови. Яка головна особливість геологічної будови Африки?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда:

  • Що таке клімат?
  • Назвіть кліматотвірні чинники?
  • Назвіть кліматичні пояси?
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Запитання учням:

  1. Чому африканці не бачать на своєму материку снігу?
  2. Чи змінився б клімат материка, якби екватор розташовувався північніше?
  3. Чи змінився б клімат Африки, якби з усіх боків вона була оточена великими водними просто­рами?

На це та багато інших питань ви зможете відповісти наприкінці уроку.

3. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

4.Сприймання, усвідомлення та осмислення нового матеріалу.

Розповідь вчителя про особливості клімату Африки.

C:\Users\User\Desktop\розробки уроків\7kl-geography-new-pestushko-uvarova-22.jpg

Графічна модель. Клімат Африки

Африка – найжаркіший материк планети. Це зумовлено тим, що більша його частина розташована у жаркому поясі. В Африці не буває холодних зим. Африканці майже не бачать на своєму материку снігу. Він може з’являтися в рідкісних  випадках у липні-серпні на крайньому півдні Африки, або випадає в грудні-лютому у високій частині гір Атлас.

Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.

Завдання 1. За кліматичними діаграмами скласти характеристику клімату та визначити його типи.

Кліматичний пояс

Характеристика

Екваторіальний

Екваторіальні повітряні маси. Жарка, волога погода. Опади 2000 мм (+25°С)

Субекваторіальний

Літом – екваторіальні повітряні маси, взимку – тропічні повітряні маси. Опадів випадає менше. Волого літом та сухо взимку (+25…+28° С)

Тропічний

Тропічні повітряні маси (сухе, гаряче повітря) (+40°С). Найбільша температура(+58°С)

Субтропічний

Літо сухе й жарке, зима тепла й волога (середземноморський клімат),(субтропічний вологий).

 

Розповідь вчителя.

Значне прогрівання території Африки, велика випаровуваність, 600 мм опадів на рік не дають змоги отримувати врожаї. У районах, де випадає 600-800 мм опадів, застосовують зрошення. В Україні території з такою кількістю вологи вважаються перезволоженими.

5.Визначення зворотного зв’язку мі учнями і вчителем.

Бесіда на тему «Кліматичні пояси Африки» (учні по черзі характеризують кожен із кліматичних поясів за виконаною таблицею, вчить ставить уточнюючі запитання).

IV.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Оцінюється робота учнів на уроці.

V. КОМЕНТОВАНЕ ПОЯСНЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опрацювати §14.

Опрацювати запитання і завдання після параграфу.

 

Додатковий матеріал до уроку

Запитання:

  • На півночі Африки розташовані молоді гори…
  • В основі материка Африка лежить давня…
  • Зовнішні сили Землі, в результаті діяльності  яких були зруйновані гори, які раніше існували на місці Африкано-Аравійської платформи.
  • Східноафриканські розломи тягнуться через східну частину материка від затоки Акаба на півночі Червоного моря до річки…
  • Серед форм рельєфу на материку переважають…
  • Мінерал, найбільші світові родовища якого є саме в Африці…
  • Гори, о простягаються на південному сході Африки…
  • Найвища точка Атлаських гір…
  • Її активно добувають у таких країнах, як Лівія, Алжир, Ніґерія, Ґабон…
  • Гори, що простягаються на півдні Африки…
  • Найбільш піднятою є східна частина Африкано-Аравійської плити, саме тут утворилися найбільші у світі…
  • Найвища точка материка Африка.
docx
Додав(-ла)
Баран Людмила
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
2659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку