1
Тема : «Баскетбол»
Мета:
Навчальна: формувати предметні компетентності:
Розвивальна: розвивати ключові компетентності:
Виховна:
Завдання уроку:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Учні повинні розуміти:
Тип урока: урок застосування знань, навичок і умінь
Форми роботи: колективна, в парах, групова, індивідуальна.
Обладнання: проектор, ноутбук, баскетбольні м’ячі, секундомір, наочний матеріал.
Методи, прийоми: словесні-бесіда, дискусія; наочні – малюнки, відеофрагменти;, практичні – оздоровчо-фізкультурні вправи, інтерактивні: «Склади пазл», «Бліц-турнір», «Мозковий штурм», «Аукціон знань»; акмеологічні методи й прийоми стимулювання й мотивації: «Створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення», «створення ситуації змагань», «Підказка», «Коментар, що дає надію».
Місце проведення: спортивна зала.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозу-вання хв |
Організаційно-методичні вказівки |
|||
Підготовча частина (10-15 хв) |
||||||
1. |
Діти заходять у спортивну залу, розвішують домашні завдання. Привітання, повідомлення завдань уроку
Вимірювання ЧСС 1 |
2 хв
|
Звернути увагу на зовнішній стан учнів і стан здоров’я Перевірка домашнього завдання. 60 – 80 уд./хв. |
|||
2. |
Мозковий штурм: Для чого нам потрібен баскетбол? Де ми застосовуємо вивчені навички баскетболіста? Які якості розвиваються на заняттях з баскетболу? |
1 хв. |
Учні відповідають та аргументують свої відповіді (мотивація) |
|||
3. |
«Бліц – турнір»
|
1 хв. |
Питання по темі «Баскетбол» (правильні відповіді на екрані, додаток 2) |
|||
4. |
Теоретико – методичні знання
|
1 хв. |
Відеофрагмент «Технічні прийоми в баскетболі» |
|||
5. |
Організуючі вправи:
|
1 хв. |
Корекція постави чітке виконання поворотів |
|||
6. |
Вправи здоров’яформуючих технологій Пальчикова гімнастика |
1 хв. |
Вправа «Буфер»: підняти долоні рук, пальці нарізно, скласти їх разом на рівні груднини. Затримуючи дихання, з силою натиснути одну на одну долоні таким чином, щоб вони прогнулися. Потім, вдихаючи повітря, розслабити руки. |
|||
7. |
Бігова вправа (коловорот) |
2 хв. |
Учні повільно біжать у колоні по одному. За сигналом останній у колоні учень починає обганяти решту учнів. Щойно він стає першим, новий останній у колоні учень повторює його дії. |
|||
8.
|
Загальнорозвивальні вправи з м’ячем в русі:
Вимірювання ЧСС 2 |
3 хв.
|
Слідкувати за поставою, дотримуватися дистанції.
80-100 уд/хв. |
|||
9. |
Загальнорозвивальні вправи з м’ячем на місці:
1 – ліву ногу назад на носок, м'яч угору;
3-4 – те саме правою ногою.
1-4 – коловий рух руками з м'ячем ліворуч;
Вимірювання ЧСС 3 |
3 хв.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р.
4-5 р.
8-10 р. |
Не заважати одне одному. Ногу в коліні не згинати.
Узгоджувати рухи руками та ногами.
Із великою амплітудою.
У повільному темпі, не нахилятися вперед.
Малювати м'ячем «вісімку».
Утримувати рівновагу.
120 – 140 уд. хв. |
|||
Основна частина (25-30 хв) |
||||||
1. |
Вправи здоров’яформуючих технологій Пальчикова гімнастика |
1 хв. |
Вправа «Буфер». 1.Скласти разом великий та вказівний пальці кінчиками, із зусиллям натиснути один на одного, згинаючи їх зовні. 2. Так само – для великого та середнього пальців. 3. Так само – для великого та безіменного пальця. 4. Так само – для великого та мізинця. 5. Кінчиком великого пальця із силою надавити на основи всіх пальців по черзі. |
|||
2. |
Різновиди передач м’яча в парах.
|
5 хв.
|
Контроль за простором, безпекою виконання. Різновиди передач, швидкісне виконання |
|||
3. |
Різновиди ведення м'яча:
|
5 хв. |
Диференціація Високий рівень – низький відскок. Достатній рівень – стандартний відскок. Низький рівень – як зручно учневі. |
|||
4. |
Кидки м'яча в кошик:
Вимірювання ЧСС 4 |
3 хв. |
Слідкувати за правильним виконанням вправ
140 – 160 уд. хв. |
|||
5. |
Рухлива гра «Кмітливий баскетболіст» Естафета з веденням м’яча між стійками, відповідь на одне запитання щодо правил гри в баскетбол записують на коміксах і повернення назад, передаючи м’яч наступному гравцеві. |
3 хв. |
Запитання – у вигляді тестів. Перевірка знань правил баскетболу (Додаток 1). Високий рівень – передача від груді. Середній рівень – від підлоги. Низький рівень – як зручно учневі. Перемагає команда, яка фінішує першою. |
|||
6. |
Рухлива гра «Збережи свій м'яч»
Вимірювання ЧСС 5
|
5 хв. |
Кожен гравець веде свій м'яч, одночасно намагається вибити м'яч суперника (Диференціація – обмеження простору). Перемагає той, у кого залишився м'яч. 140 – 160 уд/хв. Звернути увагу на зовнішній вигляд дітей. |
|||
Заключна частина (8 хв.) |
||||||
1. |
Діти збираються до кола, займають зручні місця. Підбиття підсумків Виявлення кращих. Виставлення оцінок.
Вправа «Продовжи речення»:
Гра «Аукціон»
(Помаранчевий колір стає жовто-блакитним після правильної відповіді) |
2 хв
2 хв |
Проаналізувати відповіді на запитання з правил гри в баскетбол. Визначити кращих учнів, звернути увагу на спільні помилки.
За кожну правильну відповідь учень отримує «баскетбольний м’ячик». Переможця визначають за найбільшою кількістю «м’ячів» (баскетбольні м’ячики з написами). Орієнтовні питання:
|
|||
2. |
Домашнє завдання
Вимірювання ЧСС 6 |
1 хв. |
Основна група: підготовити повідомлення про відомих баскетболістів у вигляді реферату; Підготовча група: вивчити баскетбольні клуби України; Спеціальна група: вивчити правила гри. 80 – 90 уд/хв. |
|||
3. |
Релаксаційна вправа «Гарний настрій»
Організований вихід зі спортивної зали |
1 хв
2 хв |
Вірш (Додаток 3)
|
|||