Урок на тему:"Баскетбол"

Про матеріал
Розробка уроку з фізичної культури на тему: "Баскетбол". Використано такі методи, прийоми: словесні-бесіда, дискусія; наочні – малюнки, відеофрагменти;, практичні – оздоровчо-фізкультурні вправи, інтерактивні: «Склади пазл», «Бліц-турнір», «Мозковий штурм», «Аукціон знань»; акмеологічні методи й прийоми стимулювання й мотивації: «Створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення», «створення ситуації змагань», «Підказка», «Коментар, що дає надію».
Перегляд файлу

1

 

Тема : «Баскетбол»

Мета:

Навчальна:  формувати предметні компетентності:

  • здоров’язберігаючу: навички збереження, зміцнення здоров'я та дбайливого ставлення до нього;
  • навчально-пізнавальну (компетентності рухової дії) – розширення рухового досвіду, удосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній діяльності;
  • інформаційно-інтелектуальну – уміння працювати з різною інформацією, застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях.

Розвивальна: розвивати  ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою (і рідної у разі відмінності): уміння правильно використовувати термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою.
  • математичну компетентність: уміння здійснювати самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізувати швидкість, відстань, траєкторію тощо.
  • уміння вчитися впродовж життя: уміння досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні; розуміння потреби постійного фізичного вдосконалення.
  • ініціативність і підприємливість: уміння боротися, здобувати чесну перемогу та з гідністю приймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізувати різні ролі в ігрових ситуаціях.
  • соціальна та громадянська компетентності: уміння спілкуватися у різних ситуаціях, дотримуватися правил чесної гри; пам’ятати, що головна перемога – це перемога над собою.
  • обізнаність та самовираження у сфері культури: уміння удосконалювати культуру руху.
  • екологічна грамотність і здорове життя: уміння свідомо ставитися до власного здоров'я та здоров'я інших; організовувати гру чи інші види діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності, усвідомлення дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконання фізичних вправ, значення рухової активності в житті людини для покращення здоров'я, самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотримуватися правил безпечної поведінки під час уроку.

Виховна:

  • виховувати інтерес до занять фізичною культурою, дисциплінованість, наполегливість у досягненні мети;
  • виховувати відповідальність за своє життя і життя оточуючих;
  • виховувати інтерес до використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;
  • виховувати морально-виховні якості та позитивне ставлення до оточуючої дійсності.

Завдання уроку:

Учні повинні знати:

  • правила безпеки життєдіяльності на уроках фізичної культури;
  • різновиди баскетбольних вправ, переміщень, ведення м'яча;
  • техніку виконання передач в баскетболі.

Учні повинні вміти:

  • працювати в групах, парах;
  • працювати з різною інформацією;
  • виконувати баскетбольні вправи та використовувати їх у подальшій ігровій діяльності;
  • удосконалювати навички життєво необхідних рухових дій.

Учні повинні розуміти:

  • важливість дотримання безпеки життєдіяльності під час самостійних занять фізичними вправами;
  • роль фізичних вправ в житті людини і їх вплив на організм дитини.

Тип урока:  урок застосування знань, навичок і умінь

Форми роботи: колективна, в парах, групова, індивідуальна.

Обладнання: проектор, ноутбук, баскетбольні м’ячі, секундомір, наочний матеріал.

Методи, прийоми:  словесні-бесіда, дискусія; наочні – малюнки, відеофрагменти;, практичні – оздоровчо-фізкультурні вправи, інтерактивні: «Склади пазл», «Бліц-турнір», «Мозковий штурм», «Аукціон знань»; акмеологічні методи й прийоми стимулювання й мотивації: «Створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення», «створення ситуації змагань», «Підказка», «Коментар, що дає надію».

Місце проведення: спортивна зала.

п/п

Зміст уроку

Дозу-вання

хв

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (10-15 хв)

1.

Діти заходять у спортивну залу, розвішують домашні завдання.

Привітання, повідомлення завдань уроку

 

 

Вимірювання ЧСС 1

2 хв

 

 

 

Звернути увагу на зовнішній стан учнів і стан здоров’я

Перевірка домашнього завдання.

60 – 80 уд./хв.

2.

Мозковий штурм:

Для чого нам потрібен баскетбол?

Де ми застосовуємо вивчені навички баскетболіста?

Які якості розвиваються на заняттях з баскетболу?

1 хв.

Учні відповідають та аргументують свої відповіді (мотивація)

3.

«Бліц – турнір»

 

1 хв.

 Питання по темі «Баскетбол» (правильні відповіді на екрані, додаток 2)

4.

Теоретико – методичні знання

  1. Заступ за лінії майданчика.
  2. Пробіжка.
  3. Помилка при виконанні подвійного кроку.
  4. Подвійне ведення м’яча.
  5. Пронос м’яча.

1 хв.

Відеофрагмент

«Технічні прийоми в баскетболі»

5.

Організуючі вправи:

  • стройові вправи;
  • вправи на увагу.

1 хв.

Корекція постави

чітке виконання поворотів

6.

Вправи здоров’яформуючих технологій

Пальчикова гімнастика

1 хв.

Вправа «Буфер»: підняти долоні рук, пальці нарізно, скласти їх разом на рівні груднини. Затримуючи дихання, з силою натиснути одну на одну долоні таким чином, щоб вони прогнулися. Потім, вдихаючи повітря, розслабити руки.

7.

Бігова вправа (коловорот)

2 хв.

Учні повільно біжать у колоні по одному. За сигналом останній у колоні учень починає обганяти решту учнів. Щойно він стає першим, новий останній у колоні учень повторює його дії.

8.

 

 

Загальнорозвивальні вправи з м’ячем в русі:

  1. Обертання м'яча в руках.
  2. Жонглювання м’ячем: перекид м'яча з руки на руку.
  3. Обертання м'яча навколо тулуба.
  4. Обертання м'яча навколо правої/лівої ноги.
  5. М'яч в руках – повороти вправо/вліво.
  6. Ведення м'яча, біг з м’ячем.
  7. Біг з високим підніманням стегна.
  8. Біг з закидуванням гомілки.
  9. Біг приставним кроком.

 

 

Вимірювання ЧСС 2

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за поставою, дотримуватися дистанції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80-100 уд/хв.

9.

Загальнорозвивальні вправи з м’ячем на місці:

  1. В.п. – стійка, м’яч унизу:

1 – ліву ногу назад на носок, м'яч угору;

  1. – в.п.;

3-4 – те саме правою ногою.

  1. В.п. – те саме:
  1. – ліву ногу в сторону, м'яч уперед;
  2. – в.п.;
    1.         – те саме правою ногою.
  1. В.п. – стійка, ноги нарізно, м'яч угору:

1-4 – коловий рух руками з м'ячем ліворуч;

  1.         – те саме праворуч;
  1. В.п. – те саме, м'яч за головою:
    1. – нахил ліворуч;
    1.         – те саме праворуч;
  2. В.п. – широка стійка ноги нарізно, нахил тулуба вперед, м'яч на підлозі в руках. Рухи м'яча по підлозі навколо лівої та правої стопи;
  3. В.п. – стійка, м'яч унизу:
  1. – присід,  м’яч уперед;
  2. – В.П.;
  3. – присід, м'яч уперед;
  4. – стрибком набути В.П.

 

Вимірювання ЧСС 3

3 хв.

 

 6-8 р.

 

 

 

6-8 р.

 

 

 

 

6-8 р.

 

 

 

6-8 р.

 

 

4-5 р.

 

 

8-10 р.

Не заважати одне одному. Ногу в коліні не згинати.

 

 

 

 

Узгоджувати рухи руками та ногами.

 

 

 

Із великою амплітудою.

 

 

 

У повільному темпі, не нахилятися вперед.

 

Малювати м'ячем «вісімку».

 

Утримувати рівновагу.

 

 

 

120 – 140 уд. хв.

Основна частина (25-30 хв)

1.

Вправи здоров’яформуючих технологій

Пальчикова гімнастика

1 хв.

Вправа «Буфер». 1.Скласти разом великий та вказівний пальці кінчиками, із зусиллям натиснути один на одного, згинаючи їх зовні.

2.  Так само – для великого та середнього пальців.

3. Так само – для великого та безіменного пальця.

4. Так само – для великого та мізинця.

5. Кінчиком великого пальця із силою надавити на основи всіх пальців по черзі.

2.

Різновиди передач м’яча  в парах.

 

 

5 хв.

 

Контроль за простором, безпекою виконання. Різновиди передач,

швидкісне виконання

3.

Різновиди ведення м'яча:

  • почергово правою та лівою рукою;
  • ведення в парах;
  • ведення м'яча з розстановкою «фішок».

5 хв.

Диференціація

Високий рівень – низький відскок.

Достатній рівень – стандартний відскок.

Низький рівень – як зручно учневі.

4.

Кидки м'яча в кошик:

  • однією рукою від плеча;
  • з обводкою фішек;
  • кидок м’яча в ціль.

 

Вимірювання ЧСС 4

3 хв.

 

Слідкувати за правильним виконанням вправ

 

 

140 – 160 уд. хв.

5.

Рухлива гра «Кмітливий баскетболіст»

 Естафета з веденням м’яча між стійками, відповідь на одне запитання щодо правил гри в баскетбол записують на коміксах і повернення назад, передаючи м’яч наступному гравцеві.

3 хв.

Запитання – у вигляді тестів. Перевірка знань правил баскетболу (Додаток 1).

Високий рівень – передача від груді.

Середній рівень – від підлоги.

Низький рівень – як зручно учневі.

Перемагає команда, яка фінішує першою.

6.

Рухлива гра «Збережи свій м'яч»

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС 5

 

5 хв.

Кожен гравець веде свій м'яч, одночасно намагається вибити м'яч суперника (Диференціація – обмеження простору). Перемагає той, у кого залишився м'яч.

140 – 160 уд/хв.

Звернути увагу на зовнішній вигляд дітей.

Заключна частина (8 хв.)

1.

Діти збираються до кола, займають зручні місця.

Підбиття підсумків

Виявлення кращих.

Виставлення оцінок.

 

Вправа  «Продовжи речення»:

  • я дізнався на уроці…
  • я не вмів, а тепер умію…
  • мені найбільше сподобалось…
  • найбільші труднощі я відчував…

Гра «Аукціон»

 

(Помаранчевий колір стає жовто-блакитним після правильної відповіді)

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

Проаналізувати відповіді на запитання з правил гри в баскетбол. Визначити кращих учнів, звернути увагу на спільні помилки.

 

 

 

 

За кожну правильну відповідь учень отримує «баскетбольний м’ячик». Переможця визначають за найбільшою

кількістю  «м’ячів»

 Картинки по запросу баскетбольный мяч Картинки по запросу баскетбольный мяч Картинки по запросу баскетбольный мяч(баскетбольні м’ячики з написами).

Орієнтовні питання:

  1. мета гри;
  2. тривалість гри;
  3. склад команди;
  4. розміри майданчика;
  5. вага м'яча;
  6. кількість суддів.

2.

Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС 6

1 хв.

Основна група: підготовити повідомлення про відомих баскетболістів у вигляді реферату;

Підготовча група: вивчити баскетбольні клуби України;

Спеціальна група: вивчити правила гри.

80 – 90 уд/хв.

3.

Релаксаційна вправа «Гарний настрій»

 

 

Організований вихід зі спортивної зали

1 хв

 

 

2 хв

Вірш (Додаток 3)

 

 

doc
Додано
15 березня 2020
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку