Тема: Беру різнобарвну палітру і землю малюю мою. Виражальні можливості кольору. Виконання пейзажу за власним бажанням та задумом (гуаш).
Навчальна мета: формувати навички роботи з фарбами.
Розвивальна мета: розвивати уміння створювати пейзаж за власним задумом
Виховна мета: виховувати любов до рідної землі, та іі всю красу
Обладнання: акварельні фарби, пензлі, баночка для води,палітра, альбом для малювання формату А4.
План уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань
3. Завдання уроку
4. Практична робота «Моя земля»
5. Підсумок уроку, виставка робіт.
1.Організаційний момент.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок!
Подивіться всі на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи?
Всі бадьорі? Молодці!
Мене звати Ірина Володимирівна , розпочнемо наш урок. Сьогодні на уроці образотворчого мистецтва ми пригадаємо знання з кольорознавства: колорит, споріднені та контрастні кольори.
2. Актуалізація опорних знаньз кольорознавства (колорит картин).
Кольорові сни часто сняться творчим людям. Вони навіть про них пишуть у своїх творах . Ось як свій сон описав поет Вадим Крищенко:
Приснилось мені зелений сон –
Зелений зір, зелена дума.
І угорі – під горизонтом –
Зелена віть стрункого дуба,
Зелених яблук пелена –
Аж у роті терпко защеміло…
Опишіть картину, яку ви уявили, слухаючи вірш.
Яку роль у вірші відіграє слово «зелений»?
Як фарби слід написати картину-ілюстрацію до вірша, щоб вирізати зелені предмети?
Щоб написати картину-ілюстрацію до цього «зеленого» вірша, слід використати різні відтінки зеленого кольору, тобто створити відповідний колорит.
- Що таке колорит?
Колорит - це гармонійне поєднання кольорів, а також загальне колірне вирішення картини. Колорит живописного твору є виявом його настрою.
Актуалізація знань з кольорознавства
У попередніх класах ми вже зустрічалися з пейзажами. Пригадайте, що це таке. Подивіться на пейзаж і скажіть, що цікавого та нового ви помітили.
Це пейзаж Лесі Козлової
Яка пора року описана в ньому?
Що є композиційним центром картини?
Який колорит картини?
Опишіть образ, створений художницею.
Скажіть,чи можна назвати цю роботу «Зеленим сном».
Актуалізація знань з кольорознавства (споріднені кольори)
Молодий художник Чжан Бі Вінь познайомився з українськими Карпатами. З-під його вправного пензля вийшла картина «Бабина хата». Подивіться, скільки відтінків зеленого кольору у пейзажі! Навіть червоні плями мають зелений відтінок!
Пригадайте, як називають використані в одній роботі кольори, що дуже близько розташовані на колірному колі.
Використані в одній роботі кольори, що дуже близько розташовані на колірному колі, називають спорідненими.
Який образ створив художник у пейзажі?
Чи можна назвати цю роботу «Зеленим сном»?
Актуалізація знань з кольорознавства (контраст кольорів)
Як називають поєднання в одній роботі кольорів, що розташовані в колірному колі далеко один від одного?
Поєднання в одній роботі кольорів, що розташовані в колірному колі далеко один від одного, називають кольоровим контрастом.
Для чого художники використовують кольоровий контраст?
(А.Качина. «Зелена долина»)
В яку пору художниця змалювала ліс?
З якою метою вона використала кольоровий контраст?
Визначте колорит пейзажу?
3. Завдання уроку
Ми пригадали все, що знали про споріднені та контрасні кольори, їх використання. У мистецтві існує наука про кольори - кольорознавство. Надалі ми пізнаватимемо нові секрети кольорознавства, будемо часто зустрічатися з колірним колом. Завдання сьогоднішнього уроку: виконати пейзажну композицію «Моя земля». Уявіть пейзаж, описаний у вірші:
Немов у казці ліс стоїть бузково-синій.
В траві заплутались тумани сизі.
На лапи сосон впав осінній іній.
Вони поринули у сон осінньо-синій.
Лиш руда білочка, немов вогню промінчик
Стрибає-носить у дупла шишки і горішки,
Щоб взимку їй було і ситно і затишно.
І сонячне тепло їз кожушка не зникло.
4. Практична робота «Кольорові сни»
Розташовуємо формат аркуша згідно нашого задума - вертикально чи горизонтально. Починаючи з лінії горизонту, простим олівцем промальовуємо елементи композиції. Пам'ятаємо про правила розміщення предметів простору на аркуші паперу : у пейзажі є дальній, середній та ближній плани.
Наприкінці роботи варто приділити особливу увагу композиційному центру в пейзажі.
Промальовуємо деталі .
Наша пейзажна композиція повинна не тільки відобразити «всю красу землі» і передати настрій, а й мати охайний вигляд.
5.Підсумок уроку, виставка робіт.
Сьогодні, ми пригадали знання з кольорознавства: колорит, споріднені та контрасні кольори.
Сьогоднішні роботи помістить на виставку. Вам є що показати.
Це вміння працювати з фарбами та передавати настрій, створюючи пейзажні композиції.
Молодці! Дякую за увагу. До побачення.
План-конспект уроку
на тему :
«Беру різнобарвну палітру і землю малюю мою. Виражальні можливості кольору. Виконання пейзажу за власним бажанням та задумом (гуаш).»
4 клас
Тема: Беру різнобарвну палітру і землю малюю мою. Виражальні можливості кольору. Виконання пейзажу за власним бажанням та задумом (гуаш).
Навчальна мета: формувати навички роботи з фарбами.
Розвивальна мета: розвивати уміння створювати пейзаж за власним задумом
Виховна мета: виховувати любов до рідної землі, та іі всю красу
Обладнання: акварельні фарби, пензлі, баночка для води,палітра, альбом для малювання формату А4.
План уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань
3. Завдання уроку
4. Практична робота «Моя земля»
5. Підсумок уроку, виставка робіт.
1.Організаційний момент.
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок!
Подивіться всі на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи?
Всі бадьорі? Молодці!
Мене звати Ірина Володимирівна , розпочнемо наш урок. Сьогодні на уроці образотворчого мистецтва ми пригадаємо знання з кольорознавства: колорит, споріднені та контрастні кольори.
2. Актуалізація опорних знань з кольорознавства (колорит картин).
Кольорові сни часто сняться творчим людям. Вони навіть про них пишуть у своїх творах . Ось як свій сон описав поет Вадим Крищенко:
Приснилось мені зелений сон –
Зелений зір, зелена дума.
І угорі – під горизонтом –
Зелена віть стрункого дуба,
Зелених яблук пелена –
Аж у роті терпко защеміло…
Опишіть картину, яку ви уявили, слухаючи вірш.
Яку роль у вірші відіграє слово «зелений»?
Як фарби слід написати картину-ілюстрацію до вірша, щоб вирізати зелені предмети?
Щоб написати картину-ілюстрацію до цього «зеленого» вірша, слід використати різні відтінки зеленого кольору, тобто створити відповідний колорит.
- Що таке колорит?
Колорит - це гармонійне поєднання кольорів, а також загальне колірне вирішення картини. Колорит живописного твору є виявом його настрою.
Актуалізація знань з кольорознавства
У попередніх класах ми вже зустрічалися з пейзажами. Пригадайте, що це таке. Подивіться на пейзаж і скажіть, що цікавого та нового ви помітили.
Це пейзаж Лесі Козлової
Яка пора року описана в ньому?
Що є композиційним центром картини?
Який колорит картини?
Опишіть образ, створений художницею.
Скажіть,чи можна назвати цю роботу «Зеленим сном».
Актуалізація знань з кольорознавства (споріднені кольори)
Молодий художник Чжан Бі Вінь познайомився з українськими Карпатами. З-під його вправного пензля вийшла картина «Бабина хата». Подивіться, скільки відтінків зеленого кольору у пейзажі! Навіть червоні плями мають зелений відтінок!
Пригадайте, як називають використані в одній роботі кольори, що дуже близько розташовані на колірному колі.
Використані в одній роботі кольори, що дуже близько розташовані на колірному колі, називають спорідненими.
Який образ створив художник у пейзажі?
Чи можна назвати цю роботу «Зеленим сном»?
Актуалізація знань з кольорознавства (контраст кольорів)
Як називають поєднання в одній роботі кольорів, що розташовані в колірному колі далеко один від одного?
Поєднання в одній роботі кольорів, що розташовані в колірному колі далеко один від одного, називають кольоровим контрастом.
Для чого художники використовують кольоровий контраст?
(А.Качина. «Зелена долина»)
В яку пору художниця змалювала ліс?
З якою метою вона використала кольоровий контраст?
Визначте колорит пейзажу?
3. Завдання уроку
Ми пригадали все, що знали про споріднені та контрасні кольори, їх використання. У мистецтві існує наука про кольори - кольорознавство. Надалі ми пізнаватимемо нові секрети кольорознавства, будемо часто зустрічатися з колірним колом. Завдання сьогоднішнього уроку: виконати пейзажну композицію «Моя земля». Уявіть пейзаж, описаний у вірші:
Немов у казці ліс стоїть бузково-синій.
В траві заплутались тумани сизі.
На лапи сосон впав осінній іній.
Вони поринули у сон осінньо-синій.
Лиш руда білочка, немов вогню промінчик
Стрибає-носить у дупла шишки і горішки,
Щоб взимку їй було і ситно і затишно.
І сонячне тепло їз кожушка не зникло.
4. Практична робота «Кольорові сни»
Розташовуємо формат аркуша згідно нашого задума - вертикально чи горизонтально. Починаючи з лінії горизонту, простим олівцем промальовуємо елементи композиції. Пам’ятаємо про правила розміщення предметів простору на аркуші паперу : у пейзажі є дальній, середній та ближній плани.
Наприкінці роботи варто приділити особливу увагу композиційному центру в пейзажі.
Промальовуємо деталі .
Наша пейзажна композиція повинна не тільки відобразити «всю красу землі» і передати настрій, а й мати охайний вигляд.
5.Підсумок уроку, виставка робіт.
Сьогодні, ми пригадали знання з кольорознавства: колорит, споріднені та контрасні кольори.
Сьогоднішні роботи помістить на виставку. Вам є що показати.
Це вміння працювати з фарбами та передавати настрій, створюючи пейзажні композиції.
Молодці! Дякую за увагу. До побачення.
1