До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

"Конспект уроку з образотворчого мистецтва 4 клас на тему "Колір води.Подорож до моря"

Про матеріал

Відкритий нестандартний урко, урок з образотворчого мистецтва для початкової школи(4 клас). У конспекті спостерігається взаємодія образотворчого мистецтва, літератури, музики. Казковий елемент(рибка-задавака) ставить учням проблемне питання , яке учні повинні вирішити.

Перегляд файлу

  Розробка нестандартного уроку з образотворчого мистецтва

Тема уроку: «Колір води. Подорож до моря» (4 клас).

Мета:

Освітня:

Конгитивні (пізнавальні) – чуттєво-емоційне сприйняття, вміння бачити, відчувати навколишній світ, виявлення пізнавальної активності.

Креативні (творчі) – асоціативно-образне мислення, виявлення фантазії, уяви у створенні власних образів у художньо-практичній діяльності.

Методологічно-понятійні – логічне мислення, вміння оперувати і свідомо користуватися художньо-естетичної термінологією.

Комунікативні  – розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування, різноманітність творчих проявів.

Світоглядних – сприйняття цілісної картини світу, здатність цінувати національну самобутність різних народів.

Розвиваючі:

Полікультурні – оволодіння досягненнями культури, загальнолюдських цінностей.

Інформаційно-пізнавальна – вміння опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел.

Здоров`язберігаюча – підтримувати на належному рівні фізичний стан.

Міжпредметні зв'язки – використовувати отримані знання на уроках літератури, природознавства, художньої праці.

Продуктивної творчої дослідницької діяльності – стимулювання продуктивної творчої діяльності через створення ситуацій успіху, заохочення учнів.

Саморозвитку та самоосвіти – сприяти розвитку навичок самостійної роботи, активізувати творчу ініціативу.

Виховна – виховувати естетичне ставлення до творів мистецтва, природи.

Завдання:

1.Познайомити учнів з творчістю художника-мариніста І. К. Айвазовського.

2. Розвивати навички сприйняття і розуміння творів мистецтва, вчити відображати свої враження на площині аркуша мальовничо.

3. Розширювати знання учнів про пейзаж як самостійний жанр в мистецтві; розширювати палітру емоційно-чуттєвих асоціацій по відношенню до кольору та настрою картини.

4.Виховувати творчу активність, інтерес до мистецтва, акуратність в роботі.

Тип уроку – урок засвоєння нових знань

Методи: практичні (педагогічний малюнок), ілюстративно-пояснювальні, словесні (бесіда).

Технологія – сугестивная (емоції, ритм, інтонація), інноваційна (проблемна).

Форма проведення – урок-подорож з елементами казки.

Форма – індивідуальна, фронтальна, групова, парна.

Спосіб малювання – тематичне малювання по пам'яті.

Техніка малювання – живопис «по сухому», «по вологому».

Прийом живописної техніки – заливка, розтяжка.

Обладнання – комп'ютер з проектною установкою, аудіо-відеозапис.

Матеріали для вчителя: папір, фарби (гуаш), пензлики, баночка з водою, палітра, серветка.

Матеріали для учнів: фарби (гуаш, акварель), папір, баночка з водою, серветка, пензлики №10, №6, №12, палітра.

Візуальний ряд: репродукції картин Айвазовського, презентація, макет рибки, альбом-шаблон «Типи мазків», «відтінки моря».

Звуковий ряд: музика – «Шум прибою», «Море», Олена Білова «Різнобарвна пісня».

Словник уроку: марина, мариніст.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

– розрізняти поняття «марина» і «мариніст»;

– самостійно складати складні кольору;

– писати морські пейзажі.

                                                ЕПІГРАФ УРОКУ

                                                            Якщо море хлюпає в твоїй

                                                            душі, то неодмінно підуть

                                                   хвилі натхнення, виплескуючи на берег життя

                                                            гарні думки.

                                                                           Георгій Александров

                                                      Хід уроку

I. Орієнтація, мотивація діяльності.

1. Організаційний момент.

Вчитель. Ось дзвінок нам дав сигнал

Попрацювати  нам сказав!

Подивіться всі  на мене!

Для мандрівки час настав!

II. Ціліпокладання

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Тема. «Колір води. Подорож до моря».

Мета: Розвиток візуально – просторового мислення учнів, як форми емоційно-ціннісного освоєння світу, образного мислення, зорової пам'яті, спостережливості.

Розширити уявлення учнів про різновиди природного пейзажу.

Формувати навички підбору кольору і напрямки мазка для передачі стану водної поверхні, вміння передавати стан води за допомогою відтінків складного кольору.

Познайомити з творчістю художника-мариніста І. К. Айвазовського.

Виховувати естетичне ставлення до творів мистецтва, активізувати творчу ініціативу учнів.

2. Визначення очікуваних результатів.

Вчитель. Діти, що ж ви чекаєте від уроку?

(Можливі відповіді учнів: - Я хочу дізнатися, якого кольору морська вода....

-Я хочу навчитися писати морські пейзажі...

дізнатися, чим відомий І. К. Айвазовський)

3. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель.

Сьогодні ви закінчуєте свою подорож останнім місцем відвідування стане море. Ця тема нам близька, адже ми живемо на березі самого теплого і ласкавого Азовського моря. Адже воістину чаклунський калейдоскоп самих незвичайних поєднань кольорів, відблисків і плям ми бачимо на море і на небі. Кожен раз колір моря змінюється, і сьогоднішня подорож дозволить нам відкрити завісу таємниць морської води.

Рибка – задавака (під звуки булькання води)

Вчитель. Ой, діти, що це?

Так це рибка – задавака, цікаво, що вона робить у нас на уроці?

Рибка.

– Я дізналася, що ви зібралися до моря, відкрити таємницю кольору морської води. Чого вам там робити і дізнаватися мої таємниці - колір моря залежить тільки від мого настрою, і все тут. Спробуйте довести іншого!

Вчитель. Що ж, учні, після таких слів нам доведеться постаратися вирішити цю проблему. Успіху вам!

III. Реалізація мети.

1. Актуалізація і корекція опорних знань.

Завдання №1 «Створи стежку до моря» Щоб дістатися до моря, нам треба прокласти стежку з мушлів (один учень викладає стежку на дошці, спочатку  з мушлів основного кольору, а потім похідного) (завдання на листочку)

В цей час вчитель з учнями  грають  у  гру «Асоціації».

Завдання №2. З чим у вас асоціюється слово «море»?

Перевірка першого завдання.

Вчитель. За різнобарвною стежкою ми підійшли до моря і тепер можемо приступити до вирішення проблеми.

2. Сприйняття і первинне осмислення навчального матеріалу, зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.

Вчитель. Тема моря хвилювала багатьох поетів, художників, музикантів.

Український поет Анатолій Качан писав:

ШТОРМ

Не видно ні чайки,

Ані корабля,

Бо море сьогодні —

Мов чорна рілля.

Це вітер, що пахне

Настоями трав,

Важкими плугами

Його розорав.

Я чув, коли вітер

Шептав до води:

«Орись, моя ниво,

І рясно роди.

Нехай виростають

В морській глибині

Червоні корали,

Перлини ясні».

Ф. В. Тютчев у вірші «Морський кінь» писав :

«О рьяный конь, о конь морской,

С бледно-зеленой гривой,

То смирный -ласково-ручной,

То бешено - игривый!»

З ким порівнює поет море і якого воно кольору? (відповіді учнів)

А ось сучасний автор бачить море так: (учень читає вірш)

В ночь любую, в день любой

Море занято собой:

По утрам оно одето

В платье розового цвета.

Днём — одето в голубое,

С белой ленточкой прибоя.

А сиреневое платье

Надевает на закате.

По ночам на чёрной глади —

Мягкий бархатный наряд,

А на бархатном наряде

Драгоценности горят.

-Море, если не секрет,

Дай, пожалуйста, ответ:

Для чего тебе наряды?

— Чтобы люди были рады!

В. Орлов

– які кольори моря зустрічаються в цьому вірші?

(рожевий, блакитний, білий, бузковий, чорний)

Знайомство з творчістю І.К. Айвазовського.

Багато художники зверталися до морської теми, і тільки кращим вдалося передати свої враження на полотні.

Одним з видатних мариністів 19 століття був Іван Костянтинович Айвазовський – віртуоз пензля, осягнув всі тонкощі зображення марін і досяг вершин слави.

 Словникова робота.

Марина – (іт. таппа, від лат. таппиз — морський) — один з видів пейзажу, об'єктом зображення якого є водна стихія, море.

Мариніст – художник, що зображає водну стихію.

Художник народився у м. Феодосія 29 липня 1817 року в родині вірменського торговця, з раннього дитинства він годинами сидів на березі Чорного моря і спостерігав. З легкої руки батька Іван Костянтинович почав малювати. З однаковою силою і переконливістю він умів передавати і грізний шторм, і тиху гладь моря, сплеск блискавки і бризки дощу, відблиск на воді сонячних променів, прозорість морської глибини і білосніжну піну хвиль. З 6 тисяч картин ,написаних за 60 років ,4 тисячі були присвячені морю.

Айвазовський був не тільки живописцем, але і гідним громадянином. Всі гроші від продажу картин віддавав на благодійність.

Йшли роки. Ім'я Івана Айвазовського стало настільки відомим, що при одному згадуванні його перед поглядом говорив негайно вставали чудові пейзажі-марини, де неподільно панувала на морі. При цьому художник ніколи не писав з натури. Унікальна зорова пам'ять, віртуозне майстерність дозволяли легко справлятися з будь мальовничій завданням.

 Особливості картин Айвазовського:

Стихія Айвазовського - мариніста - буря.

Світ для нього – сила, символ життя.

Писав не тільки воду, але і сніг, лід.

Своєрідні і колірні рішення картин Айвазовського. Поєднання червоної, синьої, зеленої, жовтої барв. Дивлячись на його марини, часто забуваєш про сюжет і сприймаєш їх як гімн кольором.

За видатні заслуги І. К. Айвазовського  жителі Феодосії спорудили пам'ятник художнику на його батьківщині.

 Робота з репродукціями картин художника.

Знайомство з репродукціями, емоційне сприйняття, бесіда за картинами художника.

Питання: В якому колориті написана картина?

 Який колір переважає?

 Які емоції викликає картина?

Колір моря  залежить від кольору морської води, вмісту у воді розчинених газів, освітленості, стану хмарності, стану поверхні моря (наприклад, при штилі море має колір неба), а також від скупчення різних тварин і рослинних організмів у поверхневому шарі води, що забарвлюють його в коричневий, зелений, жовтий, молочний і навіть червоний кольори.

Вчитель. Ми вирішили поставлену проблему рибкою - задавакою чи ні?

(відповіді учнів)

3.Кольоротерапія. (відеоролик або фізкультхвилинка)

4. Узагальнення і систематизація знань, використання їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих ситуацій.

5.Педагогічний малюнок.

– Техніка безпеки при використанні кисті.

1. Практичні вправи щодо складання відтінків, з допомогою яких можна передати стихію води.

 Відтінки синього; колір морської хвилі; синій +зелений+фіолетовий; зелений трав'яний + жовтий. (Альбом-шаблон «Відтінки морської води»)

2. Розглянути в альбомі напрямок мазків.

6. Створення творчої роботи.

Самостійний вибір теми «Штиль» або «Буря» (Діти малюють під звуки музики «Шум прибою»)

Учитель проводить візуальний контроль над роботою учнів.

IV. Рефлексивно-оцінюючий етап.

1. Підведення підсумків - розглядаємо і оцінюємо словесно дитячі малюнки.

2. Рефлексія.

Хто мені перерахує  назви морів ,пов'язані з кольором? (група «Всезнайки»)

– Що сподобалося на уроці?

3. Отримання  призів за творчі роботи у вигляді: (рибки, мушлі-наклейки, брошура).

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 лютого
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку