5 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-сервіси для дистанційної роботи: Google Meet, Skype, Zoom

Конспект уроку з образотворчого мистецтва на тему Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу.

Про матеріал

Під час уроку діти ознайомлюються з такими поняттями трансформація та стилізація, діти повинні створити свій казковий образ героя книги або мультфільму використовуючи навички щодо трансформації.

Мета.

– ознайомити дітей з особливостями зображення казкових звірів чи істот у творах образотворчого мистецтва;

Перегляд файлу

Тема. Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва.   Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу.

Практична робота: Створення декоративного образу тварин (гуаш).

Мета.

– ознайомити дітей з особливостями зображення казкових звірів чи істот у творах образотворчого мистецтва;

- ознайомити учнів із особливостями трансформації форми як засобу створення фантастичного образу; формувати в учнів навички щодо трансформації форми реальних тварин з метою створення фантастичних образів;

- розвивати спостережливість, зорову пам'ять, образне мислення та фантазію;

- виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, прищеплювати любов до предметів образотворчого мистецтва.

Обладнання: альбом-зошит, простий олівець, гумка, фарби.

Хід уроку

І. Вступна  частина.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Основна частина. Пояснення нового матеріалу.

1. Вступ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Сюзан Веллер. Holly Pond Hill 1.jpg- Демонстрація ілюстрацій Сюзан Веллер, які вона виконала для власної дитячої книги про пригоди зайців.

 

 

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Сюзан Веллер.Holly Pond Hill 11.jpgE:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Сюзан Веллер. Holly Pond Hill.jpg

 

 

 

 

 

 

 

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Сюзан Веллер.Holly Pond Hill 11111.jpgE:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Сюзан Веллер.Holly Pond Hill 111111.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Сюзан Веллер.Holly Pond Hill 111111111.jpg

 

 

 

 

 

 

 

- Обговорення цих ілюстрацій.

- Який настрій викликають ці ілюстрації?

- Визначення відмінностей між реальними та казковими істотами.

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

3. Сприйняття мистецтва.

- Ознайомлення учнів із поняттями  «трансформація», «стилізація».

     Пригадай, що таке трансформація та стилізація форми і яку роль вони відіграють в образотворчому мистецтві.

Трансформація — це прийом художнього перевтілення реальної форми предмета в геометричну, стилізовану форму, зміна її конструкції, пропорцій. Стилізація — художня переробка форм зображуваних предметів на основі виявлення та підкреслення їх найсуттєвіших ознак.

Трансформацію форми з її подальшим декоруванням використовують у багатьох видах образотворчого мистецтва, але найбільше — в художніх ремеслах. Народні майстри втілюють фантастичні образи химерних істот і чудо-звірів у декоративних розписах, витинанках, керамічних фігурках, килимах тощо.

Однак і звичні для ока баранці, козлики, коники, півники постають перед нами у дивовижних образах. Народні майстри не копіюють зовнішній вигляд реальних тварин, а художньо переосмислюють і видозмінюють форми, вибираючи суттєві, властиві конкретній тварині ознаки. Деякі частини фігури (наприклад, хвіст, роги) у результаті трансформації перетворюються на декоративні елементи.

Розглянемо ілюстрації. Які засоби створення художніх образів використали народні майстри? Зверни увагу на форму, колір та оздоблення творів декоративно - прикладного мистецтва.

C:\Users\Коля\Pictures\Безымянный000.png

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\2.jpgE:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\1.jpg

 

 

 

 

 

 

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\3.jpg

Розглянемо зображення «Олюднених» образів кішок. Слід звернути увагу дітей, що такого ефекту художник часто досягає шляхом спрощення та надання тваринам окремих людських рис. Це те, що допомагає створювати образи казкових звірів та істот. Таких персонажів ми часто можемо зустріти на сторінках дитячих книг і мультиплікаційних фільмах.

 

4. Послідовність виконання роботи.

1) Продумаємо,яким має бути трансформований образ тварини – героя дитячої книжки.

2) Визначаємо місце розміщення казкового персонажа.

3) За допомогою олівця намічаємо основні частини його тіла.

4) Виконуємо контурне зображення, надаючи йому спрощених виразних рис.

5) Промальовуємо основні деталі зображення, надаючи йому певного характеру.

6) Прокладаємо усі необхідні кольори.

7) Завершуємо виконання роботи.

Поетапне виконання на прикладі Вінні

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Поетапне виконання\Вінні1.jpgE:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Поетапне виконання\Вінні.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Поетапне виконання\Вінні3.jpgE:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Поетапне виконання\Вінні2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Р (Тема 21)\Візуальний ряд\Поетапне виконання\Вінні4.jpg

5. Практична робота учнів.

Виконання ілюстрованої композиції «Герой улюбленої казки про тварин».

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Чи сподобалося вам сьогоднішнє заняття? Чим саме?

2.Презентація дитячих робіт.

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
5460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку