Урок 9
Тема: Безпека вдома
Цілі: познайомити дітей з небезпеками, які очікують їх, коли самі вдома, з’ясувати, до чого призводить розголошення особистих даних,розвивати навички безпечної поведінки вдома, при користуванні Інтернетом; відпрацювати алгоритм дій при загрозі небезпек удома, розвивати здоров’язберігаючі компетентності.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
учень/учениця
називає:
- можливі способи проникнення зловмисників у дім;
- чинники ризику під час перебування вдома самому,
пояснює:
- небезпеку недотримання правил безпеки житла,
- розголошення особистих даних в Інтернеті;
дотримується :
- правил безпеки удома, при користуванні Інтернетом.
Компетентності, які формуються в учнів: уміння вчитися, передбачати наслідки своїх дій, відмови у небезпечних пропозиціях, толерантного спілкування, прагнення творчо і продуктивно працювати.
Обладнання: ситуаційні завдання на картках, відеоролик « Безпека в Інтернеті»
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
Всі почули вже дзвінок.
Він покликав на урок,
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними – і хлоп ятка.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми, мети.
1.Вправа « Мозковий штурм»
- Яку ситуацію ми називаємо небезпечною?
- Чи всі небезпечні ситуації можна передбачити?
- Чи можна передбачити, що увечері буде гроза, якщо вранці яскраве сонце?
- Чи можна передбачити, що в магазині, куди ви зайшли купити хліб збереться натовп?
- Чи можна передбачити, що ви підете виносити сміття і в цей момент вітер захлопне ваші двері?
Приведіть приклади таких ситуацій.
Сьогодні на уроці ми поведемо мову про небезпечні ситуації, коли залишаєтеся самі вдома.
2.Вправа «Мікрофон»
Про що просять вас батьки, коли залишають самих удома?
ІІІ. Формування нових знань, умінь, навичок.
1.Вправа «Мозковий штурм»
Ми з вами вели мову про небезпеки пов’язані із пожежами у будинку. А які ще небезпеки можуть нас очікувати? (Гострі предмети, хімічні речовини, зловмисники…)
2.Захист від зловмисника
1) робота з підручником(сторінка 204 )
2) складання пам’ятки « Сам удома»
- завжди замикай двері;
- не відчиняй двері незнайомцям;
- не вихваляйтеся дорогими речами;
- не ховайте ключі в легкодоступних місцях.
3. Гра « Один удома»
Учні отримують ситуаційні завдання і розігрують сценки
4.Телефонне, телевізійне та Інтернет -шахрайство
Статистика свідчить, що 96% дітей віком від 10 до 17 років є користувачами Інтернету. 51% з них не знають про небезпеки у мережі. Тож сьогодні поведемо мову про ці небезпеки.
- Хто з вас спілкується в соціальних мережах?
- Як ви думаєте, чи безпечно це?
- Які небезпеки можуть вас очікувати ?
5. Перегляд відеоролика «Безпека в інтернеті»
6. Складання пам’ятки « Безпечний Інтернет»
ІV. Закріплення вивченого
Розгляньте малюнок 90 на сторінці 206. Які місця у будинку є небезпечними? Чому?
V. Підсумок уроку.
Продовжіть речення:
Я сьогодні дізнався, що…
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 26. Вивчити напам’ять телефон мами та батька, або людини, до якої ви будете телефонувати при небезпеці.