Урок на тему "Буква "ї",позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів.Опрацювання віршів"

Про матеріал
Цей конспект уроку побудовано з урахуванням основних положень Концепції «Нова українська школа»,з використанням елементів інтеграції,інноваційних та здоров’язбережувальних технологій,інтерактивних методів та прийомів навчання. Урок містить завдання для групової роботи,а також завдання для розвитку мовлення учнів. На цьому уроці діти повторюють правила поведінки в громадському транспорті,правила дорожнього руху. Матеріал до уроку підібраний відповідно до підручника «Буквар» М.С.Вашуленка,О.В.Вашуленко. Рекомендовано для вчителів 1 класу НУШ.
Перегляд файлу

 

КЗ «Бірківська ЗОШ IIII ст.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок читання в 1 класі на тему:

«Буква Її, позначення нею сполучення звуків [йї].

Звуко-буквений аналіз слів.Читання слів.

Словникові вправи. Опрацювання віршів»

 

 

 

 

 

 

Виконала: вчитель початкових класів

Найденко Олена Миколаївна

 

 

 

Бірки – 2020 рік

Урок навчання грамоти в першому класі

Тема:  Буква Її, позначення нею сполучення звуків [йї]. Звуко-буквений аналіз слів.Читання слів.Словникові вправи. Опрацювання віршів.

Мета:

  • ознайомити дітей з новою буквою Її та її звуковим значенням;
  • формувати навички свідомого правильного читання слів з літерою ї,уміння робити звуко-буквений аналіз;
  • розвивати мовлення, увагу;
  • виховувати у дітей цікавість,допитливість,бережливе ставлення до тварин

Обладнання: набори малюнків із зображеннями предметів (їжак,трамвай, тролейбус, поїзд,зайчик),складова таблиця,кольорові олівці, геометричні фігури, конструктор LEGO,картки.

Тип уроку: інтегрований

Освітні галузі:мовно-літературна,соціальна ,природнича ,математична.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

  Подивилися на мене,

             Усміхнулися усі.

             Всі готові до роботи.

             Всі бадьорі.Молодці!

2. Вправа «Очікування»:

Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?

Продовжіть речення:

Я хочу, щоб урок був…

На цьому уроці я хочу….

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.                    Розчитування.
  • Читання за складовою таблицею № 2

  1.                    Гра «Третій зайвий».

 Вчитель виставляє на набірне полотно по три слова і пропонує дітям назвати зайве:

 зошит – хустка – пенал,

 дятел – півень – сова,

 кіт – собака – білка,

 смородина – груша – слива,

 окунь – фіалка – айстра,

 Миколка – Іринка – Сергій,

 море – ставок – гора.

 

  1. Гра «Знайди пару».

Розсипані слова та звукові схеми слів. Потрібно зєднати.

  • о   о  ═ о ═   о  о ═ 

 

  • кінь,   зебра   олень

ІІІ. Ознайомлення з буквою Її, її назвою і будовою.

  1.                    Гра «Спробуй відгадати».

В лісі він без сумки ходить
Яблука й гриби знаходить.
Спина – голки. Очі – намистинки.
Хто це там біля ялинки?
(Їжак)

  1.                    Порівняння букви Її з іншими буквами, визначення її місця в кишеньковій азбуці.

Фізкультхвилинка

Їжак тупав по стежині

І грибочки  ніс на спині

Шурхіт листя відчував бо в ліску він проживав.

А на зустріч скаче зайчик ,

Довговухий  пострибайчик .

Їжак зайчика злякався

І в  клубок вмить загорнувся .

Промінь сонця доторкнувся

Їжачок наш розгорнувся.

  1.                    Гра «Полювання»

 

Назвати слова зі звуками [йі].

Їжак покликав їсти й пити

Своїх маляток – їжачків.

Та не схотіли їсти діти, -

Він їхню їжу сам поїв.

  1.                    Дидактична гра «Що їсть Їжачок ?»

Молодці , ви дуже багато знаєте про їжачка .

  1.                    Письмо друкованої букви Її в зошиті в клітинку.

ІV. Робота за Букварем (с. 5051).

  1.                    Читання вірша А.Камінчук «Трамвайчик» (с. 50)
  • Про що йдеться у вірші?
  • Які звірі їхали в трамваї?
  • Куди їхав трамвайчик?
  1.                    Звуко-буквений аналіз слів їде, приїхав.
  2.                    Бесіда про види транспорту.

  1.                    Повторення правил поведінки під час користування транспортом(трамвай,тролейбус,автобус)
  2.                    Опрацювання вірша І.Січовика « У трамваї»

-Хто є головним героєм вірша?

-Хто був контролером?

-Який квиток був у зайчика?

-Як називають пасажира,який не купує у

транспорті квиток?

  1.                    Робота в групах
  • 1-ша група .Підготувати розповідь про їжачка.(Де живе,чим харчується,як зимує?) Їжачок гладенький – чи колючий ?
  • Великий чи маленький ?
  • У нього пір’я чи голки ?
  • Він їсть яблука чи траву ?
  •  Носик в їжака чорний чи білий ?

2-га група.Скласти казку про їжачка за малюнками.

3-тя група.Тим їжачкам,у яких на животиках цифри-намалювати грибочки,іншим-написати цифри,по кількості їхніх грибів.

4-та група.З геометричних фігур скласти їжачка.

Які геометричні фігури використали?

5-та група.Намалювати їжачка.

 

Інтерактивна гра

Записати замість знака питання правильну відповідь.

Поїзд – 5б.,? зв

Їжак -?  б.,?зв.

Сироїжка – 8б.,?зв

Скільки всього букв в цих словах?

Скільки всього звуків?

Чого більше і на скільки?

Запишіть число,яке позначає кількість букв,а потім число,яке позначає кількість звуків.

Поставте між числами знак(< > =)

  1.                    Читання слів у стовпчиках (с. 50)
  •                        Як утворилися слова в парах?

Вправа «Відлуння»

 Вчитель читає слова з букваря, я діти хором називають останній склад кожного слова.

  1.                    Формування техніки читання.

Прийоми читання:

  •                        Читання кращим учнем.
  •                        Читання вчителем.
  •                        Читання ланцюжком.

V. Підсумок уроку.

Вправа « Мікрофон»:

-Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?

-Яким був урок?

Продовжіть речення:

Урок був   ……

На цьому уроці я …

doc
Додано
16 березня 2020
Переглядів
3722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку