Урок "Буква ь («знак м’якшення»). Позначення нею на письмі м’якості приголосних. Читання складів, слів. Опрацювання тексту «Льон»"

Про матеріал
Конспект уроку у 1 класі на тему "Буква ь. («знак м’якшення»). Позначення нею на письмі м’якості приголосних. Читання складів, слів. Опрацювання тексту «Льон»." Мета: ознайомити учнів з буквою ь («знак м’якшення»); закріпити розуміння дітьми відмінності між звуком і буквою, пояснити, що буква ь ніякого окремого звука не позначає, а вказує на м’якість приголосного; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність.
Перегляд файлу

Урок: навчання грамоти. Читання.

Тема: буква ь («знак м’якшення»). Позначення нею на письмі  м’якості  приголосних. Читання складів, слів. Опрацювання тексту «Льон».

Мета: ознайомити учнів з буквою ь («знак м’якшення»); закріпити розуміння дітьми відмінності між звуком і буквою, пояснити, що буква ь ніякого окремого звука не позначає, а вказує на м’якість приголосного; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати працелюбність.

Обладнання: розрізна азбука, картинки для звукового аналізу слів, презентація, педагогічні ігри «Розумники», карточки для індивідуальної та групової роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо –

Працювати починаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Пригадайте, що вивчали на минулому уроці?

1.Робота в групах

Гра «Утворіть слова» - Хто утворить більше слів із букв слова «заморозила» (зима, мороз, лоза, рама, зала, лаз, Рома, мала …)

2.Індивідуальна робота

Виконати звуковий аналіз слів

3.Фронтальна робота

-Вибіркове читання тексту «Ранок на озері»

Де знаходиться озеро?

Що росте біля озера?

Якою була в ньому вода?

Що зрізав тато?

Що робив Назарко?

Для чого вони набрали лози?

-Гра «Вовк і заєць»

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1.Загадка

І великі, і красиві.

Як біжать – то в'ється грива.

Хвости у всіх довгі-довгі,

Хвіст і грива – мов шовкові. (коні)

Демонструю картинку. – Виконайте звуковий аналіз слова, надрукуйте його. Який звук позначає м'якість звука ʹ]?

- Як сказати, коли ця тварина одна? (кінь)

Виконайте звуковий аналіз слова. Спробуйте надрукувати. – Як позначити м'якість звука ʹ] у цьому слові?

Для цього в нашій азбуці є буква, яка сама по собі ніякого звука не позначає, але, якщо її поставити поряд з приголосним, то разом вони будуть позначати м'який звук.

2. Ознайомлення з новою буквою.

- Демонструю друковану літеру.

- Педагогічні ігри «Розумники»

- Презентація . Слайд №1,2. –Що змінилося?

Фізкультхвилинка

Слайд №4 - Утвори і прочитай слова

Слайд №5 – Знайди спільну частину

3. Робота за «Букварем»

- Читання складів у будиночку

-Читання слів у стовпчиках

- Опрацювання тексту «Льон»

Слайди №6-11 квітучий льон, дозрілий льон, тканина з льону,скатертина на столі, занавіски на вікні, лляний одяг.

- Читання тексту вчителем

- Читання напівголосно

-Читання «ланцюжком»

-Вибіркове читання  Гра «Розвідники» (відшукати і прочитати слова з буквою ь)

ІV. Підсумок уроку

  • Чим цікава буква ь?
  • Рефлексія  ( аналіз настрою і емоцій за смайликами)

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
3482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку