Урок на тему "Букви Г і г. Письмо малої букви г. Текст. Головна думка. Заголовок. «Протилежні» слова. "

Про матеріал
Конспект уроку української мови в 1 класі НУШ за підручником І. Большакової та М. Пристінської.
Перегляд файлу

Тема. Букви Г і г. Письмо  малої  букви г. Текст. Головна думка. Заголовок. «Протилежні» слова.

Очікувані результати:

 - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

  •         розповідає, про що текст,  відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
  •         розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1];
  •         визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
  •         аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];
  •         знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5-4.1-4];
  •         записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
  •         обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3].
  •         формує  позитивне емоційно-ціннісне ставлення до української мови та пізнавальний інтерес до рідного слова, прагне вдосконалювати своє мовлення.

Ресурси уроку:

  •         підручник: с. 58

- зошит: с. 45

Ключові слова: протилежні слова, дракон, головна думка, заголовок

 

 

Словник: 

Дракон - чудовисько у вигляді крилатого вогнедишного змія, що пожирає людей і тварин

Голова - частина тіла людини або тварини, в якій міститься мозок

Хід уроку

Матеріали

І. Емоційне налаштування

- Сьогодні до нас на урок завітав чарівний персонаж, але який саме, ви дізнаєтеся після того, як зберете картинку-пазл.

- Чи впізнали ви нашого гостя? Що допомогло вам впізнати дракона?

- Якої частини тіла не вистачає до повної картини?

- Чи знаєте ви якісь казки чи мультфільми  героєм яких є дракон?

- Я пропоную переглянути вам уривок з української казки «Котигорошко»

 

Похожее изображениеПохожее изображение

ІІ. Введення в тему

1. Перегляд мультфільму «Котигорошко»

  • Яким зображено дракона?
  • Чи хотіли б ви мати зустріч із драконом? Чому?
  •  Що ви знаєте про драконів? Чи всі вони

мають декілька голів?

  • Погляньте на малюнок в підручнику. Що відбувається? Як ви зрозуміли, що це дракон? Чим він відрізняється від динозавра?
  • Що відчуває кіт на малюнку? Як ви це зрозуміли? А які емоції у мишенятка?
  • Яким на малюнку зобразили дракона? Злим чи добрим? Як це зрозуміли?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Повідомлення теми та завдань уроку

На дошці надруковане речення:

У мишки маленька голова.

  • Чи можемо ми записати це речення ? Чи всі рукописні літери нам відомі? Давайте перевіримо.
  • Отже, для того щоб повністю записати речення, нам потрібно навчитися писати маленьку літеру «г». А ще сьогодні ми дізнаємося, що в українській мові є слова, які мають протилежне значення.

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Звуко-буквений аналіз слів з використанням  цеглинок ЛЕГО
  • Прочитайте слово та назвіть перший звук. Який він [г’] , [г]? Дзвінкий чи глухий?
  • Кількість складів, наголошений склад.
  • Що означає слово голова?
  • А чи одне лише значення має слово голова?
  • Головою ще називають людину, яка є керівником якоїсь установи чи товариства. Н-д: Голова сільської ради
  • Зашифруйте слова голова за допомогою цеглинок.
  • Які ще слова, що починаються звуком [г’], [г] ви знаєте?

 

  1. Письмо в  зошиті  
  •    Порівняння друкованого і рукописного написання букви г
  •    Чи однакова друкована та рукописна літера г?
  •    Рядкова літера г («ге») складається з одного елемента: короткої прямої похилої лінії заокругленої вгорі ліворуч  і внизу – праворуч.
  •    Що чи кого вона вам нагадує? (Гачок, хвиля, черв’як)
  •         Рядкову букву «г» починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч, торкаємось верхньої рядкової лінії і ведемо коротку пряму похилу лінію, трохи не доводячи до нижньої рядкової лінії, пишемо заокруглення вправо вверх, доводячи його до середини робочого рядка.
  • Пишемо під рахунок: і-1-і.
  • Письмо у повітрі, на спині сусіда.
  • Письмо у зошиті.
  1. Читання слів зі зворотнім зв’язком

Інструкція:

1-стовпчикразом з вчителем з різною силою голосу  

  •    Якщо я скажу, що це слова родичі. Ви зі мною погодитесь?
  •    Між ними немає нічого спільного. Згодні?(є буква г; у всіх   словах  два  склади; тощо)  

2-стовпчик в  парі     один   одному    

  •    Якщо я скажу, що всі слова мають два склади. Ви зі мною  погодитесь?  
  •    Якщо я скажу, що про всі слова  можна сказати «один» Ви зі мною погодитесь? (гноми, гриби - багато).
  •    У всіх словах цього стовпчику усі звуки

  ] приголосні тверді. Погоджуєтесь?  

  •    До одного з цих слів подана схема?  Згодні?
  •    3-стовпчик - самостійно  

- Якщо я скажу, що - це слова  родичі. Ви зі мною погодитесь?

- Яке слово - родич є до слова голова?

- Як ви розумієте слово голівонька?

- Знайдіть слово, що відповідає малюнку, схемі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

                  Так              Ні

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Написання в зошиті складів і слів з буквою г
  • За допомогою яких з’єднань поєднуються літери?
  • гі, ги, гу, ге – верхнє з’єднання;
  • гл, гм – нижнє з’єднання.
  1. Фізкультпауза з використанням природних матеріалів
  2. Написання речення
  • Чи можемо ми тепер записати речення? Запишіть його в робочих зошитах.

ІV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

  1. Робота над  текстом

Передбачення теми тексту за поданим малюнком та заголовком

  • Прочитайте заголовок тексту і поясніть що він позначає?
  • Погляньте на малюнок. Скільки голів має дракон? Чим займається кожна голова?
  • Про що буде текст?

Читання тексту вчителем

Перед читанням звернути увагу дітей, що вони мають під час прослуховування зрозуміти чим любили смакувати голови. Чи однакові мали смаки?

  • Про що цей текст? Чи збулися наші передбачення?
  • Що вас здивувало?  
  • Що найбільше сподобалось?
  • Чи однакові смаки мали голови?  
  • Одна голова була серйозною, а інша якою? (супроводжується ілюстрацією)
  • Чи можемо ми сказати, що ці слова однакові за значенням? А які вони?
  1. Робота над протилежними словами
  • В українській мові є слова, які мають протилежне значення. Наприклад: добро, а протилежне йому – зло; день – ніч; брудний – чистий.
  • Утворіть пари слів протилежних за значенням та розмістіть їх на дошці. Спробуйте скласти речення.
  1. Повторне читання тексту
  • Яка головна думка тексту?
  • Чи є в тексті протилежні за значенням слова?
  • Прочитайте текст по реченню і знайдіть в ньому протилежні слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Світлина від Логопед_і_Я.Світлина від Логопед_і_Я.C:\Users\Инна\Desktop\Без названия.jpg

V. Підсумок уроку.

– Чи хотіли б ви мати дві голови? Чому?

– Що навчилися робити на уроці?

  • Що означає слово «голова»?
  • З якими словами познайомилися на уроці?

— Сьогодні ви добре попрацювали і кожен отримає букву-розмальовку.

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
3305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку