Тема. Букви Г і г. Письмо малої букви г. Текст. Головна думка. Заголовок. «Протилежні» слова.
Очікувані результати:
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
-
розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
-
розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1];
-
визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
-
аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];
-
знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5-4.1-4];
-
записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
-
обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3].
-
формує позитивне емоційно-ціннісне ставлення до української мови та пізнавальний інтерес до рідного слова, прагне вдосконалювати своє мовлення.
Ресурси уроку:
- зошит: с. 45
Ключові слова: протилежні слова, дракон, головна думка, заголовок
Словник:
Дракон - чудовисько у вигляді крилатого вогнедишного змія, що пожирає людей і тварин
Голова - частина тіла людини або тварини, в якій міститься мозок
Хід уроку
|
Матеріали
|
І. Емоційне налаштування
- Сьогодні до нас на урок завітав чарівний персонаж, але який саме, ви дізнаєтеся після того, як зберете картинку-пазл.
- Чи впізнали ви нашого гостя? Що допомогло вам впізнати дракона?
- Якої частини тіла не вистачає до повної картини?
- Чи знаєте ви якісь казки чи мультфільми героєм яких є дракон?
- Я пропоную переглянути вам уривок з української казки «Котигорошко»
|
|
ІІ. Введення в тему
1. Перегляд мультфільму «Котигорошко»
-
Яким зображено дракона?
-
Чи хотіли б ви мати зустріч із драконом? Чому?
-
Що ви знаєте про драконів? Чи всі вони
мають декілька голів?
-
Погляньте на малюнок в підручнику. Що відбувається? Як ви зрозуміли, що це дракон? Чим він відрізняється від динозавра?
-
Що відчуває кіт на малюнку? Як ви це зрозуміли? А які емоції у мишенятка?
-
Яким на малюнку зобразили дракона? Злим чи добрим? Як це зрозуміли?
|
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Повідомлення теми та завдань уроку
На дошці надруковане речення:
У мишки маленька голова.
-
Чи можемо ми записати це речення ? Чи всі рукописні літери нам відомі? Давайте перевіримо.
-
Отже, для того щоб повністю записати речення, нам потрібно навчитися писати маленьку літеру «г». А ще сьогодні ми дізнаємося, що в українській мові є слова, які мають протилежне значення.
|
|
ІV. Вивчення нового матеріалу
-
Звуко-буквений аналіз слів з використанням цеглинок ЛЕГО
-
Прочитайте слово та назвіть перший звук. Який він [г’] , [г]? Дзвінкий чи глухий?
-
Кількість складів, наголошений склад.
-
Що означає слово голова?
-
А чи одне лише значення має слово голова?
-
Головою ще називають людину, яка є керівником якоїсь установи чи товариства. Н-д: Голова сільської ради
-
Зашифруйте слова голова за допомогою цеглинок.
-
Які ще слова, що починаються звуком [г’], [г] ви знаєте?
-
Письмо в зошиті
-
Порівняння друкованого і рукописного написання букви г
-
Чи однакова друкована та рукописна літера г?
-
Рядкова літера г («ге») складається з одного елемента: короткої прямої похилої лінії заокругленої вгорі ліворуч і внизу – праворуч.
-
Що чи кого вона вам нагадує? (Гачок, хвиля, черв’як)
-
Рядкову букву «г» починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч, торкаємось верхньої рядкової лінії і ведемо коротку пряму похилу лінію, трохи не доводячи до нижньої рядкової лінії, пишемо заокруглення вправо вверх, доводячи його до середини робочого рядка.
-
Пишемо під рахунок: і-1-і.
-
Письмо у повітрі, на спині сусіда.
-
Письмо у зошиті.
-
Читання слів зі зворотнім зв’язком
Інструкція:
1-стовпчик – разом з вчителем з різною силою голосу
-
Якщо я скажу, що це слова родичі. Ви зі мною погодитесь?
-
Між ними немає нічого спільного. Згодні?(є буква г; у всіх словах два склади; тощо)
2-стовпчик – в парі один одному
-
Якщо я скажу, що всі слова мають два склади. Ви зі мною погодитесь?
-
Якщо я скажу, що про всі слова можна сказати «один» Ви зі мною погодитесь? (гноми, гриби - багато).
-
У всіх словах цього стовпчику усі звуки
[г ] приголосні тверді. Погоджуєтесь?
-
До одного з цих слів подана схема? Згодні?
- Якщо я скажу, що - це слова родичі. Ви зі мною погодитесь?
- Яке слово - родич є до слова голова?
- Як ви розумієте слово голівонька?
- Знайдіть слово, що відповідає малюнку, схемі.
|
Так Ні
|
-
Написання в зошиті складів і слів з буквою г
-
За допомогою яких з’єднань поєднуються літери?
-
гі, ги, гу, ге – верхнє з’єднання;
-
гл, гм – нижнє з’єднання.
-
Фізкультпауза з використанням природних матеріалів
-
Написання речення
-
Чи можемо ми тепер записати речення? Запишіть його в робочих зошитах.
|
|
ІV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
-
Робота над текстом
Передбачення теми тексту за поданим малюнком та заголовком
-
Прочитайте заголовок тексту і поясніть що він позначає?
-
Погляньте на малюнок. Скільки голів має дракон? Чим займається кожна голова?
-
Про що буде текст?
Читання тексту вчителем
Перед читанням звернути увагу дітей, що вони мають під час прослуховування зрозуміти чим любили смакувати голови. Чи однакові мали смаки?
-
Про що цей текст? Чи збулися наші передбачення?
-
Що вас здивувало?
-
Що найбільше сподобалось?
-
Чи однакові смаки мали голови?
-
Одна голова була серйозною, а інша якою? (супроводжується ілюстрацією)
-
Чи можемо ми сказати, що ці слова однакові за значенням? А які вони?
-
Робота над протилежними словами
-
В українській мові є слова, які мають протилежне значення. Наприклад: добро, а протилежне йому – зло; день – ніч; брудний – чистий.
-
Утворіть пари слів протилежних за значенням та розмістіть їх на дошці. Спробуйте скласти речення.
-
Повторне читання тексту
-
Яка головна думка тексту?
-
Чи є в тексті протилежні за значенням слова?
-
Прочитайте текст по реченню і знайдіть в ньому протилежні слова.
|
|
V. Підсумок уроку.
– Чи хотіли б ви мати дві голови? Чому?
– Що навчилися робити на уроці?
-
Що означає слово «голова»?
-
З якими словами познайомилися на уроці?
— Сьогодні ви добре попрацювали і кожен отримає букву-розмальовку.
|
|