Урок на тему:"Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі". Традиції Різдва в родинах Кретчитів і Фреда.

Про матеріал

Мета: Навчитися формувати компетентності: розвивати навички аналізу художнього твору, творчу уяву; вміти висловлювати власну думку; виховувати людяність, доброту, милосердя, уміння співчувати.

Перегляд файлу

План-конспект уроку

з курсу «Зарубіжна література 6 клас»

Тема: Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції Різдва в родинах Кретчита і Фреда.

Мета: Навчитися формувати компетентності: розвивати навички аналізу художнього твору, творчу уяву; вміти висловлювати власну думку; виховувати людяність, доброту, милосердя, уміння співчувати.

                                                                                                        Епіграф: Немає справедливості на землі!

            Світ найсуворіше ставиться до бідності,  але не менш суворо засуджує погоню за багатством.

                                                                                                                                                                    Ч. Діккенс

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.

Обладнання: підручник «Світова література» 6 клас (Є. Волощук), презентація Power Point, друковані матеріали (кросворд).

Хід роботи

І. Організація початку уроку (1-2 хв)

  • Привітання з учнями.
  • Створення психологічної атмосфери.
  • Включення учнів у діловий ритм уроку.

 

II.Повідомлення теми, мети та завдання (1-2 хв)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Перевірка домашнього завдання та робота в групах (6 хв)

Діти діляться на маленькі групи по 4 людини, читають твори та визначають спільні та відмінні традиції Різдва.

Вступне слово вчителя (2 хв)

    З дитинства ми очікуємо морозну, зимову ніч Різдва. Різдво – свято миру, душевного спокою, радості, милосердя, любові та відпочинку. Кожен очікує щасливих змін у житті. Так і наш головний герой вирішив кардинально змінити своє життя до кращого. І нарешті відчув себе щасливим.

Робота з епіграфом (3 хв)

  • Чому світ суворо ставиться до бідності? На прикладі сім’ї Кретчитів (Тому що у них немає грошей, хвороба у хлопчика, складне становище)
  • Що спільного було у дитинстві Скруджа та Чарльза Дікенса? (Народився в заможній родині, але дитинство провів у злиднях.)

Бесіда ( 5 хв)

  • Що асоціюється у вас із Різдвом? (Канікули, веселощі, подарунки, родина, яскраві вогники, сміх, щастя)
  • Чи були Кретчити та їхні діти щасливими та добрими. Обгрунтуйте своє рішення. (Усі тут були щасливі, задоволені один одним, раді святу, вдячні долі. Вони мали сімейний затишок та милосердя, і це було їх головним щастям)
  • Як жила родина Кретчитів ? Поясніть свою думку або підтвердіть цитатою із твору. (Бідно, злиденно. Пітер одягнений у батькову сорочку; сукня матері двічі перешита; сестра бідно одягнена, одяг батька позашиваний; хворий, безпомічний братик)

Робота з Power Point (15 хв)

Перегляд фрагменту «Різдво у Кретчитів» та аналіз відеофрагменту.

Питання:

  • Яка атмосфера панує у сім’ї Кретчитів на Різдво? Чому? (Дуже подобається атмосфера у сім’ї, тому що у сім’ї панували злагода й любов, незважаючи на матеріальні нестатки.)

Перегляд фрагменту «Різдво у Фреда» та аналіз відеофрагменту.

Питання:

  • Як прийняли Скруджа на святкуванні? (Дуже тепло та радо запросили святкувати)
  • Хто ж з цих героїв були насправді багатими? (Однозначно Кретчит та племінник були насправді багатими. Вони не мають грошей, але їх серця заповненні любов’ю та людяністю – це і є справжнє багатство)

Гра «Кросворд» та робота в парах (5 хв)

Діти у парах вирішують кросворд на засвоєння теми уроку.

  1. Скрудж відіслав писарю на Різдво .......
  2. Яку подію показав Скруджеві Дух Майбутнього Різдва?
  3. Що витіснило з душі Скруджа любов до людей?
  4. «Які дурниці!» - так Скрудж казав про ……
  5. Як звали привида, який прийшов до Скруджа першим?

 

 

 

 5

 

 

  2 

 

 

  3

 4 

 

 1

 

 

 

 

 

 

 

Літературна вікторина ( 6 хв)

Перевірка знань за пройденим матеріалом.

Діти діляться на 3 команди та відповідають на запитання. Виграє команда, яка набрала найбільшу кількість балів, тобто правильних відповідей.

  1. В якому році було написано твір Ч. Діккенса "Різдвяна пісня у прозі"?

А) 1843           Б)  1845    В) 1844

 

  1.  До якого жанру належить цей твір?

 

А) Пісня   Б) Повість    В) Роман

 

  1. Скільки Скрудж пожертвував на користь бідняків?

А) десять доларів     Б)  одну тисячу доларів        В) нічого не дав

  1. Скільки років минуло після смерті Марлі?

А) 8   Б) 4   В)7   

  1. Кого побачив Скрудж, заходячи в свій будинок під час Святок?

А) обличчя Марлі   Б) своє відображення   В) свого племінника

  1. У що був заплутаний  Марлі та що волочилося по підлозі на манер хвоста?

А)  шлейф        Б) ланцюг     В)  сюртук

 

  1. Куди привів його Дух Минулого Різдва?

 

А) в будинок племінника    Б) до школи, де Скрудж колись навчався   В) в будинок Кретчетів

  1. Яке головне блюдо очікували діти Кретчетів в першій день Різдва?

 

А) індичку     Б) салат    В) торт та солодощі

 

  1.  Чому племінник Скруджа завжди запрошував його до себе на Різдво?

 

А)  тому що хотів, щоб Скрудж зробив йому подарунок   Б) жалів Скруджа   В) любив його

 

  1. Що відчував Скрудж, коли побачив Дух Майбутнього Різдва?

 

А) Спокій     Б) Страх   В) Радість

 

  1. Хто ще жив зі Скруджем у будинку?

 

А) Сусіди, яких він не знав     Б) Племінник     В) Ніхто

 

  1. Як звали хворого хлопчика із сім'ї Кретчитів?

А) Том     Б) Пітер   В) Тім

 

VI. Підбиття підсумків уроку: (3 хвилини)

Гра «Мікрофон». Кожен учень висловлює думку швидко, по черзі, відповідаючи на запитання:

1) Яка інформація вам запам’яталась протягом уроку? Чому?

2) Що вам сподобалось найбільше?

VII. Домашнє завдання: (1-2 хвилини)

Схематично порівняти сім’ю Кретчитів, Фреда та Скруджа.

VIII. Оцінювання учнів та коментарі (1-2 хвилини)

 

docx
Додано
7 грудня 2019
Переглядів
4948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку