сформувати уявлення про чисті речовини та суміші,їх подібності та відмінності. Розглянути основні способи розділення сумішей. Сформувати навички відрізняти суміші від чистих речовин. Сприяти оволодінню учнями логічними прийомами мислення; розвивати вміння застосовувати набуті знання.
Урок
Тема: Чисті речовини та суміші
Мета: сформувати уявлення про чисті речовини та суміші,їх подібності та відмінності. Розглянути основні способи розділення сумішей. Сформувати навички відрізняти суміші від чистих речовин. Сприяти оволодінню учнями логічними прийомами мислення; розвивати вміння застосовувати набуті знання.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, плакат «Чисті речовини та суміші.»
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку |
Форми роботи |
І. Вступна частина Відтворення та корекція опорних знань 1.) Дайте визначення поняттю:
2.) За якими властивостями можна характеризувати речовини? 3.) Які агрегатні стали вам відомі? 4.) Що таке властивості речовин?
Повідомлення теми, мети й плану уроку
План
Проблемні питання:
Розкриття теми відбувається шляхом пояснення вчителем нового матеріалу методом бесіди, роботи учнів з опорними схемами та дидактичними матеріалом.
1.Формування понять про чисті речовини та суміші.
У природі речовини в індивідуальному стані - чисті речовини - практично не зустрічаються. Вони змішані одна з одною й утворюють суміші. Сумішами є морська та газована вода, молоко та сік, граніт та сталь. Коли хіміки говорять про якусь речовину, мається на увазі, що вона є чистою і складається із частинок певного виду. Але на практиці ідеально чисту речовину отримати не можливо. Серед частинок однієї речовини обов'язково зустрінеться декілька частинок іншої. Навіть ті речовини, які називають чистими, містять стороні частинки інших речовин - домішки. Чисті речовини - це речовини, які складаються тільки з однакових частинок. Суміші - це сукупність різних чистих індивідуальних речовин.
Суміші:
2. Визначення шляхів розрізнення чистих речовин від суміші. Способи розділення сумішей:
Запропонуйте способи розділення нижченаведених сумішей; назвіть необхідне обладнання. Група 1: сіль + вода + крейда; Група 2: рослинна олія + вода + сіль. (Вважати, що сіль не розчиняється в рослинній олії.) Група 3: залізний порошок + вода + пісок. Група 4: тирса + вода + спирт ІІІ. Заключна частина Осмислення набутих знань Завдання: у наведеному переліку виберіть назви чистих речовин та сумішей: молоко, цукор, мінеральна вода, кров, повітря, варення, алюміній, сірка, фруктовий сік.
ІV. Оцінювання результатів роботи.
V. Домашнє завдання (диференційоване)
|
Фронтальна робота Бесіда
Виконання завдань біля дошки з послідуючим поясненням
На кодокартці
Розповідь учителя з демонстрацією дослідів
Дослідницька робота учнів, спираючись на матеріал підручника Індивідуальна робота учнів
Перевірка
Інструктаж вчителя
|
властивості. Крихкі,дуже погано проводять тепло - і електропровідність, не мають характерного для металів металічного <блиску.
2.Дослідження фізичних властивостей металів і неметалів
Клас ділиться на дві групи «Метали» і «Неметали» завдання, кожна група опрацьовує, які подані в інструктивних картках