Урок на тему: "Давня Індія"

Про матеріал
Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Перегляд файлу

 

 

Конспект уроку з всесвітньої історії

для 6-го класу

 

 

 

 

на тему

«Давня Індія»

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Немировський В.В.

 

 

 

 

2019 р.

 

Тема. Давня Індія

Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручники, робочі зошити, атласи, настінна карта, ілюстрації до теми, презентація

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 1)

    ІІ. Актуалізація опорних знань

Самостійна робота (додаток 1) (до 10 хв.), ключ – А, Б, В, В, А, сатрапій – округ у Перській державі

Робота з візуальними джерелами

Хто або що зображено на малюнках (додаток 2), ключ - ворота богині Іштар, Дарій І

Робота з хронологічним словником

(додаток 3) Ключ – 605-562 рр. до н.е.;        550 р. до н.е.;       522-486 рр. до н.е.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Вправа «Асоціативний кущ».

  •        Розгляньте зображення. В центр картинки впишіть назву країни, з якою вони у вас асоціюються. (Індія) (Слайд 2-4)
  •        Що саме вам відомо про ці зображення? Як вони пов’язані з Індією?
  •        Що ще вам відомо про цю країну?
  •        Сьогодні ми дізнаємося про найдавніші цивілізації Індії, життя її мешканців та найвідомішого індійського царя.(презентація теми та плану уроку)
  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з історичною картою (ст..71) (Слайд 5)

  •        На якому острові чи півострові розташована Індія? (п-в Індостан)
  •        Які гори з північного сходу відокремлюють Індію від материка? (Гімалаї)
  •        Води якого океану омивають цю країну? (Індійський)
  •        Які найбільші річки течуть Індією? (Інд, Ганг, Нарбада, Кришна)

Робота з підручником (ст..69-70) (Слайд 6)

Учні за допомогою підручника дають відповідь на поставлені запитання

  •        Визначте місце розташування давньої Індії?
  •        Що вам відомо про природні умови Індії?
  •        Що вирощують жителі цієї країни?

Розповідь учителя. (Слайд 7-9)

. Найдавніші держави та міста в Індії існували в 23-18 ст. до н. е. Від 20-х років 20 ст. в Індії провадять великі археологічні розкопки. На сьогодні відомо понад 500 поселень індійської цивілізації з населенням до 100 тис. осіб. Першими було відкрито стародавні поселення Мохåнджо-Дàро та Хараппа. Вулиці у найдавніших містах Індії перетиналися під прямим кутом. Міста були оточені мурами. За основний будівельний матеріал слугувала обпалена цегла. Міста мали найдосконалішу каналізацію.

(Слайд 10-14)

Робота з таблицею

Уході розповіді вчителя учні заповнюють таблицю

 

Землеробство

Скотарство

Ремесло

Вирощування ячменю,

рису, пшениці та ін.

 

Розведення кіз, овець, буйволів, верблюдів, корів,

віслюків

Гончарне, прядильне,

ювелірне, обробка бронзи

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь учителя

У долинах Інду та його приток зводили іригаційні споруди. Індійці займалися землеробством та скотарством. Близько 2000 р. до н.е. приручили слона. Давні жителі Індії вміли виплавляти мідь, виготовляли скло, гончарні та ювелірні вироби. Мали свою писемність. Однак прочитати її не вдалося. Причини зникнення індійських цивілізацій невідомі.

Роботаі з зошитом

Запишіть найдавніші індійські міста. - Мохеджо-Даро, Хараппа.

Розповідь учителя. (Слайд 15)

У давнину Індію називали Ар'явартою – «країною аріїв». Їх племена прийшли на землі Індії з Ірану близько 1500 р. до н.е. Вони вирубували хащі, осушували мочарі, будували іригаційні системи. Так в долині Гангу з’явилися нові міста. Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають Ведійським. Саме тоді було складено священні тексти Вед. Верховними розпорядниками всієї землі були раджі (царі). Вони командували військом, очолювали управління та вважалися охоронцями дхарми.

Робота з термінами

Ведисвященні тексти аріїв(Слайд 16)

Раджа (цар) – верховний розпорядник всієї землі(Слайд 17)

Дхарма – правила, дотримання яких є передумовою загального порядку.

(Слайд 18)

Найсильнішими з тогочасних держав були Кошала та Магадга. Наприкінці 4 ст. до н.е. владу у Магадзі захопив Чандрагупта Маур'я. За правління його онука – Ашоки – під владою царів Магадги опинилася майже вся Індія. Долину Інду загарбали перські царі. (Слайд 19)

Робота з історичним джерелом (с. 73 підручника).

  •        Прочитайте історичне джерело.
  •        Чому неможливо точно назвати число індійських міст?
  •        Чому індійці будували міста із дерева, а не з цегли?
  •        Чи всі індійці носили сережки з слонової кості?
  •        На чому їздили давні індійці?
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Бесіда

  • У якій частині Азії розташовано півострів Індостан? (на півдні Азії)
  • Одне із найдавніших поселень Індії. (Хараппа)
  • Хто захопив владу у Магадзі наприкінці 4 ст. до н.е.? (Чандрагупта)
  • Гори, що відділяють Індію від Тибету. (Гімалаї)
  • «Те, на чому тримається світ». (дхарма)
  •        Мало хто знає, що в річці Ганг живуть акули. Причому прісноводна Гангзька акула - вкрай небезпечний хижак, що славиться любов'ю до людського м'яса. Цілком можливо, що ця звичка з'явилася в акули завдяки численним недоспаленим трупам, які плавали в річці.
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання. (Слайд 20-21)
  1.     Опрацювати § 15 підручника.
  2.     За текстом підручника створіть малюнок житла давніх індійців.


Самостійна робота

  1.     Яке царство виникло на руїнах Ассирійської імперії?
  1.   Нововавилонське
  2.    Месопотамське
  3.   Єгипетське
  1.     Процвітання Халдейського царства було за царя
  1.   Тіглатпаласара ІІІ
  2.    Навуходоносора ІІ
  3.   Кіра ІІ
  1.     Яка назва держави, що була на схід Вавилону та на якій оселилися племена персів?
    1.   Ірак
    2.    Вірменія
    3.   Іран
  2.     Завдяки якому цареві виникла Перська держава?
  1.   Тіглатпаласара ІІІ
  2.    Навуходоносора ІІ
  3.   Кіра ІІ
  1.     Пояснити термін сатрапій?

 

 

 

 

 

Самостійна робота

1. Яке царство виникло на руїнах Ассирійської імперії?

  1.    Нововавилонське
  2.   Месопотамське
  3.    Єгипетське

    2.Процвітання Халдейського царства було за царя

  1.    Тіглатпаласара ІІІ
  2.   Навуходоносора ІІ
  3.    Кіра ІІ

3.Яка назва держави, що була на схід Вавилону та на якій оселилися племена персів?

  1.    Ірак
  2.   Вірменія
  3.    Іран

4.Завдяки якому цареві виникла Перська держава?

  1.    Тіглатпаласара ІІІ
  2.   Навуходоносора ІІ
  3.    Кіра ІІ

5.Пояснити термін сатрапій?

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку