Конспект уроку з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Давня Індія»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Немировський В.В.
2019 р.
Тема. Давня Індія
Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Обладнання: підручники, робочі зошити, атласи, настінна карта, ілюстрації до теми, презентація
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 1)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота (додаток 1) (до 10 хв.), ключ – А, Б, В, В, А, сатрапій – округ у Перській державі
Робота з візуальними джерелами
Хто або що зображено на малюнках (додаток 2), ключ - ворота богині Іштар, Дарій І
Робота з хронологічним словником
(додаток 3) Ключ – 605-562 рр. до н.е.; 550 р. до н.е.; 522-486 рр. до н.е.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
Вправа «Асоціативний кущ».
Робота з історичною картою (ст..71) (Слайд 5)
Робота з підручником (ст..69-70) (Слайд 6)
Учні за допомогою підручника дають відповідь на поставлені запитання
Розповідь учителя. (Слайд 7-9)
. Найдавніші держави та міста в Індії існували в 23-18 ст. до н. е. Від 20-х років 20 ст. в Індії провадять великі археологічні розкопки. На сьогодні відомо понад 500 поселень індійської цивілізації з населенням до 100 тис. осіб. Першими було відкрито стародавні поселення Мохåнджо-Дàро та Хараппа. Вулиці у найдавніших містах Індії перетиналися під прямим кутом. Міста були оточені мурами. За основний будівельний матеріал слугувала обпалена цегла. Міста мали найдосконалішу каналізацію.
(Слайд 10-14)
Робота з таблицею
Уході розповіді вчителя учні заповнюють таблицю
Землеробство |
Скотарство |
Ремесло |
Вирощування ячменю, рису, пшениці та ін.
|
Розведення кіз, овець, буйволів, верблюдів, корів, віслюків |
Гончарне, прядильне, ювелірне, обробка бронзи |
Розповідь учителя
У долинах Інду та його приток зводили іригаційні споруди. Індійці займалися землеробством та скотарством. Близько 2000 р. до н.е. приручили слона. Давні жителі Індії вміли виплавляти мідь, виготовляли скло, гончарні та ювелірні вироби. Мали свою писемність. Однак прочитати її не вдалося. Причини зникнення індійських цивілізацій невідомі.
Роботаі з зошитом
Запишіть найдавніші індійські міста. - Мохеджо-Даро, Хараппа.
Розповідь учителя. (Слайд 15)
У давнину Індію називали Ар'явартою – «країною аріїв». Їх племена прийшли на землі Індії з Ірану близько 1500 р. до н.е. Вони вирубували хащі, осушували мочарі, будували іригаційні системи. Так в долині Гангу з’явилися нові міста. Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають Ведійським. Саме тоді було складено священні тексти Вед. Верховними розпорядниками всієї землі були раджі (царі). Вони командували військом, очолювали управління та вважалися охоронцями дхарми.
Робота з термінами
Веди – священні тексти аріїв(Слайд 16)
Раджа (цар) – верховний розпорядник всієї землі(Слайд 17)
Дхарма – правила, дотримання яких є передумовою загального порядку.
(Слайд 18)
Найсильнішими з тогочасних держав були Кошала та Магадга. Наприкінці 4 ст. до н.е. владу у Магадзі захопив Чандрагупта Маур'я. За правління його онука – Ашоки – під владою царів Магадги опинилася майже вся Індія. Долину Інду загарбали перські царі. (Слайд 19)
Робота з історичним джерелом (с. 73 підручника).
Бесіда
Самостійна робота
Самостійна робота
1. Яке царство виникло на руїнах Ассирійської імперії?
2.Процвітання Халдейського царства було за царя
3.Яка назва держави, що була на схід Вавилону та на якій оселилися племена персів?
4.Завдяки якому цареві виникла Перська держава?
5.Пояснити термін сатрапій?