Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми “Дії над векторами в просторі”, розвивати інформаційно-цифрової компетентності, спілкування іноземними мовами, уміння навчатися впродовж життя.
Тип уроку: Урок розвитку компетентностей.
Обладнання: компьютери, телефони, додатковий матеріал, презентації.МИКОЛАЇВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ
Методична розробка
відкритого уроку з математики на тему: «Узагальнення і систематизація знань з теми «Вектори в просторі»
Викладач математики:
Кабашна Л.В.
Тема уроку: «Дії над векторами. Застосування векторів»
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми “Дії над векторами в просторі”, розвивати інформаційно-цифрової компетентності, спілкування іноземними мовами, уміння навчатися впродовж життя.
Тип уроку: Урок розвитку компетентностей.
Обладнання: компьютери, телефони, додатковий матеріал, презентації.
Хід уроку
План уроку:
Добрий день! Сідайте. Як ваш настрій? Чи настроєні ви на роботу? Подивіться один на одного! Посміхніться один одному! Починаємо урок!
Перевірка присутніх, підготовка робочих місць.
Учитель:
Тема нашого уроку: «Дії над векторами. Застосування векторів»
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми “Дії над векторами в просторі”, розвивати інформаційно-цифрової компетентності, спілкування іноземними мовами, уміння навчатися впродовж життя.
- Щодо плану уроку, то спочатку ми разом з’ясуємо до чого тут Федя?
Потім спробуємо пройти вперед за баранкою пилососа.
Займемось чистою математикою.
Спробуємо здійснити кілька подвигів Геракла.
Здійснимо подорож в інші світи, не повіривши своїм очам.
Витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про вектори, за словами Семена Семеновича.
І, нарешті, виясним для себе, що ж таки нам все одно.
До речі, сьогодні у нас на уроці присутній спеціаліст з іноземних мов, в даному випадку грецької та латинської, на ім’я Максимус.
Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.
А також зверніть увагу на останні пункти в листі: поставте оцінку собі та викладачеві
Отже, з’ясуємо до чого тут Федя? (демонстаріція відео-фрагмента)
Що б говорили в схожій ситуації римські гладіатори?
Учень: Здрастуй, Цезарю, приречені на смерть вітають тебе
Перевірка домашнього завдання пройде за допомою QR-кодів. Після закінчення виконання завдання нажміть кнопку «Зберегти в мої вправи»
В листі само оцінювання запишіть кількість правильних відповідей.
Наступний пункт плану пройти вперед за баранкою пилососа (демонстаріція відео-фрагмента)
У наш час багато хто із фахівців використовує знання і вміння, здобуті при вивченні методу координат у школі. Лікар будує графік температури хворого, економіст – графік зміни випуску продукції на виробництві, фізик за допомогою графіків у певній системі координат досліджує фізичні явища і т. ін. Наприклад, потік машин на вулиці міста можна виміряти кількістю машин за 1 рік, і потік води в річці має напрям.
(демонстаріція відео «Вектор»)
Учень: Всі ми знаємо, що 99% американської авто індустрії складають продукти корпорацій Ford і Chrysler. Так в 1% обсягів випуску потрапляють тисячі малих фірм, що пропонують ті чи інші машини під своїми марками. В цьому списку цілком заслужено займає одне з найвищих місць творчості Джеральда Вігерта – суперкари Vector. Дивно, але докладних описів історії цього бренда практично немає, всі наявні виявилися короткими і неповними. Так що, перед вами повна розповідь про Вектор.
Історія починається в 1971 році, коли закінчив коледж по специфіці «промисловий і транспортний дизайн» Джеррі Вігерт разом з другом засновують в Каліфорнії свою компанію.
Дизайн Вектор до сих пір виглядає цілком сучасним, а для початку 70-х років справляв враження прибульця з космосу.
Орієнтовна вартість готового автомобіля повинна складатися не більше $ 10000, що було б виключно гуманно для суперкара, але абсолютно нереалістично.
В 1980-му на шасі перед задніми колесами був розміщений двигун ChevroletV8 об'ємом 5,7 літра з двома турбонагнітальними двигунами, електронним уприскуванням палива системою змащення з сухим картером.
До речі, коли журнал AmericanAutomobile запитав Вігерта, як він прийшов до ідеї Vector, відповідь була такою: «Я хотів би бути пілотом-винищувачем, але не підійшов по зору, так що вирішив зробити машину, яка була б точно така ж, як винищувач» .
Дизайн кузова занадто широкий: з-за поперечно розташованого двигуна машина виявилася такою широкою, що в салоні розташовані три сидіння в одному ряді.
До речі, на шкіряних сидіннях опускаються підлокітники для забезпечення максимального комфорту в довгих поїздах. Мабуть, ця ідея прийшла з авіації.
Займемось чистою математикою
(демонстаріція відео-фрагмента)
Що нам скаже спеціаліст Максимус?
Учень: Готовий до всього.
Розв'язування задач
Задача № 821.
Дано вектори і . Знайти:
Задача № 822.
Знайти модуль вектора .
Задача № 824.
При яких значеннях т вектори і колінеарні?
Підійшла черга і вам спробувати здійснити кілька подвигів Геракла.
(демонстаріція відео-фрагмента)
Максимусе: учень: Прийшов, побачив, переміг
Цією фразою Юлій Цезар повідомив про перемогу над понтійським царем Фарнаком у серпні 47 г. до н. е. Говорять, що ця фраза була накреслена на дошці, яку несли перед Цезарем під час понтійського тріумфу.
Самостійну роботу виконайте будь-ласка в зошиті, на листочки запишіть відповідь. А тепер перевіримо ваші відповіді способом взаємоперевірки: обміняйтеся своїми листочками із сусідом, а сусід – напроти правильної відповіді поставить «+», а неправильної – «-».
Відповіді:
І варіант: 1-Д; 2-Б; 3-А; 4-Д;
ІІ варіант: 1-А; 2-Г; 3-В; 4-В
Застосування векторів
Прийшов час здійснити подорож в інші світи, де ви «не повірите своїм очам.» Чи може так бути? Максимусе! Що б сказали в Древній Греції з цього приводу?
Учень: Платон мені друг, але істина дорожча
Вживається, коли хочуть підкреслити, що правда важливіша.
(демонстаріція відео-фрагмента)
Демонстрація презентації «Застосування векторів»
Ми з вами добре попрацювали, тому давайте підведемо підсумки уроку у трохи не звичній формі. Тим самим витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про вектори, за словами Семена Семеновича. (демонстаріція відео-фрагмента)
Я хочу презентувати вам нову, для вас, програму «Кahoot!»
Релаксаційне запитання:
Що вам нагадує указка?
(учні висловлюють свої асоціативні думки)
Наприклад: Вектор. Чому? Має напрям, загострений кінець, як у стріли.
Подивіться навколо. В якому обладнанні можуть бути приклади векторів? ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник: Бевз Г.П. “Математика, 11кл.”
§ 24, 25, підготуватися до контрольної роботи.
(творче) Скласти по одному питанню для програми «Кahoot!» з теми «Дії над векторами та застосування векторів»
Демонстаріція відео
Як ви гадаєте: до чого тут це відео?