Урок на тему "Дії над векторами"

Про матеріал

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми “Дії над векторами в просторі”, розвивати інформаційно-цифрової компетентності, спілкування іноземними мовами, уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: Урок розвитку компетентностей.

Обладнання: компьютери, телефони, додатковий матеріал, презентації.
Перегляд файлу

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

 

http://detroit.in.ua/wp-content/uploads/2008/09/8r-back.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

відкритого уроку з математики на тему:   «Узагальнення і систематизація знань з теми «Вектори в просторі»

 

Викладач математики:

Кабашна Л.В.

 

                                  

 

 

Тема уроку: «Дії над векторами. Застосування векторів»

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми “Дії над векторами в просторі”, розвивати інформаційно-цифрової компетентності, спілкування іноземними мовами, уміння навчатися впродовж життя.

Тип уроку: Урок розвитку компетентностей.

 Обладнання: компьютери, телефони, додатковий матеріал, презентації.

Хід уроку

План уроку:

  1. “Надо, Федя, надо…”
  2. “Вперед за баранкою пилососа…”
  3. “Чиста математика”
  4. 12 подвигів Геракла
  5. “Не віриш своїм очам…”
  6. “Семен Семенович…”
  7. “А нам все равно…”

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Добрий день! Сідайте. Як ваш настрій? Чи настроєні ви на роботу? Подивіться один на одного! Посміхніться один одному! Починаємо урок!

Перевірка присутніх, підготовка робочих місць.

  1. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Учитель:

Тема нашого уроку: «Дії над векторами. Застосування векторів»

Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми “Дії над векторами в просторі”, розвивати інформаційно-цифрової компетентності, спілкування іноземними мовами, уміння навчатися впродовж життя.

- Щодо плану уроку, то спочатку ми разом з’ясуємо до чого тут Федя?

Потім спробуємо пройти вперед за баранкою пилососа.

Займемось чистою математикою.

Спробуємо здійснити кілька подвигів Геракла.

Здійснимо подорож в інші світи, не повіривши своїм очам.

Витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про вектори, за словами Семена Семеновича.

І, нарешті, виясним для себе, що ж таки нам все одно.

До речі, сьогодні у нас на уроці присутній спеціаліст з іноземних мов, в даному випадку грецької та латинської, на ім’я Максимус.

Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.         

А також зверніть увагу на останні пункти в листі: поставте оцінку собі та викладачеві

  1. Перевірка домашнього завдання

Отже, з’ясуємо до чого тут Федя? (демонстаріція відео-фрагмента)

Що б говорили в схожій ситуації римські гладіатори?

Учень: Здрастуй, Цезарю, приречені на смерть вітають тебе

 Перевірка домашнього завдання пройде за допомою QR-кодів. Після закінчення виконання завдання нажміть кнопку «Зберегти в мої вправи»

В листі само оцінювання запишіть кількість правильних відповідей.

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Що називається вектором?
  2. Як додати два вектори?
  3. Як відняти два вектори?
  4. Як помножити вектор на число?
  5. Що таке абсолютна величина або модуль вектора?
  6. Які вектори називаються колінеарними?
  1. Мотивація навчальної діяльності.

Наступний пункт плану пройти вперед за баранкою пилососа (демонстаріція відео-фрагмента)

У наш час багато хто із фахівців використовує знання і вміння, здобуті при вивченні методу координат у школі. Лікар будує графік температури хворого, економіст – графік зміни випуску продукції на виробництві, фізик за допомогою графіків у певній системі координат досліджує фізичні явища і т. ін. Наприклад, потік машин на вулиці міста можна виміряти кількістю машин за 1 рік, і потік води в річці має напрям.

(демонстаріція відео «Вектор»)

Учень: Всі ми знаємо, що 99% американської авто індустрії складають продукти корпорацій Ford і Chrysler. Так в 1% обсягів випуску потрапляють тисячі малих фірм, що пропонують ті чи інші машини під своїми марками. В цьому списку цілком заслужено займає одне з найвищих місць творчості Джеральда Вігерта – суперкари Vector. Дивно, але докладних описів історії цього бренда практично немає, всі наявні виявилися короткими і неповними. Так що, перед вами повна розповідь про Вектор.

Історія починається в 1971 році, коли закінчив коледж по специфіці «промисловий і транспортний дизайн» Джеррі Вігерт разом з другом засновують в Каліфорнії свою компанію.

Дизайн Вектор до сих пір виглядає цілком сучасним, а для початку 70-х років справляв враження прибульця з космосу.

Орієнтовна вартість готового автомобіля повинна складатися не більше $ 10000, що було б виключно гуманно для суперкара, але абсолютно нереалістично.

В 1980-му на шасі перед задніми колесами був розміщений двигун ChevroletV8 об'ємом 5,7 літра з двома турбонагнітальними двигунами, електронним уприскуванням палива системою змащення з сухим картером.

До речі, коли журнал AmericanAutomobile запитав Вігерта, як він прийшов до ідеї Vector, відповідь була такою: «Я хотів би бути пілотом-винищувачем, але не підійшов по зору, так що вирішив зробити машину, яка була б точно така ж, як винищувач» .

Дизайн кузова занадто широкий: з-за поперечно розташованого двигуна машина виявилася такою широкою, що в салоні розташовані три сидіння в одному ряді.

До речі, на шкіряних сидіннях опускаються підлокітники для забезпечення максимального комфорту в довгих поїздах. Мабуть, ця ідея прийшла з авіації.

  1. Застосування знань при розвязуванні задач і вправ

Займемось чистою математикою

(демонстаріція відео-фрагмента)

Що нам скаже спеціаліст Максимус?

Учень: Готовий до всього.

Розв'язування задач

Задача № 821.

Дано вектори і . Знайти:               

Задача № 822.

Знайти модуль вектора .

Задача № 824.

При яких значеннях т вектори і колінеарні?

  1. Самостійна робота

Підійшла черга і вам спробувати здійснити кілька подвигів Геракла.

(демонстаріція відео-фрагмента)

Максимусе: учень: Прийшов, побачив, переміг

Цією фразою Юлій Цезар повідомив про перемогу над понтійським царем Фарнаком у серпні 47 г. до н. е. Говорять, що ця фраза була накреслена на дошці, яку несли перед Цезарем під час понтійського тріумфу.

 

Самостійну роботу виконайте будь-ласка в зошиті, на листочки запишіть відповідь. А тепер перевіримо ваші відповіді способом взаємоперевірки: обміняйтеся своїми листочками із сусідом, а сусід – напроти правильної відповіді поставить «+», а неправильної – «-».

Відповіді:

І варіант: 1-Д; 2-Б; 3-А; 4-Д;

ІІ варіант: 1-А; 2-Г; 3-В; 4-В

Застосування векторів

Прийшов час здійснити подорож в інші світи, де ви «не повірите своїм очам.» Чи може так бути? Максимусе! Що б сказали в Древній Греції з цього приводу?

Учень: Платон мені друг, але істина дорожча

Вживається, коли хочуть підкреслити, що правда важливіша.

(демонстаріція відео-фрагмента)

Демонстрація презентації «Застосування векторів»

 

 

 

 

 

 

 

 

         

  1. Підведення підсумків уроку 

Ми з вами добре попрацювали, тому давайте підведемо підсумки уроку у трохи не звичній формі. Тим самим витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про вектори, за словами Семена Семеновича. (демонстаріція відео-фрагмента)

 

Я хочу презентувати вам нову, для вас, програму «Кahoot

 

 

 

 

  1. Закінчення уроку. Заключне слово вчителя:

Релаксаційне запитання:

Що вам нагадує указка?  

(учні висловлюють свої асоціативні думки)

Наприклад: Вектор. Чому? Має напрям, загострений кінець, як у стріли.

Подивіться навколо. В якому обладнанні можуть бути приклади векторів? ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник: Бевз Г.П. “Математика, 11кл.”

§ 24, 25, підготуватися до контрольної роботи.

 (творче) Скласти по одному питанню для програми «Кahoot з теми «Дії над векторами та застосування векторів»

Демонстаріція відео

Як ви гадаєте: до чого тут це відео?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Геометрія (профільний рівень) 10 клас (Бевз В.Г., Бевз Г.П., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку