Урок на тему «Паралельність прямих і площин в просторі»

Про матеріал
Мета уроку: Узагальнити знання учнів з теми, вдосконалювати навички застосування теоретичного матеріалу до розв’язування задач, відпрацювати норми співробітництва під час групової діяльності та почуття взаємодопомоги, взаєморозуміння, розвивати творчі здібності і пізнавальний інтерес з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
Перегляд файлу

 

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

Описание: Как найти расстояние между параллельными плоскостями - Элементарно, Ватсон

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

відкритого уроку з математики на тему:   «Паралельність прямих і площин в просторі»

 

 

Викладач математики:

Кабашна Л.В.

 

 

 

 

Картинки по запросу паралельнысть в картинках

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Миколаїв.

 

Тема уроку: Паралельність прямих і площин в просторі.

Мета уроку: Узагальнити знання учнів з теми, вдосконалювати  навички застосування теоретичного матеріалу до розв’язування задач, відпрацювати норми співробітництва під час групової діяльності та почуття взаємодопомоги, взаєморозуміння, розвивати творчі здібності і пізнавальний інтерес з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

 Тип уроку: Урок закріплення основних знань, формування вмінь і навичок.

 Обладнання: компьтери, додатковий матеріал, малюнки учнів, презентації.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Добрий день! Сідайте. Як ваш настрій? Чи настроєні ви на роботу? Подивіться один на одного! Посміхніться один одному! Починаємо урок! Що візьмемо з собою на урок? (Розум, кмітливість, доброту і гарний настрій)

  1. План уроку в цитатах
  1. «Геометрія наближає розум до істини». Платон.
  2. «Хто не знає,в яку гавань він пливе, для того немає попутного вітру». Сенека.
  3. «Не будемо сперечатися – будемо обчислювати». Г. Лейбніц.
  4. «Світ математики – ні що інше, як відбиття в нашій свідомості реального світу». Гіппократ
  5. «Тисячі шляхів ведуть до помилки, до істини — тільки один». Ж.Ж. Руссо
  1. Актуалізація опорних знань.

Прийом "Неоголошена тема"
Універсальний прийом ТРИЗ, спрямований на створення зовнішньої мотивації вивчення теми уроку. Даний прийом дозволяє залучити інтерес учнів до вивчення нової теми, не блокуючи сприйняття незрозумілими термінами.

Учитель записує на дошці слово «Тема», витримує паузу до тих пір, поки всі не звернуть увагу на руку вчителя, яка не хоче виводить саму тему.

Учитель: Учні, вибачте, але моя рука відмовилася написати тему уроку, і, здається, невипадково! Вам належить проаналізувати і довести, з точки зору корисності, відсутність теми на початку уроку! Але починати урок нам все одно треба, і почнемо з добре знайомого матеріалу...

Учитель: «Щодо плану уроку, то спочатку ми разом захопимося Платоном, який сказав: «Геометрія наближає розум до істини». А для цього проведемо маленьку усну вправу, яка називається «Незакінчене речення».

Потім спробуємо розібрати вислів Сенеки, що сказав: «Хто не знає,в яку гавань він пливе, для того немає попутного вітру» (питання, які стосуються нашої теми уроку).

Потім за словами  Г. Лейбніца: «Не будемо сперечатися – будемо обчислювати» – розв’яжемо декілька задач.

Здійснимо подорож в інші світи, куди кличе нас Гіппократ: «Світ математики – ні що інше, як відбиття в нашій свідомості реального світу».

І, нарешті,витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про паралельність прямих і площин, прислухаючись до слів  Ж.Ж. Руссо: «Тисячі шляхів ведуть до помилки, до істини — тільки один» і підведемо підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

  1. Стереометрія – це ….
  2. Основні фігури стереометрії – це …
  3. Дві прямі називаються паралельними, якщо …

Приклади паралельних прямих:

  1. Дві прямі називаються мимобіжними, якщо …

Наведіть приклади мимобіжних прямих.

  1. Пряма і площина називаються паралельними, якщо …

Приклади паралельних прямої і площини

  1. У-1.jpgЯкщо дві площини не перетинаються, то вони називаються …

Приклади паралельних площин

Отже про що ми з вами говорили сьогодні? Правильно. Тому тема уроку: Паралельність прямих і площин в просторі.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Геометрія – це цілий світ, який оточує нас з самого народження, бо все, що ми бачимо навколо себе, так чи інакше, має відношення до геометрії.

Епіграф:  «Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати»

Рене Декарт

Девіз уроку:«Дивись – думай – роби висновки!»

А скажіть мені будь-ласка, яку роль відіграє паралельність прямих і площин у вашому житті? Приклади.

  1. Застосування знань, формування умінь і навичок.

У-2.jpgМи живемо у стереометричних фігурах, ми будуємо стереометричні фігури, ми користуємось у побуті стереометричними фігурами, тому вивчати стереометрію потрібно досконало, щоб вміти застосовувати її в житті.
Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.                 

Розв’язування задач

Задача

Вiдрiзок AB не перетинає площину α. Через кiнцi вiдрiзка i його середину — точку C, проведено паралельнi прямi, що перетинають площину α в точках A1, B1 i C1 вiдповiдно. Знайдiть CC1 ,якщо AA1 = 6 см, BB1 = 10 см.

 

  1. Пам’ятаєте? Я у вас запитувала А скажіть мені будь-ласка, яку роль відіграє паралельність прямих і площин у вашому житті і просила навести приклади?

IMG-854b80399bd61fc02a4650e9c5406bfd-V.jpgЛука-2.jpg

РУС.jpgРуслан.jpgОля.jpg

 

Так от пропоную вам переглянути деякі паралельності… малюнки і іллюзії

  1. Підведення підсумків уроку  (Оцінювання діяльності учнів на уроці)
  1. Учні здають свої бланки оцінювання і говорять свої оцінки.

Підведення підсумків уроку ми з вами проведемо у трохи не звичній формі:

  1. Геометричні інтерпретації до фрагментів музичних творів.

Людство завжди прагнуло і прагне до гармонії.

  1. «Місячна дорога» (слова М.Бакая; пряма на площині)

Місячна дорога край села

У холодних росах пролягла,

Повела з тобою нас в рідний край.          

Не забудем ми дорогу ту,                        

І кохання нашого весну,

Не забудем, не забудем ми.

  1. «Как провожают пароходы» (К.Ваншенкін; паралельні прямі)

Как провожают пароходы,

Совсем не так, как поезда.

Морские медленные воды

Не то, что рельсы в два ряда.

  1. З кінофільму «Земля Саннікова» (перетин прямої з площиною)

Призрачно всё в этом мире бушующем,

Есть только миг, за него и держись.

Есть только миг между прошлым и будущим,   

Именно он называется жизнь.

  1. «Журавлині ключі» (слова П.Лехновського; паралельні площини)

Журавлині ключі –

То чужі і незвідані далі,

Журавлині ключі –

Біль розлуки, страждання, печалі.

Журавлині ключі –                   

Промінці нездійсненної мрії,

Журавлині ключі –

Непогашені іскри надії.

  1. «Как провожают пароходы» (К.Ваншенкін; площина)

Как не шути – волнения больше,

Ведь ты уже не на земле.

Как не ряди – разлука дольше,

Когда плывёшь на корабле.

Вода, вода, кругом вода.

Вода, вода, шумит вода.

  1. Рефлексія: В такий чудовий день – день святого Миколая – я вам добавлю по 1 балу за ваші відповіді і ще…

Коли я йшла сьогодні на роботу, мене зустрів дивний дідусь і попросив вам передати, що ви підняли свою праву руку до гори і опустили її вниз, під стілець Можливо там щось є?

  1. Домашнє завдання.

1. § 33,34; № 220.

2. Творче завдання: скласти  слоган.  Наприклад:  «Теореми добре будеш знати, будь-які задачі зможеш розв’язати»

  1. Закінчення уроку.
docx
До підручника
Геометрія (профільний рівень) 10 клас (Бевз В.Г., Бевз Г.П., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
17 січня 2019
Переглядів
3540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку