МИКОЛАЇВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ
Методична розробка
відкритого уроку з математики на тему: «Паралельність прямих і площин в просторі»
Викладач математики:
Кабашна Л.В.
м. Миколаїв.
Тема уроку: Паралельність прямих і площин в просторі.
Мета уроку: Узагальнити знання учнів з теми, вдосконалювати навички застосування теоретичного матеріалу до розв’язування задач, відпрацювати норми співробітництва під час групової діяльності та почуття взаємодопомоги, взаєморозуміння, розвивати творчі здібності і пізнавальний інтерес з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
Тип уроку: Урок закріплення основних знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання: компьтери, додатковий матеріал, малюнки учнів, презентації.
Хід уроку
Добрий день! Сідайте. Як ваш настрій? Чи настроєні ви на роботу? Подивіться один на одного! Посміхніться один одному! Починаємо урок! Що візьмемо з собою на урок? (Розум, кмітливість, доброту і гарний настрій)
Прийом "Неоголошена тема"
Універсальний прийом ТРИЗ, спрямований на створення зовнішньої мотивації вивчення теми уроку. Даний прийом дозволяє залучити інтерес учнів до вивчення нової теми, не блокуючи сприйняття незрозумілими термінами.
Учитель записує на дошці слово «Тема», витримує паузу до тих пір, поки всі не звернуть увагу на руку вчителя, яка не хоче виводить саму тему.
Учитель: Учні, вибачте, але моя рука відмовилася написати тему уроку, і, здається, невипадково! Вам належить проаналізувати і довести, з точки зору корисності, відсутність теми на початку уроку! Але починати урок нам все одно треба, і почнемо з добре знайомого матеріалу...
Учитель: «Щодо плану уроку, то спочатку ми разом захопимося Платоном, який сказав: «Геометрія наближає розум до істини». А для цього проведемо маленьку усну вправу, яка називається «Незакінчене речення».
Потім спробуємо розібрати вислів Сенеки, що сказав: «Хто не знає,в яку гавань він пливе, для того немає попутного вітру» (питання, які стосуються нашої теми уроку).
Потім за словами Г. Лейбніца: «Не будемо сперечатися – будемо обчислювати» – розв’яжемо декілька задач.
Здійснимо подорож в інші світи, куди кличе нас Гіппократ: «Світ математики – ні що інше, як відбиття в нашій свідомості реального світу».
І, нарешті,витягнемо зі схованок пам'яті дещо цінне про паралельність прямих і площин, прислухаючись до слів Ж.Ж. Руссо: «Тисячі шляхів ведуть до помилки, до істини — тільки один» і підведемо підсумок уроку.
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
Приклади паралельних прямих:
Наведіть приклади мимобіжних прямих.
Приклади паралельних прямої і площини
Приклади паралельних площин
Отже про що ми з вами говорили сьогодні? Правильно. Тому тема уроку: Паралельність прямих і площин в просторі.
Геометрія – це цілий світ, який оточує нас з самого народження, бо все, що ми бачимо навколо себе, так чи інакше, має відношення до геометрії.
Епіграф: «Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати»
Рене Декарт
Девіз уроку:«Дивись – думай – роби висновки!»
А скажіть мені будь-ласка, яку роль відіграє паралельність прямих і площин у вашому житті? Приклади.
Ми живемо у стереометричних фігурах, ми будуємо стереометричні фігури, ми користуємось у побуті стереометричними фігурами, тому вивчати стереометрію потрібно досконало, щоб вміти застосовувати її в житті.
Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали. Візьміть і підпишіть свій бланк.
Розв’язування задач
Задача
Вiдрiзок AB не перетинає площину α. Через кiнцi вiдрiзка i його середину — точку C, проведено паралельнi прямi, що перетинають площину α в точках A1, B1 i C1 вiдповiдно. Знайдiть CC1 ,якщо AA1 = 6 см, BB1 = 10 см.
Так от пропоную вам переглянути деякі паралельності… малюнки і іллюзії
Підведення підсумків уроку ми з вами проведемо у трохи не звичній формі:
Людство завжди прагнуло і прагне до гармонії.
Місячна дорога край села
У холодних росах пролягла,
Повела з тобою нас в рідний край.
Не забудем ми дорогу ту,
І кохання нашого весну,
Не забудем, не забудем ми.
Как провожают пароходы,
Совсем не так, как поезда.
Морские медленные воды
Не то, что рельсы в два ряда.
Призрачно всё в этом мире бушующем,
Есть только миг, за него и держись.
Есть только миг между прошлым и будущим,
Именно он называется жизнь.
Журавлині ключі –
То чужі і незвідані далі,
Журавлині ключі –
Біль розлуки, страждання, печалі.
Журавлині ключі –
Промінці нездійсненної мрії,
Журавлині ключі –
Непогашені іскри надії.
Как не шути – волнения больше,
Ведь ты уже не на земле.
Как не ряди – разлука дольше,
Когда плывёшь на корабле.
Вода, вода, кругом вода.
Вода, вода, шумит вода.
Коли я йшла сьогодні на роботу, мене зустрів дивний дідусь і попросив вам передати, що ви підняли свою праву руку до гори і опустили її вниз, під стілець… Можливо там щось є?
1. § 33,34; № 220.
2. Творче завдання: скласти слоган. Наприклад: «Теореми добре будеш знати, будь-які задачі зможеш розв’язати»