Тема уроку: Дії над векторами, що задані координатами.
Мета уроку:
Навчальна: навчити знаходити координати вектора, його абсолютну величину; домогтися засвоєння властивостей дій над векторами, вдосконалити вміння виконувати дії над векторами, що задані координатами.
Розвивальна: розвивати вміння практично реалізувати систему знань в систему вмінь; розвивати логічне мислення , творчі здібності учнів.
Виховна: виховувати культуру мови, дисциплінованість, увагу , інтерес до знань, прагнення їх здобувати.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Наочність та обладнання: презентація, індивідуальні картки; картки – завдання для самостійної роботи.
Очікувані результати: учні виконують операції над векторами; знають визначення суми, різниці та добутку векторів; вміють виконувати дії над векторами, що задані координатами; можуть застосовувати властивість для доведення колінеарності двох векторів, чи перпендикулярності векторів.
Хід уроку
Епіграф нашого уроку: « Тисячі шляхів ведуть до помилки,
але лише один – до істини.»
Жан-Жак Руссо
Перевірити якість виконаних домашніх завдань, зібравши зошити в кінці уроку у зазначених учнів. (вибірково)
Вчитель задає перше питання і передає уявний мікрофон учню, той відповідає, передає мікрофон іншому і задає наступне питання. Питання у кожного на парті.
Діти, ми продовжуємо вивчення нового розділу курсу геометрії 10 класу «Вектори у просторі». Ми з вами уже вивчили тему «Координати у просторі». Яку різницю ви помітили при вивченні цієї теми від координат на площині?
Отже сформулюємо основні задачі сьогоднішнього уроку.
Перед вивченням нової теми нам необхідно згадати поняття вектора , координати вектора, абсолютну величину вектора, дії над векторами, ознаку колінеарності векторів, рівності векторів. Для цього давайте заповнимо таку таблицю. (таблиця підготовлена на ватмані і прикріплена на дошці).
Отже сформулюйте основні поняття в координатній формі, пов’язані з векторами у просторі. (учні по черзі заповнюють таблицю)
Вектори у просторі |
|
Для запису формул використовуємо |
А(х1;у1;z1), В(х1;у1;z1), , (b1;b2;b3) |
|
напрямлений відрізок |
|
(x2-x1; y2-y1; z2-z1) |
|
; або |
|
якщо вони співнапрямлені і маютьрівні довжини |
|
|
|
|
|
, |
Виконання письмових завдань «Зрозумів сам – поясни товаришу»
Завдання.
А) Дано точки А(3;4;5), В(2;2;2). Які координати векторів ; ?
Б) Які координати вектора , якщо А(6;2;-5), точка О – початок координат?
В) Коли вектор відклали від початку координат, то дістали вектор . Які координати точки А?
Г) Знайти , якщо А(3;7;9), В(5;4;3).
Д) Дано точки А(2;-3;6), В(-3;5;4), С(-5;-2;-8), D(x;y;z). Знайдіть x;y;z, якщо .
Е) Абсолютна величина вектора дорівнює 7. Знайдіть z.
Є) дано вектори . знайдіть .
Вправа: «Векторні змагання» (біля дошки одночасно працюють три учні), інші працюють одночасно.
Завдання за підручником: №№ 1333(а,б,в)
Після виконання кожного – перевірка.
І рівень (2 бали)
А) (9;3;24) Б) (9;-15;-24) В) (15;-25;-40) Г) (-9;5;8)
А) Б) В) Г)
ІІ рівень (4 бали)
, Б) , В) , Г) ,
А) Б) В) 14 Г)
ІІІ рівень (6 балів)
Відповіді: 1б; 2в; 3в; 4а; 5)
Підсумок уроку за схемою:
Важливо знати: формулу для обчислення довжини вектора; що є сумою, різницею та добутком векторів.
Важливо вміти: оперувати векторами, тобто виконувати дії над координатами даних векторів.
Зауважте: на запис виконання дій над координатами векторів.
Під час всього уроку належно працювали: ……..
Особливої похвали заслуговують такі учні: ………
Оцінювання (не менше 3-х оцінок)