Урок на тему: "Дієслово"

Про матеріал
повторити вивчений матеріал про частини мови, розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово в усному і писемному мовленні; розвивати спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, самостійність, охайність при письмі; любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

Урок з української мови. 3 клас.

Тема урока: Дієслово. Загальне поняття про дієслово.

                        Звязок дієслова з іменником у реченні.

Мета: повторити вивчений матеріал про частини мови, розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово в усному і писемному мовленні; розвивати спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, самостійність, охайність при письмі; любов до природи та бережливе ставлення до неї.

Обладнання: таблиці з української мови для 3-го класу «Дієслово», малюнок проліска,

підручник М.С. Вашуленка « Українська мова. 3 клас»

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб кожну хвилину

Не втратити марно.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Каліграфічна хвилинка

 

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

ді іє єс сл ло ов во

 

Хто в нас завжди в дії, в русі,

Не лінується ніколи,

Працьовиті в нього друзі?

- Це, звичайно, дієслово.

На зорі розбудить Сонце

І росою Землю вмиє,

У будинках всі віконця

з радістю навстіж відкриє.

З вами зробить він зарядку

і скопає землі грядку,

І посіє й заскородить,

Виросте і щедро вродить.

Він з людьми життю радіє

і планує й забавляє.

На питання: «Що робити?»

Завжди всім відповідає.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми й мети уроку

Діти, ви зрозуміли, яку частину мови ми вивчаємо сьогодні на уроці ?

Так, це ДІЄСЛОВО.

 

Наша мова — безмежний океан слів: довгих і коротких,

 добрих і злих, веселих і сумних. Слова — коштовні кольорові камінці.

І замало їх просто назбирати в купу. Треба ще вміти викладати візерунки з них.

Щоб розібратися в цій незліченній кількості слів, вчені вирішили згрупувати їх за певними ознаками:

виділити слова, які означають назви предметів.

 

— Які це слова? (Іменники)

— На які питання вони відповідають? (Хто? Що?)

— Виділіть слова — назви ознак.

— Які слова? (Прикметники).

— На які питання вони відповідають? (Який? Яка? Яке? Які?)

— Які слова називають дії предметів? (Дієслова)

— На які питання вони відповідають? (Що роблять? Що зроблять? Що будуть робити? Що зробив? Що робити? Що зробити? та інші )

 

— На сьогоднішньому уроці ми розпочнемо вивчати дієслово.

 

Дієслово, дієслово

Означає дію слова.

Запитає: що робиш?,

що зробив? і що зробиш?.

У підручнику на сторінці 110 знайдіть таблицю, розглянемо її.

Що означають дієслова?

На які питання відповідають дієслова?

Що нового ми дізнаємося про дієслова?

На сторінці 111 прочитайте правило про дієслова.

 

 

 

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Запишемо тему урока.
  2. Робота за віршем
     

 Пролісок  

Перший пролісок проснувся, 
Снігом вкрився, потягнувся, 
Білу одягнув сорочку, 
Випростав свої листочки. 
Чемно з лісом привітався 
І, щасливий, розсміявся.

                        (Т. Лисенко)

 

— Прочитайте і запишіть вірш.

— Підкресліть дієслова. Поставте до них питання.

 

Фізкультхвилинка

3. Творення дієслів

— Як ви гадаєте, чи багато існує дієслів у нашій мові? (Безліч, їх не можна перерахувати.)

— А звідки вони беруться?

— Дієслова мають здатність утворюватися від інших частин мови.

На дошці — три іменники:

малюнок — ...

читанка — ...

дар — ...

— Якою частиною мови є ці слова?

— А чи можемо ми від іменників утворити дієслова? (Так)

— Запишіть лише утворені дієслова: малювати, читати, дару-

вати.

 

На дошці три прикметники:

чистий — ...

фарбований — ...

світлий — ...

— Утворіть дієслова від цих прикметників.

— Запишіть утворені дієслова: чистити, фарбувати, світити.

V. Систематизація й узагальнення знань

1. Гра «Упіймай дієслово»

Учитель читає вірш. Учні, почувши дієслово, плещуть у долоні.

 

ПРОКИДАЙСЯ

Тільки вранці сонце встане,

Зазирне в твоє віконце,

Ти підстав свою долоньку

Під промінчик ніжний сонця.

Прибери мерщій в кімнатці,

Й чистим, вмитим, за сніданком

Привітайся до матусі:

— Рідна, з добрим ранком!

Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів,

А щоб день минув немарно —

З усіма поводься гарно.

 

  1. Робота з підручником. Вправа 388.

       Прочитай прислів’я. Як ти їх розумієш?

       Назви дієслова і постав до них питання.

  1. Робота за таблицею «Правильно вимовляй і пиши дієслова на  -ться, -шся».

 

  1. Вправа 389. Робота з ілюстрацією. Розглянь малюнки. Хто що робить?

Склади речення за кожним малюнком і підкресли дієслова.

Пригадайте, як пишуться імена людей.

 

  1. Вправа 390. Попрацюємо разом.

 

Прочитайте текст.

Про які квіти іде мова?  ( Про проліски. )

 

На дошці розгляньте малюнок проліска.

Знайдіть речення, в якому описується ця квітка.

 

Чому Мишко не зірвав квітку?

Яка мета цього тексту? Як ми повинні дбати про природу?

 

Спишіть два речення. Підкресліть дієслова і всі іменники, які з ними звязані.

 

 

V І. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

— Яку частину мови почали вивчати?

— Що називає дієслово?

— На які питання відповідає?

Правило сторінка 111 вивчити. Вправа 391 ( 1 і 2 )

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку