Урок на тему: "Дикорослі і культурні рослини"

Про матеріал

Ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних рослин; наводити приклади кожної групи; дати уявлення про необхідність збереження різноманітності рослинного світу; розвивати творче мислення, мовлення учнів, вміння відстоювати власну думку. Урок покликаний виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

         Тема: Дикорослі і культурні рослини

Мета: навчальна: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних рослин; наводити приклади кожної групи; дати уявлення про необхідність збереження різноманітності рослинного світу;

розвивальна: розвивати творче мислення, мовлення учнів, вміння відстоювати власну думку;

виховна: виховувати любов до рідного краю, бережне ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований урок

Міжпредметні зв’язки: природознавство – українська мова

Обладнання: повітряна кулька, ілюстрації рослин, червоні та зелені кружечки, малюнок Пізнайка.

                                    Перебіг уроку

І. Організаційний момент

 

1. Вітання

Діти в колі. Передають один одному повітряну кульку, на якій намальовано посмішку. Учень, який отримав кульку, вітається та висловлює побажання на день. (Бажаю цікавого спілкування! Бажаю більше посміхатися! Бажаю успіхів у справах! Бажаю здоров 'я! Нових ідей! Більше мріяти! Гарного настрою! Приємних несподіванок! Сонця у віконце! тощо.)

 

2.Вправа «Руханка».

Поміняйтеся місцями сіроокі, темноволосі, ті, хто вміє стрибати на скакалці, ті, кому подобаються ранкові зустрічі.

 

ІІ. Актуалізація знань  учнів

Робота з загадками

І зелена , і колюча,                                             Довга – довга і худенька,

І пухнаста і пахуча.                                             Знизу ширша, вверх гостренька,

Посеред кімнати стала,                                     Тягне вгору руки – віти

Нас зі святом привітати.                                     Що це? Відгадайте діти?.

                               (Ялинка)                                                                    (Тополя)

Яке з цих дерев листяне, а яке – хвойне?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Хвилинка уяви.

Робота в групах «Ліс», «Луг», «Поле», «Город», «Водойми». Заплющте очі. (Запросити групи дітей відповідно до їх назви в ліс, луг, поле, город, водойму.) Спробуйте уявити рослини, які там ростуть, хто їх вирощує. (Додаток 1)

Висновок: У природі є багато видів рослин. Одні з них вирощують люди. Це   культурні рослини. Інші ростуть самі. Це дикорослі рослини.

Розповідь вчителя

Усі рослини можна поділити на культурні та дикорослі (слово «культура» у перекладі означає обробка). Вони однаково важливі для природи і для людини. За культурними рослинами доглядає людина. Дикорослі рослини виростають самі, вони сильніші та витриваліші, тому з’являються у найрізноманітніших місцях.

 

IV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

а) Вправа «Асоцітивний кущ»

Культурні рослини, які вони, що ви про них знаєте?

Які асоціації викликають ці слова?

 

 

 

 

 

 

 

 

Культурні рослини

 

 

 

 

 

 

 

б) Вправа «Гронування»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Які слова, думки викликають у вас дикорослі рослини?

(Записувати слова та фрази, які спадають на думку з обраної теми. Наприклад: ліс, поле, луг, кущі, пристосування, верба, кульбаба, а потім встановлювати зв'язки, де це можливо).

Висновок: культурні рослини - вирощує людина, доглядає за ними. Дикорослі – ростуть в природі самостійно, «дико», їх ніхто не вирощує.

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань

1. Робота з підручником

а) Розгляньте фото. Назвіть зображені рослини. Дикорослі рослини накрийте зеленими кружечками, а культурні – червоними.

б) Робота в групах.

Розкажіть один одному, які культурні рослини вирощують ваші сім'ї у саду, на городі.

Розгляньте ілюстрацї на с.50 і продовжіть кожен ряд власними прикладами.(Відповіді дітей)

в) Подумай та відгадай загадки. (Підручник с.50)

До якої групи належать рослини, про які йдеться в загадках.

2. Вправа «Займи позицію»

Проблемне питання: Потрібно, щоб росли лише культурні рослини?

(У класі – три плакати, на яких написано: «За. Проти. Не знаю.» Дітям потрібно стати біля плаката, який вони обрали. Кілька учнів пояснюють свою позицію. Всім хто поділяє таку ж точку зору, потрібно обговорити і виробити спільні аргументи на її захист.. Після різних пояснень, потрібно дізнатися, чи не змінив хто –небудь свою думку і чи не хочуть перейти до іншого плаката)

 

 

          VI. Підсумок уроку.

1.Бесіда

Які рослини людина використовує для харчування?

Із яких рослин виготовляють борошно?

Які рослини використовуються для корму тварин?

Висновок: треба бережливо ставиться до всього рослинного світу: не зривати квітів без потреби, не топтати молодих кущів та дерев.

 2.Засвоєння екологічного правила

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

 Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй: — Зеленій, живи!

3. Вправа «Інтерв'ю»

Кореспондент дитячого журналу «Пізнайко» (Додаток 2) хоче дізнатися, що цікавого приніс вам цей урок. (Від­повіді учнів.) Так, ви справді дуже уважні та кмітливі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                                                                                      Додаток 1

                                                    Поле

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     Ліс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Город

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Річка                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Луг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
8060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку