Урок на тему: "Листяні та хвойні рослини"

Про матеріал

Розширити уявлення учнів про різноманіття рослин; сформувати в учнів поняття «листяні рослини», «хвойні рослини»; вчити порівнювати листяні і хвойні рослини та розрізняти рослини на вигляд, за формою листя. Розвивати спостережливість, асоціативне мислення, вміння працювати разом. Виховувати дбайливе ставлення до природи, естетичну насолоду.

Перегляд файлу

         Тема:Листяні та хвойні рослини.

Мета: навчальна: розширити уявлення учнів про різноманіття рослин; сформувати в учнів поняття «листяні рослини», «хвойні рослини»; вчити порівнювати листяні і хвойні рослини та розрізняти рослини на вигляд, за формою листя;

розвивальна: розвивати спостережливість, асоціативне мислення, вміння працювати разом;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, естетичну насолоду.

Обладнання: гербарії, листочки берези (або малюнки).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Міжпредметні зв’язки: природознавство – українська мова, природознавство-образотворче мистецтво

                                                   Перебіг уроку.

І. Організаційний момент

Ми візьмемося за руки,

Порадієм нашій дружбі.

Всі пізнаємо науки,

Станем мудрими і дужими.

Доброго ранку, друзі! Приємно бачити, що ви всі посміхаєтесь один одному і приносите до школи радість. Я також рада вітати вас  у нашому затишному класі.

Блок погоди

Назвіть число і  місяць сьогоднішнього дня.

Які зміни в природі ви помітили за минулий тиждень?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку.

Погляньте навколо... Яка краса, яка гармонія і яке без­межне поєднання форм земного дивосвіту оточує нас. Природа не знає порожнечі. Кожна її частина насичена життям. Рослини на землі, у воді, на каменях — всюди, куди не кинь оком. Заплющіть оченята і уявіть себе в осінньому лісі. Пройдемося трішки. Що ви чуєте? (Шурхіт осіннього листя). А якщо завітати до соснового бору чи ялинника. Що почуємо там? Зможемо заслухатися шурхотом листя?(Не зможемо). Чому? (Сосни, ялини не мають таких листочків як береза, клен чи липа.)

Іноді ми шукаємо незвичайні явища у далеких мандрівках, серед чужих пейзажів та екзотичних рослин. Проте чимало цікавого можна спостерігати у природі, яка оточує нас. Навіть звичайні та поширені види рослин ста­ють дивовижними, якщо ближче познайомитися з ними та уважно за ними поспостерігати. Сьогодні ми будемо спостерігати за деревами, у яких є листочки та за деревами з «голочками». Дізнаємося, як вони називаються.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.  Повідомлення вчителя.

Ми сьогодні знову завітаємо на гостину до нашої  красуні берізки. (Додаток 1) Восени вона вбралася в золотисте вбрання. І всі хто її оточував замилувалися нею. Кожен хотів хоча б одним листочком і себе прикрасити. А наша берізка була дуже щедрою, тому роздаровувала без жалю свої листочки. Та найбільше дісталося вірній подружці, яка росла поруч. Це – ялинка. Вона ніби яскраве намисто одягла. І мені берізка подарувала листочки та попрохала передати його вам.

2. Спостереження.

- У кожного з вас на долонці подарунок берізки.

- Подивимось на що він схожий. (Відповіді дітей).

3. Робота з рослинами з гербарію.

- Розглянемо листочки інших дерев. (Листки липи, дуба, клена). (Додаток 2) Що вони вам нагадують? Біля яких дерев ми можемо знайти такі листки?

Слайд 3,4, 5,6

Діти, що стається з листям дерев восени? (Вони опадають, а весною на деревах з’являється нове зелене листя). Які зміни відбуваються з деревами влітку та взимку?(Відповіді дітей)


Слайд 7

Висновок: Дерева, які мають листочки великі чи не дуже, скидають їх восени, а весною виростають нові - це будуть листяні дерева. Наприклад: (Відповіді дітей)

4. Відгадування загадки про ялинку

А це, що за гостя завітала.

В неї гарні, пишні віти,

І колючок не злічити…

Не байдужа до прикрас,

На свята спішить до нас.

                                                (Ялинка).

Слайд 8,9,10,11

Розглянемо гілочку ялинки. І що ж ми бачимо? Листочки - колючі голочки. На зиму ці рослини листочків не скидають. Їх називають вічнозелені, тому що замість голочок, які опадають, поступово виростають нові, і нам здається, що вони завжди зелені. Голочки називають – хвоєю, а такі дерева – хвойними.

Слайд 12

Висновок: Дерева, які вкриті хвоєю називають – хвойними. Наприклад: (Відповіді дітей)(Показати дітям різні хвойні дерева. (Додаток 3)

IV. Фізкультхвилинка.

Пішли діти до лісу.

А там дерева високі – високі. (Потягнулися вгору).

А трава низенька – низенька.(Присіли).

А травичка шелестить тихо – тихо.

А ось і дощик, пора додому.(Сідають за парти)

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота з підручником.

За малюнком на с. 48 визнач, яке із зображених рослин – хвойне дерево, а яке – листяне. Чим вони відрізняються?

2.  Робота в парах.

Розглянь рослини, зображені на малюнку. Вони листяні чи хвойні. Порівняй їх. Чим вони подібні, а чим відрізняються? Як ці дерева називаються?

Які хвойні дерева ростуть у лісах нашої місцевості?

в) Слайд 13,14

Пригадаємо, що ми знаємо.

VІ. Підсумок уроку

Гра «Я – художник»

  Одна група має намалювати гілочку листяного дерева, інша група – хвойного.

  • Які головні ознаки листяних і хвойних дерев?
  • Які листяні дерева ростуть біля школи, біля твого дому?
  • А які хвойні дерева ростуть біля школи? Чому вони називаються вічнозеленими?

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                                                                                        Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3 

                                                             Канадська ялина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Туя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Голуба ялинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Ялівець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку